Gå til innhold

Oppbygging av oppgave - fordeling sideantall

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Lurer på hvordan andre tenker ift. fordeling av sideantall ved oppbygging av oppgaver.

Jeg skal skrive masteroppgave som skal være rundt 50 sider og tenker litt på hva som

er ei grei fordeling - hva tenker dere?

Her er en forenklet disposisjon, hva synes dere om denne?

Innledning - 1-2

Teori - 10-15

Metode - 10-15

Drøfting - 15-20

Konklusjon - 1-2

Meninger eller innspill? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns metodedelen din er sykt lang.

Gjest dunebuggy
Skrevet

Er det vanlig å prate med veilederen om slike disposisjoner, eller skal veilederen bli imponert etterhvert som oppgaven blir ferdig?

Skrevet

Det er vanlig å snakke med veileder ja. Jeg er i gang med en oppgave på masternivå og har god kontakt med veileder.

Skrevet

Dette kan nok variere mellom de ulike utdannelsene, men som en tommelfingelregel bør drøftedelen av en oppgave være minst en tredjedel. :)

Skrevet

Kommer ann på hva slags type oppgave du skriver. Det er stor forskjell på fordeling ved f.eks en literaturstudie eller et empirisk studie basert på kvalitativ metode.

Skrevet

Det kommer vel litt an på hvilket fagområde du skriver innen.

Du har vel en veileder? Jeg synes du burde spørre han/henne. I tillegg bruker det å være felles gruppetimer for de som tar bachelor og masteroppgaver, der det blir slått fast hva som er det ønskelige antallet sider. Det har i alle fall vært slik på alle bachelorene jeg og mine venner har skrevet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...