Gå til innhold

Pepsi Max


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Driver å trener og slanker meg litt om dagen. Har lagt inn i matboka til Grethe Roede i helgene, for å skjekke at ikke jeg går alt for langt over kalorimessig.

Jeg la nettopp inn et par biter med sjokolade og ett glass pepsi max.

Og pepsi max er 0 kalorier..!! Kan jeg virkelig drikke ubegrenset av dette+??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man kan bli oppblåst av kullsyre og det søtningsstoffet i lightbrus er vel ikke akkurat så spesielt bra for kroppen. Det er vel også fortsatt ikke bra for tenne pga syre. Så jeg vil si nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det eneste du bryr deg om er kalorier, ja.

Om du tenker på din langsiktige helse, nei. Det er mye rart i Pepsi Max, blant annet det omstridte søtningsmiddelet aspartam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan vel også få mer søtsug av å drikke det?

Men kalorimessig er det jo ikke noe man legger på seg av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pepsi Max har i teorien ingen kalorier. Men det er mange forskjellige meninger ute og går om hvor bra det er å drikke dette når man slanker seg, noen mener at det øker apetitten og at man tar opp ting i kroppen på en annen måte (?). Ei jeg kjenner har gått på Grete Roede, og der har jeg fått for meg at de er ganske "positivt" innstilt til å drikke Pepsi Max mens du slanker deg..

De siste 9 månedene har jeg gått ned ca 15kg, og jeg har drukket Pepsi Max nesten hver dag uten at jeg tror det har hindret opplegget mitt på noen måte. Det er jo ikke snakk om store mengder, kanskje ett glass eller to til middag eller tv-kvelden! For meg har det vært en redning i en tid uten godteri og andre usunne drikker. Vann passer ikke alltid like godt til pizza ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også lurt lenge på om man legger på seg av Pepsi Max. Driver å prøver å gå ned i vekt, og drikker ca en halv liter pepsi max i uka (helgene) :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold det til et begrenset nivå, så går det nok greit. Jeg pleier å unne meg en Pepsi Max i uka. Skal jo kose meg LITT av og til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker minst 1 liter om dagen,koser meg.. nye tenner kan jeg kjøpe senere om nødvendig :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde pepsi max vært GODT kunne jeg skjønt det, men det smaker som utvannet pissvatn.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker minst 1 liter om dagen,koser meg.. nye tenner kan jeg kjøpe senere om nødvendig :Hehe:

Fin holdning. Lenge leve forbrukersamfunnet, eh?

(Prøv å google aspartam, forresten...)

Hadde pepsi max vært GODT kunne jeg skjønt det, men det smaker som utvannet pissvatn.

Folk har ulike preferanser. Å diskutere hvilke matvarer som smaker godt er helt meningsløst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer vel fra person til person, men det er flere som faktisk legger på seg av pepsi max og annen lettbrus, eller så stagnerer vektnedgang. Har et par venninner som var helt avhengig av pepsi max og når de sluttet å drikke det, gikk de ned flere kilo, uten å endre noen andre kostholdsvaner.

Vil også legge til at pepsi max og alt annet av lettbrus inneholder aspartam, noe som i stort kvantum kan være lite gunstig på helsen..Jeg er ikke helt fanatisk på det, da det er ganske vanskelig å unngå. Men jeg har sluttet å drikke lett brus bla. og sjekker alltid om "sukkerfrie" ting inneholder aspartam, noe det ofte gjør.. Jeg fikk først opp øynene for hvor dårlig det var, da jeg leste en artikkel i et medisinsk blad der de hadde funnet hvite flekker på hjernen ved en MR undersøkelse hos en person som drakk mye lettbrus, etter denne personen sluttet med lettbrus, forsvant også prikkene etterhvert, fikk ihvertfall meg til å tenke.

Legger ved en link ang. aspartam, om det skulle være interessant for noen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er bare bs TBag, forskning, altså seriøs forskning på aspsrtam, ikke noe "jeg har venner/bekjente whatever som gikk ned etter å ha kuttet ut light brus). Sorry, men det er faktisk bevist, vitenskapelig bevist altså, at lightbrus ikke påvirker vekten. Da er det noe vennine dine stapper i seg, som de ikke har registrert. Sånn er det bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gidder ikke å poste under nick, fordi jeg helst ikke vil være bekjent av å ha vært brusjunkie :nigo:

Før drakk jeg opp til 2 liter pepsi max hver dag, gjennom sugerør for å spare tennene. Samtidig så trente jeg skikkelig, var i god form, hadde fin kropp, osv, men jeg følte meg liksom ikke hydrert, frisk, følte meg ustabil, og litt dårlig rett og slett. Men jeg ble jo aldri feit, eller chubby eller noe av det, ikke gikk det i veien for treninga heller, annet enn at jeg drakk for lite vann. Og flere av mine venner drikker fortsatt pepsi max, og de er ikke småtykke eller småfeite av det, det har ikke påvirket vekten deres. De som drikker cola derimot, deeeer er det fedme og hudproblemer lang vei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker 1 liter Cola Light hver eneste dag og er syltynn (BMI på 15/16).

Før drakk jeg 1 liter vanlig Cola (med sukker) hver dag, da jeg sluttet gikk jeg ned 4+ kilo...

Jeg hadde ikke noe ønske om å gå ned i vekt, så for meg var det kjipt.

Men det illustrerer forskjellen på lettbrus/vanlig brus!

Jeg spiser godteri og drikker brus hver dag, har gjort det i mange år, og jeg har aldri hatt hull i tennene by the way. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...