AnonymBruker Skrevet 28. januar 2012 #1 Skrevet 28. januar 2012 Heihei. Vet noen hva slags program jeg kan bruke for å laste ned sanger? Jeg har ip-torrent til filmet, men der kan man bare laste ned album, og lite gamle sanger. Kunne kjøpt spotify, men jeg ønsker å få sangene over til itunes og ipoden min. Er ikke akutelt å kjøpe på Istore eller hva det heter, har ikke råd.. Hadde Limewire før, men er det noe bra?
Gjest Regza Skrevet 28. januar 2012 #2 Skrevet 28. januar 2012 Er nok ikke lov å oppfordre til lovbrudd på kg. 1
Teriyaki Skrevet 28. januar 2012 #3 Skrevet 28. januar 2012 (endret) Er nok ikke lov å oppfordre til lovbrudd på kg. Men sånt som ip torrents er jo ikke ulovelig siden man seeder..finnes det ikke noe av det samme når det gjelder musikk? Har i alle fall blitt fortalt at det er lov på den måten, men mulig jeg tar feil? Ikke vet jeg..Jeg bruker sporify, så.. Edit: Er kanskje Bit torrent det heter? Har egentlig ikke peilig på sånt, men en kompis snakket om de sidene der en gang.. Endret 28. januar 2012 av Teriyaki
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2012 #4 Skrevet 28. januar 2012 Men hva koster det egentlig da, per sang, hvis man laster ned fra f.eks itunes store? For det er lovelig? - ts
Gjest ms_kwang Skrevet 28. januar 2012 #5 Skrevet 28. januar 2012 altså lov å ikke lov. F.eks urørt siden, kan man laste ned musikk fra nye artister 100% lov via nrk/p3 eller noe sånt. Altså mange av de artistene som jeg hører på idag, har en eller annen gang lagt ut sine sanger på urørt og etter ett par år har de blitt kjent de sidene med limewire og de andre er lagt ned, er vanskelig å få tak i kjente låter siden de sidene som hadde det har i frykt lagt ned siden,for å ikke bli tatt (som han der mega gründeren fra megavideo her om dagen) Det som er lov idag er f.eks laste ned det som ikke er "copyright" på, altså alle sanger har jo copyright, men noen velger å legge ut ting gratis, andre ikke. Gå Itunes, last ned der, men mye av det må du kjøpe. MEN hallo, om du virkelig liker artisten / bandet, elsker musikken, så får du værsegod å støtte dem også
Gjest ms_kwang Skrevet 28. januar 2012 #6 Skrevet 28. januar 2012 per album på itunes, jeg veit ikke, er forskjellig pris alt fra 50kr-70 pr album, eller 2-3kr pr sang (kan være billigere om du kjøper via US dollar
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2012 #8 Skrevet 28. januar 2012 Takk for svar! Det var jo ikke så galt, da. Billigere enn hva det ville kostet i en cd-butikk, i alle fall. - ts
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2012 #9 Skrevet 28. januar 2012 Frostwire Er det alla ip torrent? Altså at man bruker bit torrent, også seeder det slik at det ikke er ulovelig/er i gråsonen?
Gjest ms_kwang Skrevet 28. januar 2012 #10 Skrevet 28. januar 2012 Om du laster ned en sang. Som egentlig burde vært betalt for. Fra en bruker, den brukeren deler den sangen med hundrevis av andre -ulovlig- Om du seeder den sangen så deler du den sangen med hundrevis av andre itillegg. Jo flere seeds, jo fortere kan du laste ned noe. Om ingen seeder så får du ikke lastet ned noe heller. Om du seeder noe, så er det like ulovlig. Eneste som -kan-skje med deg om du avbryter seedingen er at du får "ban" fra den plassen.Noe som gjør at du enten ikke får lastet opp noe, eller at det går veldig tregt. Like ulovlig uansett.
challenger Skrevet 28. januar 2012 #11 Skrevet 28. januar 2012 Men hva koster det egentlig da, per sang, hvis man laster ned fra f.eks itunes store? For det er lovelig? - ts En sang koster mellom 9-12kr. De mest populære er dyrest. Album koster vel mellom 60-90kr.
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2012 #12 Skrevet 28. januar 2012 Er det alla ip torrent? Altså at man bruker bit torrent, også seeder det slik at det ikke er ulovelig/er i gråsonen? Hva er egentlig forskjellen på det og nedlasting fra programmer som Limewire og Frostwire da? Du har jo like fullt lastet ned en sang som du ikke har betalt for, ergo er det ulovlig.
Gjest Regza Skrevet 28. januar 2012 #13 Skrevet 28. januar 2012 Men sånt som ip torrents er jo ikke ulovelig siden man seeder..finnes det ikke noe av det samme når det gjelder musikk? Har i alle fall blitt fortalt at det er lov på den måten, men mulig jeg tar feil? Ikke vet jeg..Jeg bruker sporify, så.. Edit: Er kanskje Bit torrent det heter? Har egentlig ikke peilig på sånt, men en kompis snakket om de sidene der en gang.. Siden TS nevnte torrents og limewire og at de ikke vil betale fordi det koster penger på ituens og de ikke har råd. Så antok jeg bare at ts søkte tips om andre stedet å laste ned uten å betale. Og det er ikke lov. 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2012 #14 Skrevet 29. januar 2012 http://www.nrk.no/urort/default.aspx
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå