Gå til innhold

Tettsittende topp på ikke slanke mennesker ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her inne som har råd ? jeg er ikke veldig tynn, men er heller ikke veldig stor, har stor mage og store lår. Kan jeg bruke en testtittenes topp ? Eller er dette veldig fyfy ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge toppen ikke er for liten/trang, så ser jeg ikke problemet. :)

• Liker 2
Skrevet

Så lenge man føler seg vel i det man har på seg er alt lov.

• Liker 2
Gjest HollyDolly
Skrevet

Noen her inne som har råd ? jeg er ikke veldig tynn, men er heller ikke veldig stor, har stor mage og store lår. Kan jeg bruke en testtittenes topp ? Eller er dette veldig fyfy ?

Den treng jeg ikkje a være helt tettsittende.. men hvis du har bukser i rett størrelse (som ikkje er så trange at det flyt sideflesk over) da kan det godt gå en skulle jeg tro.

Skrevet

Jeg synes du skal kle deg i det du faktisk ser best ut i - etter kroppstypen din(ikke bare vekt).

Jeg eksempelvis er en slank og høy epleform. Ikke stor mage overhodet, helt vanlig slank.

Jeg ser jo at uansett vekt, så kler jeg de samme type snittene - og for meg er det gjerne noe som har skjæring relativt rett under bysten, og type smale bukser.

Jeg formelig vasser i bukser som er typisk "navy"stil og høyt liv, og jeg kler ganske dårlig noe som har snitt nederst på midjen. Jeg ser rett og slett veldig ukledelig ut.

Om du har store lår og stor mage - så ser jeg ikke for meg at en veldig trang topp er det beste valget.

Men samtidig sier du at du ikke er spesielt stor - så jeg mistenker jo at du kanskje har helt normal kroppsform og fint kan bruke helt vanlig tettsittende topp likevel?

Når du sier stor mage og store lår så tenker jeg at du overhodet ikke får plass til bena i støvletter, og at magen din går veldig - veldig tydelig utover buksekanten(ikke en liten valk eller bulk, men at du ikke klarer skjule magen med en løs topp når du går med bukser).

• Liker 1
Skrevet

Ja, det kan du, så lenge buksa ikke er for trang, som noen sa.

Show that body!

• Liker 1
Skrevet

Det kommer jo an på hvordan toppen sitter og hvordan buksa sitter. Jeg er høy og tynn og det finnes allikevel topper som ser mindre fine ut på meg, fordi det i enkelte tilfeller er total mismatch mellom kroppsfasong og plaggets fasong, samme hva slags kropp man har.

Så jeg vil ikke stemme for et unisont 'ja', nei.

• Liker 1
Skrevet

Ja, det kan du absolutt. Men om det skal se pent ut, bør du nok satse på en topp i et litt tykkere stoff. F.eks tykt stretchmateriale som følger kurvene dine, men samtidig har en lett hold-in effekt (uten at den egentlig er et hold-in plagg) :)

Wonders linker også til mange fine topper, men det er jo vanskelig å si hva som tar seg aller best ut på deg, uten å vite noe mer om (eller ha sett bilde av) kroppen din.

Gjest strykebrett
Skrevet

Ja, såklart du kan det. Men min erfaring er at tettsittende klær som i tillegg er i et tynt stoff ikke ser bra ut på noen, uansett vekt eller fasong. Syns ikke det er pent når man ser navlen gjennom stoffet liksom. Da er det finest om man har en singlet eller noe under i alle fall.

Men det er jo bare min mening da, den spiller vel egentlig ikke så stor rolle i hva andre folk skal ha på seg :)

Skrevet

Ja, det kan du absolutt. Men om det skal se pent ut, bør du nok satse på en topp i et litt tykkere stoff. F.eks tykt stretchmateriale som følger kurvene dine, men samtidig har en lett hold-in effekt (uten at den egentlig er et hold-in plagg) :)

Wonders linker også til mange fine topper, men det er jo vanskelig å si hva som tar seg aller best ut på deg, uten å vite noe mer om (eller ha sett bilde av) kroppen din.

Jeg er litt "rund", og bruker faktisk de halv-lange singlettene fra Gina, som er pittelitt stram, men med stretch. Bruker gjerne M istedet for L, føler at den holder litt inn, så det ligger noe i det der;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...