Gå til innhold

Hvorfor er jeg fortsatt slapp?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Trener 5 ganger i uka, veier 52 kg og er 162 høy. Vil stramme opp kroppen, trener cardio 4 ganger i uka (forbrenner ca 500 pr gang , pulsklokke) og trener styrke utenom. Spise ca 1200 kcal i ukedagene , anbefalt av vektklubben for å gå ned med min vekt/høyde(bmr er 1600) fordi jeg vil ned i vekt for å få bort fett og få frem muskler. I helgene spiser jeg ca 2000 kcal fredag og lørdag, og 1600 søndag.

Resultatene uteblir.. Er fortsatt slapp og hater magen min.. Vekta står stille. har gått to mnd nå,så hvorfor får jeg ikke litt resultater?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest NozMonster

1200 kcal høres lite ut om du trener og forbrenner 500 kcal synes jeg... ikke rart du er slapp da!

og desuten, når man driver å ser etter resultater, så ser man gjerne for mye på seg selv til å se forandringer.. man ser seg blind på seg selv!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1200 kcal høres lite ut om du trener og forbrenner 500 kcal synes jeg... ikke rart du er slapp da!

og desuten, når man driver å ser etter resultater, så ser man gjerne for mye på seg selv til å se forandringer.. man ser seg blind på seg selv!

TS her, mente at kroppen er slapp, ikke jeg. jeg har mye energi :) Skulle presisert dette i HI :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er muskelbygging som er kjernen her.

Kan du fortelle helt konkret hvordan du trener styrke? Hvilke øvelser gjør du, og hvor mange repetisjoner og sett?

Spise mer er du nok også nødt til. På 1200 kcal har du så vidt nok til å holde i gang alle kroppens livsviktige prosesser, men overskudd til å bygge opp muskler har du ikke. Det er ressurskrevende for kroppen å bygge opp musklene, så du er nødt til å spise mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NozMonster

TS her, mente at kroppen er slapp, ikke jeg. jeg har mye energi :) Skulle presisert dette i HI :)

heheee...daaaa så ;)

men 1200 kcal er svært lite siden du trener såpass altså... det høres ut for meg at du ikke får i deg nok næring til å stramme opp å bygge muskler, men at den næringen du får i deg bare er nok til å holde deg i live og oppegående igjennom dagen!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spis mer, i hovedsak proteiner og sunt fett, og jobb mer med styrketrening. Du vil ikke bli strammere av å løpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trener 5 ganger i uka, veier 52 kg og er 162 høy. Vil stramme opp kroppen, trener cardio 4 ganger i uka (forbrenner ca 500 pr gang , pulsklokke) og trener styrke utenom. Spise ca 1200 kcal i ukedagene , anbefalt av vektklubben for å gå ned med min vekt/høyde(bmr er 1600) fordi jeg vil ned i vekt for å få bort fett og få frem muskler. I helgene spiser jeg ca 2000 kcal fredag og lørdag, og 1600 søndag.

Resultatene uteblir.. Er fortsatt slapp og hater magen min.. Vekta står stille. har gått to mnd nå,så hvorfor får jeg ikke litt resultater?!

Skal du "stramme opp" (bygge muskler) må du ligge i energioverskudd med sunn mat. Du må slutte å se på vekta, for husk at hvis du bygger muskler så øker vekta.

Du bør også vurdere å trene tung styrke i stedet for en av cardio-treningene (som er laget til fettforbrenning, men ikke direkte muskelbygging ("oppstramming"). Og når jeg skriver tung styrke så mener jeg TUNG, ikke noe sånn Bodypump- eller Powertimer, og heller ikke tulletrening der du løfter lette vekter og manualer. Få repetisjoner og tunge vekter - med riktig teknikk og god oppvarming!

Aner ikke hva du mener med at du "hater" magen din, jeg kan tenke meg at den er perfekt kvinnelig (kvinner SKAL ha litt fett!). Fortsett å trene og spis mer sunn mat, så vil kroppen bli mindre slapp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...