Gå til innhold

Ikke være russ

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte russeklær og var med på en del "utflukter", men samtidig kjørte jeg solokork (edru hele russetiden), kjørte heller på venner og fikk meg litt penger. Gikk heller ikke glipp av en eneste time på skolen. Stod forøvrig over dåpen og Kongeparken.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjør akkurat det DU har lyst til! Er sikker på at dersom du går på en skole med litt størrelse (mer enn et par avgangsklasser) så er det flere som heller ikke skal feire russetiden.

Selv var jeg litt sånn "midt på treet-russ". Jeg hadde russedress og russekort, men var ikke med på noe russebil.

Drev min egen pub på den tiden, så jeg sørget for at flere russekroer ble lagt til denne puben. På den måten kunne jeg være på jobb og tjene penger mens jeg traff alle de andre i klassen på andre siden av disken ;-)

Var med på ett lite russetreff og et par fester, men var nok ellers ganske kjedelig.

Det eneste jeg angrer på i russetiden er at jeg ble med på det jeg gjorde, for dette kostet masse penger som jeg kunne brukt til andre, mer fornuftige ting....

Som voksen har jeg iallefall mye mer respekt for de som velger å stå utenfor russefeiringen enn de som "tar den helt ut"!

Skrevet

Er det sosialt uakseptert?

Jeg har ikke spesielt lyst til å være russ. Kommer bare til å føle meg utenfor og utilpass.

Jeg er ensom og har ingen venner å feire russetida med. Dessuten er jeg veldig sjenert, og har ingenting til overs for festing. I alle fall ikke festning med fremmede!

Men det virker som om man "må" være russ. Mamma tar det nesten for gitt at jeg skal være det. "Ja, i 2013 så er jo du russ, Ida". Jeg må få et russebilde av deg, slik jeg har fått av de andre eldre søsknene dine.

Tror dere jeg vil angre dersom jeg ikke er russ? Jeg blir jo bare ensom russ, så hva er poenget?

Mitt kull er russ i 2013.

Hei :) Dette synes jeg du skal bestemme helt selv! Jeg er russ nå og er med på noe, men langt i fra den "verste" russen. Det er flere på trinnet som ikke er russ og det er i hvert fall fullstendig akseptert her :)

Du begynner 3. året nå til høsten? Slapp av, du blir helt sikkert kjent med noen og kanskje du ombestemmer deg :) Hvis ikke så er det helt lov og ikke være det.

Om du kommer til å angre på det eller ikke, kan jeg svare deg på 18. mai ;)

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Selv er jeg russ i år og opplever ikke dette som en særlig hyggelig tid. Jeg har ingen venner, bare en kjæreste, verken drikker eller fester. Det er stor press å være med på alle treffene, være med på russebil og hele greia er bare helt oppskryt. Har lyst til å dra på tryvann, men har ingen å dra sammen med. En venninne frarådet meg å dra dit alene. Det var nemlig ei jente som gjorde det, men alle lo og kødda med henne. Hun fant seg venner tilslutt, men still. Er så dritlei av å høre alle sier "du MÅ gjøre det og det, dette er ditt livs sjanse, du kommer til å angre og bla bla bla". Føler ikke jeg trenger russetid for å ha det gøy. Gleder meg egentlig til hele dritten er over! Sorry as, men dette er bare min opplevelse av russetid..

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...