Gjest SmurfeLurfen Skrevet 28. januar 2012 #1 Del Skrevet 28. januar 2012 Fant en brun larve på badet idag etter at jeg hadde dusjet! Holdte på å dø der jeg stod! Den krøp rundt i ring og var liksom ikke komfortabel med å ligge midt på gulvet! Hvor kan den ha kommet fra og hva gjør jeg? er livredd og har ikke noe bilde, knuste den og skylte den ned i dø. Har hjertebank enda og har ingen mann som kan hjelpe meg!!! Larver er 1000 ganger verre enn edderkopp!! Vær så snill og hjelp meg noen! Den var kanskje 1-2 cm lang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badabing Skrevet 28. januar 2012 #2 Del Skrevet 28. januar 2012 (endret) Hmm.. Det kan ikke ha vært et sølvkre/sølvfisk? Husker vi hadde det i dusjen i en leilighet vi leide. Kjør på med varme på badet slik at det blir helt tørt, og deretter støvsuger du. Pass på å ha på vifte så det ikke blir et fuktig miljø på badet. De dør hvis det er helt tørt. Edit: Min lenke Endret 28. januar 2012 av Badabing Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2012 #3 Del Skrevet 28. januar 2012 hmm, ikke godt å si hva det er, men sølvkre er vel egentli sølvfarget, små å veldig vanskelige å se, å opptrer vell i ¨flokk¨? aldri hørt om noen såm har funnet ETT sølvkre, de er jo skadedyr å formerer seg kjapt? kan godt være jeg er langt ute nå, men det er det jeg har hørt:) selv har vi 2-3 cm lange brune tykke dyr på badet, nesten såm en tusenbein:/ fått høre at de kalles kloakkdyr... æsj Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SmurfeLurfen Skrevet 28. januar 2012 #4 Del Skrevet 28. januar 2012 Så ikke ut som Sølvkre nei. Muligens er det kloakkdyr. Googlet det, men fant ikke noen fornuftige bilder.. AB har du bilde av sånne som du har? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Penny88 Skrevet 28. januar 2012 #5 Del Skrevet 28. januar 2012 kloakkdyr? det er ikke bare en vanlig brun tusenbein? krøller seg sammen til en ball vist du rører den? http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=233&trg=MainArea_5661&MainArea_5661=5568:0:15,3385:1:0:0:::0:0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Penny88 Skrevet 28. januar 2012 #6 Del Skrevet 28. januar 2012 eller evt en slik Skolopendere? sånne har vi på badet å i gangen nede:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SmurfeLurfen Skrevet 28. januar 2012 #7 Del Skrevet 28. januar 2012 Den hadde sikkert krøllet seg sammen om jeg tok borti den. Jeg klarer ikke se på bildene på linken, men er muligens noe sånt. Hadde muligens bittesmåbein men tror ikke den hadde følehår. Så kanskje en tusenbein. Men er det sånn som kan formere seg og bo på badet, eller er det bare et engangstilfelle? Bor i 4. etasje så tror ikke det er noe som har krøpet inn gjennom "veggen" fra marka liksom.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Campanula Skrevet 28. januar 2012 #8 Del Skrevet 28. januar 2012 Den hadde sikkert krøllet seg sammen om jeg tok borti den. Jeg klarer ikke se på bildene på linken, men er muligens noe sånt. Hadde muligens bittesmåbein men tror ikke den hadde følehår. Så kanskje en tusenbein. Men er det sånn som kan formere seg og bo på badet, eller er det bare et engangstilfelle? Bor i 4. etasje så tror ikke det er noe som har krøpet inn gjennom "veggen" fra marka liksom.. Kanskje den kom inn under en sko eller noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SmurfeLurfen Skrevet 28. januar 2012 #9 Del Skrevet 28. januar 2012 Kanskje den kom inn under en sko eller noe. Håper det!! Og håper den aldri, aldri kommer tilbake eller sender brødrene sine for å ta hevn!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 28. januar 2012 #10 Del Skrevet 28. januar 2012 *når skal jeg lære å aldri, ALDRI gå inn på slike tråder som dette å lese?!!* 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 28. januar 2012 #11 Del Skrevet 28. januar 2012 (endret) Det var helt sikkert en møll-larve, evt en eller annen slags "sommerfugl"-larve. Tusenbein kan det ikke ha vært hvis den så ut som en larve, sølvkre blir aldri mer enn 0,5 cm lange og har heller ikke larvestadium. Endret 28. januar 2012 av Minya Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå