LadyInRed Skrevet 28. januar 2012 #1 Skrevet 28. januar 2012 Vasker dere vannkokeren innvendig noengang? Isåfall, hvordan/med hva da?
Gabler Skrevet 28. januar 2012 #2 Skrevet 28. januar 2012 Haha, aldri tenkt tanken en gang før jeg så dette innlegget:p 1
Sulosi Skrevet 28. januar 2012 #3 Skrevet 28. januar 2012 Nope, kokende vann er rensende nok tenker jeg. Har jo aldri noe annet enn vann oppi uansett.
Gjest Survival Skrevet 28. januar 2012 #4 Skrevet 28. januar 2012 Nei. Koker bare vann oppi der liksom. Tømmer ut vannet hver gang jeg har kokt det, og skyller den en gang før jeg koker nytt vann neste gang.
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2012 #5 Skrevet 28. januar 2012 Har i sitronsyre og vann og koker opp. Funker som gull
Moscato Skrevet 28. januar 2012 #6 Skrevet 28. januar 2012 Man bør gjøre som siste AB her iblant. Da får man bort kobberbelegget som dannes over tid. Eddiksyre funker også (men lukter jo litt særere). 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2012 #7 Skrevet 28. januar 2012 Jeg bor i utlandet hvor det er mer kalk i vannet, og jeg renser vannkokeren jevnlig med en blanding av vann og eddiksyre. Koker opp, lar stå til det er kaldt før jeg heller ut. Så koker jeg opp en to-tre ganger til med bare vann for å få bort lukten. 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2012 #8 Skrevet 1. februar 2012 Har i sitronsyre og vann og koker opp. Funker som gull Mener du sitronsaft nå eller? Er syre noe helt annet?
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2012 #9 Skrevet 1. februar 2012 Mener du sitronsaft nå eller? Er syre noe helt annet? En stor andel av saften i en sitron er sitronsyre. Hvis du tenker på sitronsaft i den formen vi har feks husholdningssaft, så er det sitronsyre i den også, men pga alt det andre som er i den typen saft er det ikke spesielt lurt å putte det i vannkokeren. Det som menes er altså saften du presser direkte ut av en sitron, eller den typen som kommer på sitronformet flaske.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2012 #10 Skrevet 1. februar 2012 Mener du sitronsaft nå eller? Er syre noe helt annet? En stor andel av saften i en sitron er sitronsyre. Hvis du tenker på sitronsaft i den formen vi har feks husholdningssaft, så er det sitronsyre i den også, men pga alt det andre som er i den typen saft er det ikke spesielt lurt å putte det i vannkokeren. Det som menes er altså saften du presser direkte ut av en sitron, eller den typen som kommer på sitronformet flaske.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2012 #11 Skrevet 1. februar 2012 Mener du sitronsaft nå eller? Er syre noe helt annet? Nei, ikke sitronsaft. Sitronsyre får du kjøpt i dagligvaren. Den står som regel i sammen med bakevarer. Er en liten pose som ser sånn ut. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå