AnonymBruker Skrevet 28. januar 2012 #1 Skrevet 28. januar 2012 :tongue: Hei! Jeg er ikke så flink med sminke(noe jeg vil bli!) og bruker derfor ikke noe særlig. Det eneste jeg bruker er maskara og litt eyeliner. Jeg føler at jeg har mørke ringer under øynene og noe uren hud på kinnene etter at jeg har vært en del plaget med kviser der tidligere. Derfor tenkte jeg at det kunne være lurt å kjøpe seg en concealer, det er vel det man bruker for å dekke mørke ringer/uren hud? Jeg gikk inn på en sminkebutikk og spurte betjeningen der og fikk anbefalt "Teint Miracle" fra Lancome. Det er denne: http://www.google.no/imgres?q=teint+miracle+concealer+lancome&um=1&hl=no&biw=1536&bih=788&tbm=isch&tbnid=CG2ErdRcC0lS1M:&imgrefurl=http://www.select2gether.com/lancome-teint-miracle-instant-retouch-pen-detail-24080311&docid=YbuA8eGkGW0YgM&imgurl=http://dimg.dillards.com/is/image/DillardsZoom/03507516_zi_shade_6%253F%2524c7product%2524&w=389&h=451&ei=I0IkT-PPHIj44QSe8qWlCQ&zoom=1&iact=rc&dur=403&sig=112034977251435329552&page=1&tbnh=134&tbnw=103&start=0&ndsp=32&ved=1t:429,r:7,s:0&tx=44&ty=69 Den var dyr og jeg bruker den ikke fordi jeg synes ikke den hjelper noe! Skikkelig bortkasta penger! Jeg har mørke ringer under øynene, og da jeg har brun hud, ser disse derfor litt enda "mørkere" ut, kan ikke akkurat si at de er blå da jeg har brun hud og ikke blek. Men de synes mye, og jeg ser mer "sliten" ut enn det jeg er med de. Jeg synes denne lancome-concealeren bare legger seg sånn tykt på huden, og den "skinner"(ligner på sånne lyse flekker) på en måte slik at de mørke ringene mine synes enda mer, og den dekker ikke noe særlig heller. Smelter ikke liksom inn i huden, legger seg i folder og forsterker bare det jeg vil skjule. Jeg er veldig skuffet altså. Derfor har jeg tenkt at jeg skal kjøpe meg en ny og jeg er interessert i en billig! Det kan sikkert være lurt å prøve seg på noen billige(finner man sånne i hm osv kanskje..?) først. Jeg har heller ikke råd til noen dyr. Det at de er dyre betyr nødvendigvis ikke at de dekker/virker bedre, det har denne lancome bevist. Har dere noen billigere varianter som er gode, dekkende og smelter godt inn i huden å anbefale? Jeg har brun hud, lysebrun i ca. denne tonen: http://www.google.no/imgres?q=aishwarya+rai&um=1&hl=no&biw=1536&bih=788&tbm=isch&tbnid=C8s6E8GIoq5T_M:&imgrefurl=http://www.onesmartclick.com/bollywood/aishwarya-rai-picture-wallpaper.html&docid=v-H1C7HFToq0pM&imgurl=http://www.onesmartclick.com/bollywood/aishwarya-rai/aishwarya-rai-engagement.jpg&w=451&h=344&ei=5EQkT568N6zP4QTsuLGkCQ&zoom=1&iact=hc&vpx=175&vpy=2&dur=1521&hovh=196&hovw=257&tx=179&ty=124&sig=112034977251435329552&page=1&tbnh=120&tbnw=157&start=0&ndsp=32&ved=1t:429,r:10,s:0 Har dere ellers noen tips for hvordan concealeren bør brukes? Hvordan man påfører den for best resultat? Må man bruke foundation først hvis man bruker concealer? Jeg bruker ikke foundation, så jeg har veldig lite peiling her Takker for alle tips! Er virkelig lei disse mørke ringene jeg aldri klarer å dekke...
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2012 #3 Skrevet 28. januar 2012 Kanskje er det bedre med en i "pudder-form" - en mineralfoundation eller noe? Og tenk kontrastfarge - dersom du vil skjule noe blått, bruk noe med gulskjær i, skal du skjule noe rødt, bruk en med litt grønnskjær? 1
pita27 Skrevet 28. januar 2012 #4 Skrevet 28. januar 2012 Det er bare å prøve seg fram i billigmerkene først, til du finner ut hvilken type (konsistens) og farge som passer deg best. Noen liker stiftform, andre flytende form som påføres med pensel osv. Jeg bruker Maybelline sin og er fornøyd med den. Bruker du concealer må du gjerne også bruke foundation, da det dekker overgangene bedre. Concealeren kan du bruke til å skjule (mørke ringer under øynene, urenheter, flekker etc), men også til å highlighte..altså framheve områder i ansiktet. Den du kjøpte som skinner litt, kan du bruke som en highlighter på øyebrynsben, neserygg, øverst på kinnben, kanskje en liten dert på haka. Da har du den på etter du har hatt på foundation og rouge.
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2012 #5 Skrevet 28. januar 2012 Kanskje er det bedre med en i "pudder-form" - en mineralfoundation eller noe? Og tenk kontrastfarge - dersom du vil skjule noe blått, bruk noe med gulskjær i, skal du skjule noe rødt, bruk en med litt grønnskjær? Mente selvfølgelig concealer, ikke foundation. Men jeg vet at Bodyshop sine mineralfoundationer dekker ganske godt om du ikke bruker sånn pudderbørste til å påføre den med, men tar litt på en bomullsdott (for under øynene) eller på en q-tip (til urenheter). Jeg bruker den først på hele ansiktet i et tynt lag (da med pudderbørst), og så litt ekstra med bomull/q-tip under øyne og på røde prikker og sånn. De er ikke veldig billige, men heller ikke dødsdyre.
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2012 #6 Skrevet 28. januar 2012 Den du har kjøpt fra Lancome fungerer sikkert om du forsøker forskjellige metoder for å legge den Det er ofte slik når jeg kjøper en ny mascara eller prøver et nytt mineralpudder at jeg tenker "for noe dritt, det går jo ikke an å legge", men det er ofte slik at forskjellige merker og produkter legges på forskjellige måter. Prøv å legge en passe tykk stripe under øynene, la den få stivne noen sekunder og så klapper du utover. Om du gnir/stryker den utover så gnir du den bare av. Du må klappe, klappe søte 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2012 #7 Skrevet 28. januar 2012 Først og fremst er den "concealeren" du fikk anbefalt ikke en concealer. Den er faktisk laget for å fremheve og lysne opp, så der var betjeningen litt på tur. Om du kun ønsker å kjøpe i butikk så finnes det ymse billigmerker som er ok. F.eks fra maybelline, selv om det ikke direkte er det beste. Alle disse skal jo ha testere, så det er bare å stikke innom Vita e.l og se litt. Om du er villig til å bruke nettbutikk så har coastalscents en camo quad med concealere med fire farger som har høy dekkevne. Du trenger ikke å bruke foundation først nei, men du bør ha et pudder å sette concealeren med så den varer. Eventuelt kan du bryte ned hele denne prosessen ved å kjøpe et mineralpudder, som også er bedre for huden din. Den kan brukes som conealer, foundation og pudder alt etter hvilke koster du bruker.
Lurifaksen Skrevet 29. januar 2012 #8 Skrevet 29. januar 2012 Hvis du har virkelig mørke ringer, er Cinema Secret sin foundation (som funker mye bedre som concealer!) et veldig godt valg. Den dekker ALT. Til og med mørke arr på halsen etter krølltenger Men den er litt "tricky" å legge, jeg bruker en finger og "dabber" litt og litt produkt under øynene med veldig forsiktige bevegelser. Den er så dekkende, at det er veldig lett å bruke for mye! En vanlig sized boks er liten, men varer utroooolig lenge pga den er så dekkende. Den kommer i alle slags farger også, så du er garantert å finne en som funker godt for din hudtone. 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2012 #9 Skrevet 30. januar 2012 Kanskje er det bedre med en i "pudder-form" - en mineralfoundation eller noe? Og tenk kontrastfarge - dersom du vil skjule noe blått, bruk noe med gulskjær i, skal du skjule noe rødt, bruk en med litt grønnskjær? Hvordan finner jeg ut om en concealer har gulskjær eller grønnskjær? Ser den liksom gul eller grønn ut?
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2012 #10 Skrevet 30. januar 2012 Først og fremst er den "concealeren" du fikk anbefalt ikke en concealer. Den er faktisk laget for å fremheve og lysne opp, så der var betjeningen litt på tur. Om du kun ønsker å kjøpe i butikk så finnes det ymse billigmerker som er ok. F.eks fra maybelline, selv om det ikke direkte er det beste. Alle disse skal jo ha testere, så det er bare å stikke innom Vita e.l og se litt. Om du er villig til å bruke nettbutikk så har coastalscents en camo quad med concealere med fire farger som har høy dekkevne. Du trenger ikke å bruke foundation først nei, men du bør ha et pudder å sette concealeren med så den varer. Eventuelt kan du bryte ned hele denne prosessen ved å kjøpe et mineralpudder, som også er bedre for huden din. Den kan brukes som conealer, foundation og pudder alt etter hvilke koster du bruker. Ikke så rart at jeg sliter med å finne riktig sminke når betjeningen er helt på bærtur! :gjeiper: Forresten, hvis jeg legger det i en tykk stripe(som en skrev her) og prøver å klappe på det, blir det bare sånn skinnende stripe. Det blir ikke så fint. Takk for tips, håper jeg kan bruke noen av tipsene Dette med å finne riktig fargetone og sånt synes jeg er så vanskelig. Og ofte er det masse belysning i butikken, slik at det ser bedre ut inne i butikken enn ute. Ute ser jeg at det faktisk ikke var så bra..
Strikkemamma Skrevet 30. januar 2012 #11 Skrevet 30. januar 2012 Bodyshop sine produkter funker mer enn bra nok:)
Armitage Skrevet 30. januar 2012 #12 Skrevet 30. januar 2012 Hvordan finner jeg ut om en concealer har gulskjær eller grønnskjær? Ser den liksom gul eller grønn ut? Ja det finnes gul og grønn concealer. Selv bruker jeg en hudfarget concealer som jeg blander med en grønn concealer for å nøytralisere røde kviser eller røde områder. Jeg blir ofte rød i kinnene så jeg bruker litt der. Den fra Lancome er en concealer jo. Men den er lysreflekterende for å motvirke mørke ringer og skygger og veldig tyntflytende fordi den er beregnet på huden under øynene. Om man vil ha en concealer som dekker urenheter og rødhet, så må man investere i en concealer som er mer kremet og tykkere. Men hvis du skal ha tak i slike concealere så må du ofte i andre butikker enn de som selger billigsminke.
Xtra_lilje Skrevet 31. januar 2012 #13 Skrevet 31. januar 2012 http://www.musingsofamuse.com/wp-content/uploads/2010/03/Garnier-Caffeine-Anti-Dark-Circles-1.jpg - jeg har samme problemet som deg, og jeg har brukt noen lapper på bomkjøp, i den tro at "dyrt er best". jeg ble derfor positivt overrasket over denne fra Garnier. Gir en naturlig look, og sitter greit.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2012 #14 Skrevet 1. februar 2012 Etter å ha lett etter den perfekte concealeren i 20 år har jeg endelig funnet den : Helena Rubinstein. Husker ikke hva den heter men den er helt suveren!
firestarter Skrevet 1. februar 2012 #15 Skrevet 1. februar 2012 Hvis du har virkelig mørke ringer, er Cinema Secret sin foundation (som funker mye bedre som concealer!) et veldig godt valg. Den dekker ALT. Til og med mørke arr på halsen etter krølltenger Men den er litt "tricky" å legge, jeg bruker en finger og "dabber" litt og litt produkt under øynene med veldig forsiktige bevegelser. Den er så dekkende, at det er veldig lett å bruke for mye! En vanlig sized boks er liten, men varer utroooolig lenge pga den er så dekkende. Den kommer i alle slags farger også, så du er garantert å finne en som funker godt for din hudtone. Signerer. Cinema Secrets er helt fantastisk. Jeg har prøvd uendelig mange concealere, og ingen er i nærheten av å kunne måle seg med denne.
Brukernavn Skrevet 1. februar 2012 #16 Skrevet 1. februar 2012 Signerer. Cinema Secrets er helt fantastisk. Jeg har prøvd uendelig mange concealere, og ingen er i nærheten av å kunne måle seg med denne. Hvordan kan man finne ut hvilken farge man trenger? Jeg kan ikke si at jeg har sett dette merket noe sted...?
firestarter Skrevet 1. februar 2012 #17 Skrevet 1. februar 2012 (endret) Hvordan kan man finne ut hvilken farge man trenger? Jeg kan ikke si at jeg har sett dette merket noe sted...? Det er ikke veldig kjent (av en eller annen merkelig grunn), men det finnes omtaler hvis man leter litt. F.eks: http://www.hudpleieogmakeup.com/omtale-cinema-secrets-foundationconcealer/ Legger også til en beskrivelse av de ulike fargeseriene: 100 series: Red undertones, from Light to Dark, for dark skin tones (Ethnic Groups). 200 series: These bases go from Olive Gold to Dark Olive Green. 300 series: These yellow-beige base tones complement most Asian complexions. 400 series: These bases have a yellow-coral undertone. 500 series: These bases have a warm beige undertone except #504 and #509. Pink undertone #504 not as pink #510 to #517 mixture of pink and coral undertone. Så velger du den lyseste/nest lyseste/mørkeste (alt ettersom hvor lys/mørk hud du har) i din serie. Edit: Legger til link til hvor den kan kjøpes: http://www.camerareadycosmetics.com/proddetail.php?prod=CS-CSFoundation Her koster den ca. 80 kroner. Endret 1. februar 2012 av firestarter
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2012 #18 Skrevet 1. februar 2012 Det er ikke veldig kjent (av en eller annen merkelig grunn), men det finnes omtaler hvis man leter litt. F.eks: http://www.hudpleieogmakeup.com/omtale-cinema-secrets-foundationconcealer/ Legger også til en beskrivelse av de ulike fargeseriene: 100 series: Red undertones, from Light to Dark, for dark skin tones (Ethnic Groups). 200 series: These bases go from Olive Gold to Dark Olive Green. 300 series: These yellow-beige base tones complement most Asian complexions. 400 series: These bases have a yellow-coral undertone. 500 series: These bases have a warm beige undertone except #504 and #509. Pink undertone #504 not as pink #510 to #517 mixture of pink and coral undertone. Så velger du den lyseste/nest lyseste/mørkeste (alt ettersom hvor lys/mørk hud du har) i din serie. Edit: Legger til link til hvor den kan kjøpes: http://www.camerareadycosmetics.com/proddetail.php?prod=CS-CSFoundation Her koster den ca. 80 kroner. Den høres bra ut. Men finnes det noen butikker i Oslo som selger den? Jeg liker å prøve ut ting før jeg eventuelt kjøper det, må jo det da jeg synes det er vanskelig å finne rett hudtone.
Lurifaksen Skrevet 1. februar 2012 #19 Skrevet 1. februar 2012 (endret) Cinema Secrets er et "lerret merke" som brukes under photoshoots og filminnspillinger pga den dekker så bra og gir et så naturlig resultat lagt riktig. Det er som et "nytt lag" med hud Jeg bestilte på camerareadycosmetics eller noe likt, rask levering og grei pris Endret 1. februar 2012 av Lurifaksen
Djungelvrål Skrevet 2. februar 2012 #20 Skrevet 2. februar 2012 (endret) Jeg sliter med at de ikke dekker nok og at den legger seg og kaker seg i de bittesmå linjene i øyekroken. Concealere i krukke eller pudder/mineralconcealere gjør dessverre det. TheBalm sin Timebalm er f.eks helt grusom. Styr unna! De to beste er disse: http://www.makeupalley.com/product/showreview.asp/ItemId=125990/Diorskin_Nude_Skin_Perfecting_Hydrating_Concealer/Christian_Dior/Concealers og http://www.clinique.com/product/1596/6088/Makeup/Concealers/Line-Smoothing-Concealer/index.tmpl Dior sin er dyr men varer i evighet, clinique sin er hundrelappen billigere men ikke så bra på farge. Er litt mere rosa. Har brukt nr 2 fra Dior, den er middels gyllen og ganske gul. Gul/ferskentoner dekker blått/lilla. En lurt triks er å ikke bruke for fet øyekrem, da blir resultatet mindre kakete. Et annet triks er å bruke en ørliten mengde øyeskygge-primer før concealeren. Da legger den seg ikke så lett i de små linjene. Endret 2. februar 2012 av Liquorice
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå