Gå til innhold

Mistet lysten

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei. Visste ikke helt hvor jeg skulle skrive dette men vart på dette temaet. Han jag har vert i sammen med i mangen år nå har mistet lysten på sex. Dette har vart lenge og det vil si i noen år. Han sier at han tenker lite på sex og at det har ingenting med meg å gjøre. Han får dårlig samvittighet men vil helst ikke snakke om det. han er 27 år.

Noen som kan komme med noen gode råd? Klem :roll:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nok et innlegg som går på samme tema: Kvinnen vil ha sex, mannen mangler lyst! Husker nesten ikke å ha sett noen innlegg som beskriver motsatt situasjon, kvinnen har mistet sexlysten, men mannen vil? Det ser jo nesten ut til å være motsatt av det har vært vanlig oppfatning til nå?

Står det virkelig så dårlig til med norske mannfolk? Hva kan årsakene være? :klø:

Skrevet

En av tre ting:

Han er homo

Han får den ikke opp

Han er uinteressert i deg/interessert i noen andre.

Ok, dette var litt brutalt og forenklet, men likevel...

Skrevet
En av tre ting:

Han er homo

Han får den ikke opp

Han er uinteressert i deg/interessert i noen andre.

Ok, dette var litt brutalt og forenklet, men likevel...

Ikke sikkert, noen har jo mindre sexlyst enn andre!!

Skrevet

Det kan jo være at han sliter med problemer som dårlig selvtillit eller andre psykiske problemer som gjør at han tenker på andre ting?

Jeg har vanskelig for å tro at sexlyst bare forsvinner av seg selv, jeg tror heller det er andre ting som ligger bak.

Skrevet

Kan det være at mannfolk er konstruert slik at de stadig må ha nye erobringer for at det skal være spennende? Og at lang tids samliv med samme kvinne blir kjedelig for dem? (Ja, jeg vet at dette er en grov generalisering som ikke gjelder alle)!

Kanskje det finnes teknikker for å "fornye" og krydre samliv/seksualitet som kan motvirke en slik uheldig utvikling, eller er det rett og slett håpløst å bøte på for enkelte?

Gjest Leonardo
Skrevet

Here we go again.

Når skal kvinner skjønne at menn faktisk veldig ofte mister lysten på DEM, altså partneren, men ikke at de mister sexlysten generelt?

Dette er faktisk helt normalt. Evolusjonen har faktisk enda ikke klart å plukke vekk disse "unotene" fra naturen, hos mannen. Han vil ha noe nytt, men han er for snill og feig til å ta skrittet fullt ut. Da konkluderer jenter gjerne med at han generelt har mistet lysten. Hvilket han absolutt ikke har.

Skrevet

Dette er et relativt nytt men ikke lenger ukjent fenomen - at unge menn idag mister sexlysten mye oftere enn før, tilsynelatende uten grunn.

Skal ikke si så mye om grunnen, for jeg vet ikke så mye, men det har vært snakket om store forventinger, manglende rollemønstre, bla, bla. Min fyr mister lett sexlysten om han har det stressende på jobben eller har mye å tygge på i privatlivet.

Har du forsøkt å finne ut om det er noe som plager ham? Er han deppa, har han for mye ansvar/for mye å gjøre? Er det uvennskap i nær familie? tror du kan score ganske mye på å gå inn og se litt nærmere på livssituasjonen hans, og prøve å hjelpe ham med det du tror kan plage ham. Og dra ham med på noen kuule konserter, drikk deg full med ham på byen, opplev noe spennende sammen og kom litt ut av de vanlige rollene til hverandre! Et frisk pust i hverdagen og i det fastkjørte kan lett gjøre underverker for det meste - om man bare gir det litt tid!

Tviler sterkt på at det har noe med deg å gjøre forresten.

Og jeg tror nok det finnes flere menn enn Leonardo der ute, som ikke helt vil nikke gjenkjennende til det han skriver her.

Gjest Anonymous
Skrevet

Og jeg er jente og mister sexlysten når forholdet blir for seriøst!!! ;-)

Gjest Anonymous
Skrevet

Tusen takk for alle tips. Det er bare til å begynne,. Snakkes. klem.. :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...