AnonymBruker Skrevet 28. januar 2012 #1 Skrevet 28. januar 2012 Hei! Jeg trener både kondisjon og styrke. Har en step-maskin hjemme og driver av og til jogging og intervall. Har manualer til 20kg hjemme jeg trener knebøy,markløft,etc. Har planer om å begynne på igjen på treningssenter eller anskaffe tyngre skiver når det blir for lett. Jeg spiser veldig sunt. Mye grønt og frukt. Fisk,hvit kjøtt,rødt, kun fullkorn og grovt. Nøtter, bruker solsikkeolje, ja osv. (har såklart spise-dager hvor jeg unner meg god mat og sjokolade). Jeg har slanket meg noen kg og fått mye muskler. Men det jeg lurer på er hvordan jeg får en muskuløs kropp uten å slanke meg? Har ikke lyst å gå ned noe mer i vekt, men har ikke lyst å gå opp heller. Heller lyst å gjøre om det lille "fettet" som er igjen til muskler...Jeg er 163 cm, veier ca 54-55 kg. Er jente. Noen som har råd?? eller kan veilede meg litt.
Wiggins Skrevet 28. januar 2012 #2 Skrevet 28. januar 2012 Fett kan ikke bli til muskler. Fettceller er fettceller, og muskelceller er muskelceller. Du kan endre den relative fordelingen av dem, men det ene kan ikke bli til det andre. Det er ikke sunt for en kvinnekropp å ha noe særlig mindre enn 18-19% underhudsfett, så jeg synes du høres ganske bra ut som du er. Du kan selvsagt trene enda mer styrke, da vil musklene bli mer framtredende og det vil se ut som om du har mindre fett relativt sett. 1
lisarak Skrevet 28. januar 2012 #4 Skrevet 28. januar 2012 Ja, vet at fett ikke kan bli muskler. Har litt peiling (kanskje litt for lite). Prøver å lese mye om det, og følge litt med, litt treningsblogger og diverse. Jeg må trene kondisjon for å få vekk fettet ja, men vil ikke gå ned i vekt. så jeg får bare trene med tyngre vekter da eventuelt!
Harmonics Skrevet 28. januar 2012 #5 Skrevet 28. januar 2012 Jeg må trene kondisjon for å få vekk fettet ja, men vil ikke gå ned i vekt. så jeg får bare trene med tyngre vekter da eventuelt! Mja, muskler forbruker 10% mer energi enn fett, så det er egentlig noe som baller på seg. Samtidig må du spise mer, og mer fornuftig, når du får mer muskler. Egentlig kan du bare drite i vekta når du trener. Bare tren, så går fettet vekk av seg selv. 1
197 Skrevet 31. januar 2012 #6 Skrevet 31. januar 2012 Vel ordet du leter etter er "deff", eller "deffing". På generell basis handler det om relativt tung styrketrening, noe kardio (ikke alltid nødvendig) mye proteiner i kosten og kcal underskudd. Anbefaler deg å søke på nett etter deffing, så vil du finne utrolig mye som du kan lese. Til deg over: når var det energireserver begynte å forbrenne energi? Det er det fettlagre er, energireserver. Energi lagres her. Fett i seg selv bruker ikke noe energi. Det som dog kan skje med mye fett på kroppen er at en blir tyngre og muskelene må bruke mer energi på å bære på fettet. Mvh PT 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2012 #7 Skrevet 31. januar 2012 Les på myrevolution.no. Børge Fagerli er ekspert på dette (blant annet) området.
197 Skrevet 1. februar 2012 #8 Skrevet 1. februar 2012 (endret) Det stemmer. Av folk jeg hører på innen treningsvitenskap er det bl.a: Børge Fagerli, Martin Berkhan, Alan Aragon, Lyle mcDonald, Eirik Sandvik mm. Også har man Dave Tate, Mark rippetoe osv. som er eksperter på teknikk. Endret 1. februar 2012 av 197
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå