AnonymBruker Skrevet 28. januar 2012 #1 Skrevet 28. januar 2012 Har kjøpt inn det jeg trenger. Tror ikke jeg var så heldig med kryddermixen den stinket hvitløk så jeg vurderer å lage krydder selv. Men jeg trenger hjelp til hvordan jeg skal lage de har frossne risgreier og fyll (kjøttdeig kål div div) HAr du en god vårrulloppskrift å dele med meg?? (Slumping ikke tillatt)
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2012 #2 Skrevet 28. januar 2012 Hvitløk er jo det beste med all mat! 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2012 #3 Skrevet 29. januar 2012 Hvitløk er jo det beste med all mat! Tusen takk for den enkle oppskriften du ga meg 1
Belima Skrevet 29. januar 2012 #4 Skrevet 29. januar 2012 Det er noen som ikke er så hygelige her inne nå for tiden. De kunne droppet å svare folk! Selv har jeg fulgt oppskriften på denne som jeg legger inn. Fyllet valgte jeg ut ifra det jeg liker best, men mengde ble fulgt fra oppskriften. De ble vellykket. Stekte mine i frityr. http://www.enestaaendemat.no/2011/07/04/ovnsstekte-varruller/
Solbærpiken Skrevet 29. januar 2012 #5 Skrevet 29. januar 2012 (endret) Mine beste vårruller; Ingredienser: 100g glassnudler 100g bønnespirer 50g kjøttdeig av svin 4 vårløk 1ss hvitløk 1/2ss sukker 2ss fiskesaus 2ss østerssaus Vann og olje Hvordan: 1. Ha olje i woken, fres hvitløken 2. Tilsett kjøttdeig og stek til den er nesten helt gjennomstekt 3. Tilsett fiskesaus, østerssaus og sukker 4. Tilsett nudlene og vann, rør og kok til nudlene er ferdig kokte. (dette kan være vanskelig uten å få for mye vann i blandingen, og du kan koke nudlene for seg på forhånd før du har de i. Da får de ikke smak av sausene, men det blir ganske bra likevel) 5. Tilsett bønnespirene og vårløken 6. Rør til de ferske grønnsakene er ferdig og sett tilside for avkjøling. 7. Nå kan du fylle vårrullene slik det står på pakken du har kjøpt... 8. Lim de sammen ved å pensle egg, og pass på å få ut luften. 9. Kok de i varm olje eller frityrkoker. Husk å ha klar en hullskje el til å snu de med og til å fiske de opp. 10. La de renne av seg på kjøkkenpapir og avkjøl litt på rist 11. Spis med sweet chilli som dipp og kos deg. Dette er thailandske vårruller :-) Endret 29. januar 2012 av Solbærpiken
Tulling Skrevet 29. januar 2012 #6 Skrevet 29. januar 2012 Enkle vårruller, var på kurs med kinesisk kokk. ENKEL variant. Kinakål, gulrot. en pakke kjøttdeig, ett egg. kryddre med salt og pepper. Ett til eg for å pensle når du ruller. Stek kjøttdeigen, la den kjøle seg ned. Smak til med salt og pepper. Hakk opp kål og gulrot. gulrot i små terninger / strimler. Evt raspe. Bland alt, ha oppi ett egg, binder det litt og passer på at det ikke blir tørrt. Legg blandingen på rispapiret, pensle rundt kantene med egg. Du kan se på denne den enkleste måten å rulle det på. http://www.instructables.com/id/How-to-roll-Egg-Rolls/?ALLSTEPS 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå