AnonymBruker Skrevet 28. januar 2012 #1 Skrevet 28. januar 2012 Hei! Jeg skal skrive en semesteroppgave på 6-8 sider innen et HF-fag og lurer på hvordan dette gjøres. Jeg har kun skrevet oppgaver innen jus og det er jo en helt egen greie. Regner med vi snakker innledning, hoveddel og avslutning i alle fall. Men hvordan presenteres kildemateriale, hvordan skriver man utfra teorier osvosv? Dette skal være en diskusjonsoppgave. Finnes det noen eksempler på nett?
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2012 #2 Skrevet 28. januar 2012 Etter mitt syn er det et must med en bok om oppgaveskriving. Jeg har skrevet et par jusoppgaver, og det blir noe helt annet som du sier. Har dere noen egne retningslinjer på din skole/uni? Det bør du sjekke opp. Normalt er det at du kommer med en innledning med presentasjon av tema og ev problemstilling, valgt litteratur, ev metode etc. Deretter kommer teoridelen din hvor du belyser gjeldende og relevant teori. I drøftingsdelen skal det som regel ikke komme frem ny teori, men du skal drøfte teorien du allerede har lagt frem og må passe på at din eventuelle problemstilling er med som en rød tråd gjennom hele oppgaven din.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå