Gå til innhold

OPPFØLGER AV:" Hvorfor er det ikke noen som vil ha bondegutter/menn fra indre østlandet?"

9 stemmer

1. 1. Kunne du tenkt deg å blitt sammen med bondegutt/mann fra bygda dersom forutsettingene hadde vært de jeg har skrevet i innlegget mitt?

2. 2. Dersom du hadde fått reise til stedet du ser vedkommende bondegutt/mann kommer fra (tenker da å fått sett på hvordan en har det ) hadde du vurdert ut i fra det du hadde sett om dette var noe for deg eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg startet tråden "Hvorfor er det ikke noen som vil ha bondegutter/menn fra indre østlandet?"

Nå har jeg virkelig lyst til å se hvor mange som vil flytte på bygda sammen med en bondegutt/mann.

Det er ikke sagt at vedkommende (eller si jeg i dette tilfelle) skal holde på med gårdsdrift, men bo på gården. I avstand til sentrum er maks 5 -10 minutter.

Selvsagt så måtte det være grunnlag til både reise til storbyen for å treffe venner og famile. Og de interessene en har innen konserter/teater osv er en viktig ting som en måtte ta med seg

Så da har jeg noen spørsmål jeg ønsker noen svar på .

Som dere forstår så er jeg singel mann fra landet. Og derfor ønsker jeg å høre hva folk tenker rundt dette. Det kan være litt greit å ha litt ting i bakhodet.

(Til info: jeg noen år eldere enn det profilnavnet mitt sier)

Endret av Kar på 035
Videoannonse
Annonse
Skrevet

For min del blir det avgjørende hvordan mannen er som person, og hvordan kjemien mellom oss er. Om han er bonde, advokat eller søppeltømmer kommer definitvit i annen (eller tredje) rekke. Det samme gjør utseendet på omgivelsene hans.

De færreste inngår fornuftsekteskap i våre tider. Folk vil kjenne følelser, og følelser påvirkes først og fremst av interaksjonen mellom mennesker, ikke så mye av status, yrke, bosted osv.

Sånn på helt nøytralt grunnlag kan man selvsagt argumentere for og i mot det å etablere seg med en bonde. Lite fritid, ingen muligheter til å flytte, få muligheter til å ta ferie, osv osv, er ting som trekker ned. Men på en annen side har man den landlige beliggenheten, muligheten til å drive med dyr og andre ting man ikke kan i mer urbane strøk, nærheten til natura og jorda (skjønt akkurat det kan vel diskuteres med dagens jordbruksmetoder ;) ) osv osv.

Men, når alt kommer til alt, vil en sterk forelskelse skyve de fleste av disse argumentene til side.

Spørsmålet ditt er med andre ord vanskelig å svare på, fordi svarene blir påvirket av hvorvidt vedkommede er forelsket i en bonde eller ikke, akkurat nå. :) Det er lett å være fornuftig når blodet ikke bruser og hjertet banker stille og rolig.

• Liker 1
Skrevet

Det er jo ganske vanskelig å svare på utifra et intetsigende innlegg på nettet.

Hadde jeg vært forelsket i fyren og sett for meg en fremtid med ham, samt at det hadde vært arbeidsplass for meg innen yrket mitt i normal avstand fra gården, kunne jeg lett ha gjort det. Synes det er koselig på landet :) Men har et yrke som kanskje ikke alltid er like enkelt å kombinere med livet på landet.

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg har bodd på bygden - jeg hatet det. Jeg flytter ikke til bygden igjen.

Jeg kunne blitt sammen med hvem som helst som deler de samme syn på livet og verdier som jeg har, bygdegutt, bygutt, fiskergutt - whatever. MEN jeg vil altså bo i byen.

Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Hvis loppene i blodet mitt forsvinner når jeg blir eldre så kunne jeg godt bodd på gård om den lå på et fint sted. Men sånn som jeg er nå så hadde jeg ikke klart det.

Gjest Wolfmoon
Skrevet

På generelt grunnlag, nei jeg kunne ikke blitt sammen med og flyttet inn hos en med gård. Jeg trives på bygda på ferie, men ønsker ikke å bo der permanent.

Når jeg i tillegg neppe kunne jobbet med det jeg gjør de fleste steder med gårder på indre østland, så er det relativt uaktuelt.

Det hadde forresten blitt mer aktuelt med en god gårdsdrift med dyr, enn en gård uten gårdsdrift for min del, hvis det først var slik at jeg skulle bli forelsket i en med gård ;) Da hadde jeg iallefall hatt noe å drive med, som interesserer meg, når jeg ikke fikk gjort det jeg ønsket.

Skrevet

Samboeren min er fra Hadeland, og det klassifiseres definitivt som landet i forhold til byen jeg kommer fra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...