Kahlan Amnell Skrevet 28. januar 2012 #1 Skrevet 28. januar 2012 Jeg har lyst paa en symaskin da jeg har etterhvert har faatt sansen for aa strikke, hekle, sy og den slags. Det er jo fryktelig mange aa velge mellom saa anbefalinger hadde vaert greit! Jeg er ikke saa fryktelig avansert, og har tenkt aa bruke den til aa fikse paa klaer, sy om klaer og eventuelt lage litt ting og tang. Har myst litt paa Singer og Husqvarna, men det er jo saa mange andre og. Den trenger ikke aa vaere saa fancy, det er viktigere at den er solid og brukervennlig. Forslag mottas med takk!
Gjest uAnonymBruker Skrevet 28. januar 2012 #2 Skrevet 28. januar 2012 jeg har denne Fungerer helt utmerket
Kahlan Amnell Skrevet 28. januar 2012 Forfatter #3 Skrevet 28. januar 2012 (endret) jeg har denne Fungerer helt utmerket Takk for tips. Har vurdert denne, men ble litt overveldet da jeg tok en titt paa Amazon og klarte ikke aa bestemme meg. Endret 28. januar 2012 av Kahlan Amnell
RedFox81 Skrevet 28. januar 2012 #4 Skrevet 28. januar 2012 Billige symaskiner er veldig lette, de er nærmest umulige å sy på, spesielt store ting som det å legge opp gardiner. Hvis du vil ha en ny maskin, så Janome Easy Jeans eller Husquarna Emerald 116/118 er eksempler på gode stødige nybegynner-maskiner, begge er ca 3000 kr i prisen. Hvis budsjettet ditt er mindre, hvis du heller vil bruke ca 1-1,5 tusen for en symaskin, anbefales det sterkt å kjøpe en brukt maskin! Og helst fra en forhandler, da har den maskinen vært gjennom service og du er trygg. 1
MiniMjau Skrevet 28. januar 2012 #5 Skrevet 28. januar 2012 slår et slag for Janome easy jeans. veldig lett å bruke og kraftig.
Gjest uAnonymBruker Skrevet 28. januar 2012 #6 Skrevet 28. januar 2012 den jeg linket over til er billig, men jeg syr både barneklær, kjoler, lappetepper, puter og bamser på den... hva mere pleier folk å sy egentlig?
Kahlan Amnell Skrevet 30. januar 2012 Forfatter #7 Skrevet 30. januar 2012 Takker for tips alle sammen. For øyeblikket lurer jeg litt på en Janome J3-24. Den virker ok, og prisen er ikke så ille den heller. Men jeg skal myse litt på Easy jeans og. Er jo greit om den kan håndtere større ting og tykkere stoffer også.
Gjest Dorey Skrevet 30. januar 2012 #8 Skrevet 30. januar 2012 (endret) Jeg syr mye og har en Janome Easy Jeans DC4030. Tror jeg betalte rundt 6000 kr for den. Den en kjempegod og jeg har hatt den i 3 år nå og jeg er fremdeles like fornøyd. Ville aldri kjøpt en billigmaskin på Ikea/Jysk/whatnot. Når man har forsøkt seg med en kvalitetsmaskin vil man forstå hvor stor forskjellen faktisk er. Du får en kraftigere maskin som alikevel gir mindre støy, bedre stingkvalitet, god brukervennlighet, du vil se hvor mye mindre støv den lager av stoffet mens man syr, du får et større utvalg av symaskinføtter, elektronisk knapphullsfunksjon og et bredt utvalg av sømmer. Janome er et kvalitetsmerke hvor du faktisk får det du betaler for. Desverre har både Singer og Husquarna blitt kjøpt opp og har falt dramatisk i kvalitet de siste årene. Endret 30. januar 2012 av Dorey
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2012 #9 Skrevet 30. januar 2012 Singer Curvy (kommer i mange varianter, men alle er gode å sy på!)
-Turtle Skrevet 31. januar 2012 #10 Skrevet 31. januar 2012 Jeg skal hente denne på postkontoret i dag: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=19610602 Gleder meg :) Jeg kan ikke sy noe særlig, og dette er min første symaskin. Så jeg var mest opptatt av at den skulle være billig, et kjent merke og at den skal fungere. Søsteren min har den samme, og er fornøyd. Ei annen jeg kjenner, som syr masse klær, har den også
Kahlan Amnell Skrevet 1. februar 2012 Forfatter #11 Skrevet 1. februar 2012 Jeg skal hente denne på postkontoret i dag: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=19610602 Gleder meg :) Jeg kan ikke sy noe særlig, og dette er min første symaskin. Så jeg var mest opptatt av at den skulle være billig, et kjent merke og at den skal fungere. Søsteren min har den samme, og er fornøyd. Ei annen jeg kjenner, som syr masse klær, har den også Jeg vurderte faktisk den! Men nå har jeg bestilt en Janome J3-24. Vi får håpe vi blir fornøyde begge to. Takk til alle som har tatt seg tid til å komme med tips.
Kahlan Amnell Skrevet 7. februar 2012 Forfatter #12 Skrevet 7. februar 2012 Det viste seg at den maskinen jeg bestilte var utsolgt så da ble det en AEG 680 i stedet. Den ble levert i dag, men jeg har ikke prøvd den enda, men jeg håper og tror at den er ok.
RedFox81 Skrevet 10. februar 2012 #13 Skrevet 10. februar 2012 Det er vel sent nå, men jeg ville først lest denne tråd på sykroken.no. Jeg har selv ei venninne som kjøpte seg en billig symaskin på elkjøp, for så måtte bytte den inn med engang hun begynte å sy gardiner. Jeg står fortsatt på mitt, jeg ville aldri anbefalt å kjøpe en symaskin som veier mindre enn 8 kilo. Men den AEG du kjøpte, veier 7,5, så den er vel Ok, i hvertfall i forhold til vekt. Sånne symaskiner som Jysk selger, som veier 6 kilo, er nærmest ubrukelige. Det er en leketøy, ikke en symaskin. Da er det bedre å kjøpe en gammel og brukt, enn ny å billig for samme penger. Og til spørsmålet høyre oppe om hva jeg syr for noe spesielt , ingenting spesielt, gardiner, lege opp dongeribukser og litt klær.
Hanne20 Skrevet 24. februar 2012 #14 Skrevet 24. februar 2012 Jeg liker Janome veldig godt! Enkle, fine maskiner, som varer i mange år
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå