Gjest Syffe Skrevet 28. januar 2012 #1 Skrevet 28. januar 2012 ANER ikke hvor jeg skal poste dette henn så jeg prøver meg her. Jeg har et lite prosjekt på gang. Skal sende ut noen kjeks. En av kjeksene skal sendes til England, men jeg ble plutselig litt i tvil. Vil den bli tatt i tollen? Mtp. at det kanskje ikke er lov å sende mat til utlandet...?
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2012 #2 Skrevet 28. januar 2012 Er det ikke lov? Jeg har sendt mat til ei venninne som bor i Essex, og det ofte. Sender tørrvarer som sauseposer, sjokoladeplater, og litt sånn forskjellig.. 1
Gjest Rivera Skrevet 28. januar 2012 #3 Skrevet 28. januar 2012 Når jeg bodde i USA fikk jeg tilsendt norsk mat og snop uten at det var noe problem. Kan ikke se hvorfor det da skulle være et problem å sende matvarer til England.(?)
Gjest Tirkes Skrevet 28. januar 2012 #4 Skrevet 28. januar 2012 Det kan være problemer å sende mat til England, enten dersom de sjekker deklarering (over innhold) eller de finner ut hva det er i en sjekk. De er strenge på meieriprodukter og endel kjøttprodukter, pga frykt for munn og klovsyke bl.a.
Gjest Syffe Skrevet 28. januar 2012 #5 Skrevet 28. januar 2012 Det kan være problemer å sende mat til England, enten dersom de sjekker deklarering (over innhold) eller de finner ut hva det er i en sjekk. De er strenge på meieriprodukter og endel kjøttprodukter, pga frykt for munn og klovsyke bl.a. Det jeg skal sende er to enkle hjemmelagde sjokoladekjekser. Når jeg tenker meg om kan det jo virke litt suspekt, høh. Men samtidig så er det jo veldig harmløst i grunn. Jeg får bare prøve og se hvordan det går.
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2012 #6 Skrevet 28. januar 2012 Ingen problem,bare husk å skriv på pakken hva som er inni å veldig viktig meg å skrive hvem det er fra. Jeg sente et glass meg hjemmelaget tyttebærsyltetøy til USA.
Gjest Tirkes Skrevet 28. januar 2012 #7 Skrevet 28. januar 2012 (endret) Jeg har sendt sjokolade også og håpet på det beste. Man får sånne grønne lapper på postkontoret der man må beskrive varen + sette en verdi på varen i tilfelle det er fortolling. Jeg sliter med det hver eneste jul, jeg sender endel julegaver og bursdagsgaver til venner der. (Men da skrev jeg også "chocolate" på innhold. Jeg skrev også "origin Norway" og har alltid med full avsenderadresse på pakkene.) Jeg har forsøkt å være så lovlig som jeg kan, men må innrømme at jeg mange ganger har skrevet "Toys and clothing" på feks julegaver. Selv om det er en bok og et juggelsmykke f.eks. Mest fordi jeg føler det er litt teit at det står på pakken hva det er. Jeg har også skrevet "Gift", og det har gått fint også. Helt til jeg traff på en person på postkontoret som var litt mer regelrytter og ikke ville godta at jeg skrev bare "gift". Om man har sett på Grensevakten på TVNorge, så røngter de vel omtrent all post og inspirerer om det er noe de er usikre på, selv om det skulle stå "Clothing" på pakken. Og noen ganger blir de usikre på hva som er deklarert og ønsker å sjekke det. Jeg tror nok at kjeks skal gå fint. Men jeg er ikke helt sikker. Det står ikke noe om dette på nettsidene til norske tollvesenet, eller til de britiske sidene til Royal Mail, kanskje? Endret 28. januar 2012 av Tirkes
Leanne Skrevet 28. januar 2012 #8 Skrevet 28. januar 2012 Jeg har en kusine som bor i Nederland, jeg sender henne stratos med jevne mellomrom, og hun sender meg te i retur Funker fint
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2012 #9 Skrevet 29. januar 2012 Det burde ikke være noe problem. Det verste som kan skje er at tollen konfiskerer kjeksen, og det er vel ikke akkurat så ille
mathekta Skrevet 27. september 2012 #10 Skrevet 27. september 2012 ANER ikke hvor jeg skal poste dette henn så jeg prøver meg her. Jeg har et lite prosjekt på gang. Skal sende ut noen kjeks. En av kjeksene skal sendes til England, men jeg ble plutselig litt i tvil. Vil den bli tatt i tollen? Mtp. at det kanskje ikke er lov å sende mat til utlandet...? Hei, jeg jobber daglig med å sende varer til utlandet. Landene som jeg pleier å sende Norske matvarer som Tran og kvikklunsj til er blandt annet USA, Australia og spesielt Tyskland. Jeg husker ikke å ha sendt til England, men tror ikke at de har noe spesielle regler om det, så vidt jeg vet! Kommer du på noe spesielt blir jeg også interessert å vite om. For de andre som har lyst å sende varer til utlandet eller i Norge, så her kommer linken vår Matvarer til utlandet Mvh
AnonymBruker Skrevet 27. september 2012 #11 Skrevet 27. september 2012 Hei, jeg jobber daglig med å sende varer til utlandet. Landene som jeg pleier å sende Norske matvarer som Tran og kvikklunsj til er blandt annet USA, Australia og spesielt Tyskland. Jeg husker ikke å ha sendt til England, men tror ikke at de har noe spesielle regler om det, så vidt jeg vet! Kommer du på noe spesielt blir jeg også interessert å vite om. For de andre som har lyst å sende varer til utlandet eller i Norge, så her kommer linken vår Matvarer til utlandet Mvh Sinnsyke priser dere tar dere..... Anonym poster: d01709c30e0ed48b48d37541d71f630e
Gjest Wei Wei Skrevet 28. september 2012 #12 Skrevet 28. september 2012 Hvis jeg ikke tar feil, så er det bare kjøtt- og meieriprodukter man ikke kan sende.
mathekta Skrevet 15. september 2017 #13 Skrevet 15. september 2017 On 9/27/2012 at 10:36 PM, AnonymBruker said: Sinnsyke priser dere tar dere..... Anonym poster: d01709c30e0ed48b48d37541d71f630e Jeg er helt enig med deg, men det er posten som har skylden! https://www.posten.no/sende/pakke/utland/sende-pakke-til-utlandet Å sende til utlandet koster fra 324,-
AnonymBruker Skrevet 15. september 2017 #14 Skrevet 15. september 2017 3 minutter siden, mathekta skrev: Jeg er helt enig med deg, men det er posten som har skylden! https://www.posten.no/sende/pakke/utland/sende-pakke-til-utlandet Å sende til utlandet koster fra 324,- Takk for oppdatering 5 år senere. Anonymkode: b264d...ff7
AnonymBruker Skrevet 15. september 2017 #15 Skrevet 15. september 2017 1 time siden, mathekta skrev: Jeg er helt enig med deg, men det er posten som har skylden! https://www.posten.no/sende/pakke/utland/sende-pakke-til-utlandet Å sende til utlandet koster fra 324,- Hvordan finner dere så gamle tråder? Anonymkode: 1e23e...944 1
mathekta Skrevet 22. september 2017 #16 Skrevet 22. september 2017 On 9/15/2017 at 12:38 PM, AnonymBruker said: Takk for oppdatering 5 år senere. Anonymkode: b264d...ff7 Beklager :-( Jeg var ikke så aktiv i kvinneguiden i denne perioden.
mathekta Skrevet 26. september 2017 #17 Skrevet 26. september 2017 Her er et eksemple jeg har nettopp, 2017 har sendt til USA, California! Varepris: 1000,- Shipping for 11 kg til USA: 880,- Total pris 1880,-
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå