Gå til innhold

seng


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvor høy er den? Ser ut som noe mellom vanlig sengehøyde og overkøye i køyeseng, stemmer det?

Jeg har barn på den alderen, og han har køyeseng på sitt rom. Øverste køye kommer han veldig enkelt opp og ned fra, han klatrer i sengestolpene om det så skal være. Jeg vil imidlertid ikke la han sove i overkøya- i tilfelle han prøve å stå opp i mørket eller i halvsøvne. Mener jeg har lest et sted at barn ikke bør sove i overkøye før de er 6-7 år, men det kommer sikker an på barnet også. Har du et barn som ligge noenlunde pent og rolig i sengen og sover hele natten, kan det være greit. Min lille apekatt, som helst sover opp-ned og med halve kroppen utenfor sengen, er tryggest nede ved gulvet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge barnet ditt ikke er av den typen som står ofte opp om natta og har urolige drømmer kan du trygt kjøpe en slik seng

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår lille fikk en slik seng da han var 3 år - rett fra sprinkelsenga!! :D

Det har gått kjempebra, og vi hang opp et forheng slik at han hadde sin egen "hytte" under senga!!! :hoppe::enig:

Men er det ikke gelender på, da...?! Det holdt iallefall for oss!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Starya

Sønnen min fikk køyeseng da han var 5. Noe av det første han gjorde var å stupekråke i overkøya. :o

Han syntes ikke det var så morsomt å fly at han gjentok det noengang....

(Senga på bildet så forresten genial ut! :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Min datter på 3 har sovet i en seng med samme prinsippet som denne det siste halve året :P Hun sover litt urolig, men har aldri falt ut av senga :P

Bronce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg falt ut av køyesenga mi da jeg var liten. Våknet av at jeg datt i gulvet og det var ikke noen hyggelig opplevelse akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke han kommer til og ramle ut i søvne, er jo kant på den. da må han jo nesten hoppe over.. Men blir jo spennede å se hvordan det går og klatre opp og ned da..

Virker som om mange har positive erfaringer da, er bra det. Kanskje vi tør kjøpe sånn seng!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår 20-mnding har klatret opp og ned til køyesenga(vanlig høy køyeseng med stige) til den ene broren en stund allerede. Broren som ligger der begynte å ligge der i sommer da han var litt over 3 år. Han blir 4 år i april. Andre av ungene har også begynt å ligge oppe i køyeseng i samme alder, etter å ha klatret opp til søsknene i lang tid før den tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefin seng! Jeg tror ikke at 3-åringen vil ha problemer med stigen - er det noe mange av disse "småtassene" er gode til så er det å klatre!

Men husk at når ungen begynner på skolen så går det ikke lang tid før h*n trenger en pult på rommet også - så det er ikke sikkert at denne senga varer så veldig mange år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

himmel, det må da være en drømme seng? min 1,5 åring klatrer opp i køyesenga uten noe problem, så det kan da ikke være noe problem for en tre åring?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...