AnonymBruker Skrevet 28. januar 2012 #1 Skrevet 28. januar 2012 Hei Jeg skal fortelle min forlover hvem jeg kan tenke meg å ha i utdrikningslaget mitt..Jeg begynte på jobben min for ca 3 mnd siden, og noen føler jeg bedre kjemi med enn andre, slik er det jo. Det er spesielt to i mitt team på jobben jeg kan tenke meg å invitere. Dog vet jeg at det er noen som ofte kan være litt "hvorfor ble ikke jeg invitert?" osv. Dette er et internasjonalt firma, og i teamet mitt er det folk fra forskjelle land så jeg vet ikke hva de er vant til av slike ting. Et par av de i teamet har jeg ikke noe til felles med og har ikke noe annet enn en profesjonell følelse for. Et par andre igjen er litt mer personlig, slik at jeg setter pris på dem. F.eks vi tar toget sammen hver dag, har gode samtaler ikke bare om jobb. Jeg vil unødig skape dårlig relasjoner på jobb, selv om vi alle er voksne. Jeg tenker som så at først og fremst vil jeg jo egentlig kun ha de jeg føler som gode kontakter/venner, ikke invitere fordi jeg må. Om jeg inviterer 2 fra jobb, er det fremdeles 5 som ikke inviteres fra teamet og ikke bare 1 person. Hva hadde du gjort? Jeg er redd det kan bli dårlig stemning :/ Jeg tenker også som så at tenk hvis jeg inviterer de alle for å ikke skape dårlig stemning, hvis et par av de tenker "hvorfor i all verden ble jeg invitert, vi er jo kun kollegaer". Jeg vet ikke. Det skal sies at jeg inviterer dem alle sammen til bryllupsfesten på kvelden på den store dagen. Hva hadde du gjort? Trenger hjelp til å finne ut av hva jeg skal gjøre...
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2012 #2 Skrevet 28. januar 2012 Man har vel gått ut av barneskolen når man gifter seg? Selvfølgelig forventer ingen å bli invitert i utdrikningslag når dere har jobbet sammen i 3 måneder, så hvorfor skulle de bli fornærmet? 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2012 #3 Skrevet 28. januar 2012 Det er det jeg håper - at det ikke bare er jeg som har gått ut av barneskolen, men at reste også har gjort det..Det kan ofte være litt sladder på jobb (hvilket jeg ikke jeg liker å ta del i) så jeg er vel bare redd for at det skal bli dårlig miljø og sure miner for at jeg inviterte 2 og ikke alle 7.
Gjest Starlit Skrevet 29. januar 2012 #4 Skrevet 29. januar 2012 (endret) De får bare godta det. Er jo ditt bryllup. Er ikke alle som kan invitere alle og enhver grunnet budsjett osv. Kommer til å håndplukke venner selv, ettersom hvor gode venner vi er og slikt:) Jeg vil kun ha med mennesker som gjør livet mitt fantastisk, og som setter glans på bryllupet <3 Endret 29. januar 2012 av Starlit
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2012 #5 Skrevet 29. januar 2012 Hvis de alle er invitert på bryllupsfesten så synes jeg at det vitner om at du har mer enn et proffesjonellt forhold til dem, og dermed bør det jo være naturlig å invitere dem alle i utdrikningslaget også... Hadde det ikke vært for det, så ser jeg ingen problemer med å invitere de 2 du har best kontakt med. 2
jente27 Skrevet 29. januar 2012 #6 Skrevet 29. januar 2012 Hvis de alle er invitert på bryllupsfesten så synes jeg at det vitner om at du har mer enn et proffesjonellt forhold til dem, og dermed bør det jo være naturlig å invitere dem alle i utdrikningslaget også... Hadde det ikke vært for det, så ser jeg ingen problemer med å invitere de 2 du har best kontakt med. tenkte det samme når jeg leste alle skulle på bryllupsfesten.... 1
Glitnir Skrevet 29. januar 2012 #7 Skrevet 29. januar 2012 Enig med de par siste her. Du har jo langt mer enn et profesjonelt forhold til dem dersom de er invitert på bryllupsfesten din!? Ville invitert alle som er invitert i bryllupet jeg. Har ikke noen sans for å invitere til utdrikningslag de som ikke samtidig får komme i bryllupet, men her er jo problemstillingen omvendt... 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2012 #8 Skrevet 29. januar 2012 Hvorfor bruker du utropstegn forresten? Jeg har ikke mer enn et profesjonelt forhold til mer enn 2 av disse jeg nevnte i første innlegg. Resten er fordi til selve festen føler jeg det er mer løst og uformelt, og det er vanlig å invitere kollegaer også. Siden vi er i team må jeg invitere teamet til selve festen, som ikke er så høytidelig forresten. Det er mer som en stor fest, der det også kommer folk jeg ikke kjenner så godt. Jeg ble fortalt av en i teamet at for å unngå problemer bør jeg invitere alle, dette er en person som har jobbet der en stund. Derfor inviterer jeg alle til festen. Til utdrikningslaget føler jeg det er mer personlig - noe mer enn kun kollegialt? Det er jo ikke alle som kommer i bryllup som er med på utdrikningslag. Da sier det vel seg selv at man skulle invitert alle kvinnfolk som er invitert til festen? Jeg hører jo som regel om at man inviterer venner til utdrikningslag, mens mer bekjente ikke er invitert. Takker for synspunkter,
jente27 Skrevet 29. januar 2012 #9 Skrevet 29. januar 2012 tydelig en mer uformell bryllupsfest enn hva jeg er vant til og ser for meg selv å ha en dag. men ikke noe galt med det forklarer jo litt mer hvorfor du tenker som du gjør i forhold til utdrikninglag vs bryllupsfesten
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2012 #10 Skrevet 29. januar 2012 Jeg vil kun ha med mennesker som gjør livet mitt fantastisk, og som setter glans på bryllupet <3 Setter glans på bryllupet, hva mener du egentlig med det?
Gjest Adriane Skrevet 30. januar 2012 #11 Skrevet 30. januar 2012 Hvorfor bruker du utropstegn forresten? Jeg har ikke mer enn et profesjonelt forhold til mer enn 2 av disse jeg nevnte i første innlegg. Resten er fordi til selve festen føler jeg det er mer løst og uformelt, og det er vanlig å invitere kollegaer også. Siden vi er i team må jeg invitere teamet til selve festen, som ikke er så høytidelig forresten. Det er mer som en stor fest, der det også kommer folk jeg ikke kjenner så godt. Jeg ble fortalt av en i teamet at for å unngå problemer bør jeg invitere alle, dette er en person som har jobbet der en stund. Derfor inviterer jeg alle til festen. Til utdrikningslaget føler jeg det er mer personlig - noe mer enn kun kollegialt? Det er jo ikke alle som kommer i bryllup som er med på utdrikningslag. Da sier det vel seg selv at man skulle invitert alle kvinnfolk som er invitert til festen? Jeg hører jo som regel om at man inviterer venner til utdrikningslag, mens mer bekjente ikke er invitert. Takker for synspunkter, Jeg får en følelse av at du er i en litt spesiell bransje - type modellbransjen eller lignende (men ikke skyt meg om jeg er helt på viddene) - for det du beskriver her vil jeg våge å påstå er et stykke unna "normalen" for de fleste som gifter seg. Det er iallfall det inntrykket jeg har, både fra det jeg selv har erfart, og det jeg har sett her på forumet. De fleste ser på bryllupet sitt, med tilhørende fest, som ganske så personlig. Og jeg har iallfall ikke opplevd at det er vanlig å invitere kollegaer i bryllupet sitt/til bryllupsfesten, med mindre man også er gode venner privat. Når det er sagt: sånn som jeg forstår det, er bryllupsfesten for dere ikke spesielt personlig, og det forklarer hvorfor man inviterer blant annet alle kollegaene. Det forklarer også hvorfor du føler at utdrikningslaget er det som blir mest personlig for deg. Egentlig burde du kunne gi en lang blås i om noen blir fornærma over ikke å ha blitt invitert. Men om det virkelig er så "ille" som det kan virke i mijøet på din arbeidsplass, ville jeg nok antakelig gått for å ikke invitere noen av de i utdrikningslaget. Du kan jo ganske enkelt si i etterkant at forloveren din ikke fant det naturlig å invitere kollegaer på utdrikningslaget? (Men ikke si det uten å ha snakket med forloveren din om det på forhånd, ifall noen får for seg at de skal si noe til henne om det.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå