LeaMichele Skrevet 28. januar 2012 #1 Skrevet 28. januar 2012 jeg har fått øynene så opp for femtitallet. synes kjolene er helt nydelig og kunne tenke meg å prøve ut denne stilen. så da lurer jeg på om dere har lyst å gi meg noen linker til både norske og utenlanske nettbutikker som selger dette. og om dere har noen nettsider/blogger med inspirasjon også så blir jeg veldig glad har dere attpåtil noen sider med femtitalls interiør så hadde jeg blitt enda mer glad:D rett og slett alt som har med 50-tallet å gjøre :D
Moscato Skrevet 28. januar 2012 #2 Skrevet 28. januar 2012 modcloth.com har en del, men også mye som er fra andre tiår/inspirert av andre tiår. Der kommer myyye fint på vintage-kategorien deres, men det forsvinner alltid så fort mermusik.blogspot.com er ei svensk dame som syr mye selv, og der er det masse bra Hmm, jeg vet jeg har mer å komme med! 1
LeaMichele Skrevet 28. januar 2012 Forfatter #3 Skrevet 28. januar 2012 tusen takk :D der var det masse fint! må nok sjekke kontoen og se hva som kan klikkes hjem derfra :D men kommer du på mer, må du bare slenge dem inn her :D
Kvist Skrevet 28. januar 2012 #4 Skrevet 28. januar 2012 Etsy.com rett og slett verdens beste sted å kjøpe vintagetøy, vintagesmykker/vesker/belter etc. Der finner du også damer som syr etter gamle mønstre, så du kan få nytt sydd til deg på mål også. 1
Armitage Skrevet 28. januar 2012 #6 Skrevet 28. januar 2012 (endret) Pinupgirlclothinghar mye som er inspirert av 40-50-60tallet. MEn er litt dyrt der da. Men du får bra kvalitet for pengene. Collectif har også masse fine kjoler ,topper og skjørt. Manillusion og Naughty Shadows er norske nettbutikker som har et lite utvalg med 50talls inspirerte klær. Merk at jeg kaller det inspirert. For det er ikke alt som er akkurat slik som det var på 50tallet. Da må du se om du finner vintage saker på etsy og ebay. Endret 28. januar 2012 av Armitage
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2012 #8 Skrevet 30. januar 2012 Syns denne linken er bra... De har mye forskjellig og variert. Alt etter hva du er ute etter. Men det meste for meg blir kanskje litt for "kostymeaktig". Men de har alt fra badedrakter til flotte kjoler
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2012 #9 Skrevet 5. februar 2012 Jeg er veldig glad i 40- og 50-tallet selv, og kan anbefale poshgirlvintage og bluevelvetvintage. Ellers kan du være heldig på epla.no, er ikke så lange siden jeg kjøpte noen helt fantastiske sko derfra.
mocci Skrevet 6. februar 2012 #10 Skrevet 6. februar 2012 Etsy.com rett og slett verdens beste sted å kjøpe vintagetøy, vintagesmykker/vesker/belter etc. Der finner du også damer som syr etter gamle mønstre, så du kan få nytt sydd til deg på mål også. Åh, har du navnet på etsyshoppene til damene som syr?
Kvist Skrevet 6. februar 2012 #11 Skrevet 6. februar 2012 Åh, har du navnet på etsyshoppene til damene som syr? Nei, har ingen konkrete. Men søk på type plagg du ønsker og custom order eller tilsvarende. Ellers så kan du jo sende en melding til en som selger ting basert på gamle mønstre og spørre om tilsvarende i et annet stoff eller lignende. De fleste syersker pleier å digge custom orders...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå