Gå til innhold

Treningsmotivasjonstips til den frustrerte.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har et lite knep som sikkert virker ganske sykt.

Jeg har altid slitt med kropp,vekt og selvbildet helt siden barneskolen å jeg har både blitt mobbet og dumpet av kjærester,pga av min overvekt og laveselvtilitt.

Nå har jeg begynt å trene for alvor å har funnet et lite knep som får meg på trening.

Jeg dediketer en treningstime til en viss person eller hendelse å skriver det ned i min treningsdagbok.

Feks. "I dag dedikeres treningen til : Den gangen jeg ble kalt feit på byen mens mange sto runt å hørte på"

Eller "dedikeres til ****** som tror hun er så sinnsykt mye bedre en meg,jeg skal vise henne"

"til exen,han skal få se hvor langt jeg har kommet å hvor mye bedre jeg har fått det"

0sv.

Jeg tenker også,100 kcal til på tredemøllen selv om jeg er helt ferdig dedikeres til *****.

Vet det høres litt psykisk ut,men denne dagboken er jo kun for meg å aldri noe jeg ville delt ut uten å være anonym. Det får meg på trening å jeg gir ekstra hardt i.. det blir terapi å en måte å jobbe det dårlige minnet eller tanken ut av hode.

Har jo også positive ting som også som motiverer,men disse negative gir meg ekstra drivkraft.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes ikke det høres psykisk ut i det hele tatt :) Viss dette er en metode som hjelper deg i å "pushe" litt ekstra hardt så er det flott! Jeg er veldig opptatt av at trening skal være gøy! Finn en treningsform hvor du virkelig koser deg! Da blir treningen mye lettere med en gang! Timer på treningssentre med høy, bra musikk og en god instruktør får meg til å "pushe" litt ekstra :)

Stå på! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår deg godt jeg. Jeg ble forferdelig såret av en mann en gang, jeg vet den dag i dag ikke hvorfor han sa det, men han sa rett ut "en dag kommer du til å bli feit, sånn er det bare.". Det var vondt å høre, fordi jeg er så opptatt av trening og kosthold, og jeg trives veldig med en aktiv og sunn hverdag.

Hver gang jeg overgår meg selv, får til nye øvelser som er tunge, legger 10kg til i vekt på øvelsene mine, tenker jeg "dette er til deg, jævla rævhol". Og tenker på det han sa til meg en gang. + at det fine er at jeg så ham på butikken en dag, og han hadde fått skikkelig ølvom mens jeg har markert flat mage :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke samme utgangspunkt som deg i negative hendelser, men jeg gjør det på samme måte! Jeg spiller på mitt dårlige selvbilde, og tenker på en spesiell eks/kompis av typen eller ei veldig fin venninne(i mine øyne) som jeg vil kunne måle meg med, "rivaler", medsøstre i familie eller slekt etc etc, for den ekstra motivasjonen.

Laaang setning, men det er ikke poenget.

Og jo visst funker det som bare rakkern! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...