Gå til innhold

Har lært mye av Anders Behring Breivik.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er kvinne og samme alder som ABB.

Politisk hører jeg til på Høyresiden (det sier vel seg selv) er ikke innmeldt, men vurderer det, står mellom 3 partier.

Jeg tror ikke han er syk. Har lest rapportene og sitter igjen med en oppfatning av at bare fordi han har ekstreme meninger om enkelte ting så blir han plassert i den "psyke båsen". At han følte seg overvåket er jo ikke noe rart, de fleste ville jo blitt litt paranoid ved forberedelser til bombelaging og planlegging av terror.

Men nå er ikke jeg hverken psykolog eller sakkyndig, har heller ikke møtt Anders....kanskje jeg hadde sittet igjen med et annet inntrykk hadde jeg møtt ham og snakket med ham.

Blir selvfølgelig å følge rettsaken nøye. De vil vel de fleste regner jeg med!

Har vurdert/vurderer å skrive brev til ham......kunne som sagt tenkt med å diskutert politikk, all den tid vi er enig om en del ting. Og da er det spesielt dette med islamisering av Norge og Europa jeg tenker på....Eurabia-konspirasjonen.

Meld deg inn i FRP du. Det er de som er livredde for snikislamiseringen. Dessuten vil jeg ha me frabedt som aktiv Høyre-medlem å måtte bli assosiert med hans tilhengere!

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fulgte med på den...og ja, jeg synes han er en attraktiv mann!

Er en grunn for at jeg poster som anomym, værre heksejakt og drittslenging er det lenge siden jeg har vært vitne til!

Så all ære til deg og fortsatther som ikke postet som anomym.

Skjønner det. Det var litt av en heksejakt på oss to :fnise: Men, men. Hva synes du om debatten? Hvilke poeng likte du, som vi hadde? Hva av det vi skrev følte du passet til deg? Er du også singel? Har du en liten drøm om at han vil svare deg og at dere får et slags forhold? Evt. i hvilken grad?

Hva tror du er grunnen til at du tiltrekkes av ham? Er det som vi ble fortalt, hadde farsproblemer, ønsket å provosere, var syke, mobbeoffer, slet med tilhørighet etc?

Skrevet

nåja. du kan jo spørre en hvilkensomhelst politiker hvordan de mener han hadde vært i politikken..... hva slags svar tror du at du hadde fått?

Skrevet

nåja. du kan jo spørre en hvilkensomhelst politiker hvordan de mener han hadde vært i politikken..... hva slags svar tror du at du hadde fått?

Før han tok helt av og ble så ekstrem, at han gikk til det skritt han gjorde viser jo bare at han "bikket" på ett tidspunkt! Men det er mange som er bekymret for utviklingen i både Norge og Europa....det er jo ikke til å komme forbi. Derfor mener jeg at han kunne fått folk med seg, for han har mange gode poenger og det er han ikke alene om å ha.

• Liker 2
Skrevet

Før han tok helt av og ble så ekstrem, at han gikk til det skritt han gjorde viser jo bare at han "bikket" på ett tidspunkt! Men det er mange som er bekymret for utviklingen i både Norge og Europa....det er jo ikke til å komme forbi. Derfor mener jeg at han kunne fått folk med seg, for han har mange gode poenger og det er han ikke alene om å ha.

ja, hvis vi ser bort ifra det han gjorde.. hva tror du politikerne hadde ment om han som politiker? og hvorfor?

Gjest Katten.
Skrevet

Min lærdom fra ABB var måten han tok uskylden til Norge gjennom en brutal overfallsvoldtekt.

Men du har et poeng: han sitter på mye kunnskap om historie og politikk. Det er dog ett spørsmål: er det han skriver faktisk sant?

Det er jo en god del mennesker, med spesialisering innenfor diverse av feltene som ABB skriver om, som har forklart oss at hans ord ikke har rot i virkeligheten...

• Liker 7
Skrevet

Min lærdom fra ABB var måten han tok uskylden til Norge gjennom en brutal overfallsvoldtekt.

Men du har et poeng: han sitter på mye kunnskap om historie og politikk. Det er dog ett spørsmål: er det han skriver faktisk sant?

Det er jo en god del mennesker, med spesialisering innenfor diverse av feltene som ABB skriver om, som har forklart oss at hans ord ikke har rot i virkeligheten...

det eneste man trenger å ha.... er evne til å snakke godt for seg. du kan ha verdens mest rævva mening, men sålenge du klarer å overbevise andre folk så har ikke det noen betydning.

at folk nå begynner å dilte etter breivik er litt det som skjedde under hitler.... han hadde sikkert et par gode meninger, men i det store og hele var det bare babbel og tullsnakk, og alt ble dratt for langt... Men folk trodde på han fordi han var så flink til å ordlegge seg, komme frem til poeng, overbevise andre, og selvfølgelig; skremme.

• Liker 6
Skrevet

Meld deg inn i FRP du. Det er de som er livredde for snikislamiseringen. Dessuten vil jeg ha me frabedt som aktiv Høyre-medlem å måtte bli assosiert med hans tilhengere!

Og jeg som Frp politiker vil ha meg frabedt ABB tilhengere og snørrhovne høyre folk som tror at Frp ere er tilhengere av ABB.

• Liker 11
Skrevet

Skjønner det. Det var litt av en heksejakt på oss to :fnise: Men, men. Hva synes du om debatten? Hvilke poeng likte du, som vi hadde? Hva av det vi skrev følte du passet til deg? Er du også singel? Har du en liten drøm om at han vil svare deg og at dere får et slags forhold? Evt. i hvilken grad?

Hva tror du er grunnen til at du tiltrekkes av ham? Er det som vi ble fortalt, hadde farsproblemer, ønsket å provosere, var syke, mobbeoffer, slet med tilhørighet etc?

Det er hvertfall ikke daddy-isues! Jeg har et veldig godt forhold til pappa.

Meg, deg og fortsatther deler samme oppfatning av ham som kunnskapsrik, intelligent, ambisiøs, har pågansmot og sterke meninger som han står 100% for.

Føler på en måte han er gått seirende ut av det som skjedde. Landet vårt har jo fullstendig fallt i grus etter det som skjedde i sommer.

At vi har de meningene vi har om Anders, blir nok først og fremst sett på som syke og provoserende av alle som er PK!

Har du skrevet til ham?

Skriver jeg til ham, håper jeg selvfølgelig på svar.

• Liker 2
Skrevet

Landet vårt har jo fullstendig fallt i grus etter det som skjedde i sommer.

ehm. fortell?

Skrevet

det eneste man trenger å ha.... er evne til å snakke godt for seg. du kan ha verdens mest rævva mening, men sålenge du klarer å overbevise andre folk så har ikke det noen betydning.

at folk nå begynner å dilte etter breivik er litt det som skjedde under hitler.... han hadde sikkert et par gode meninger, men i det store og hele var det bare babbel og tullsnakk, og alt ble dratt for langt... Men folk trodde på han fordi han var så flink til å ordlegge seg, komme frem til poeng, overbevise andre, og selvfølgelig; skremme.

Nettopp, han er en god retorikker. Det har jo kommet frem av psykologirapporten til Randi Rosenqvist....at han er veldig overbevisende i det han snakker om og at det er fare for at han vil implementere de han har kontakt med, med meningene sine.

Skrevet

Skulle ønske dere kunne bruke et annet fora enn KG for å diskutere dette. Blir rett og slett skremt av at folk skal gjøre massemorderen til en martyr...

• Liker 5
Skrevet

Det er hvertfall ikke daddy-isues! Jeg har et veldig godt forhold til pappa.

Meg, deg og fortsatther deler samme oppfatning av ham som kunnskapsrik, intelligent, ambisiøs, har pågansmot og sterke meninger som han står 100% for.

Føler på en måte han er gått seirende ut av det som skjedde. Landet vårt har jo fullstendig fallt i grus etter det som skjedde i sommer.

At vi har de meningene vi har om Anders, blir nok først og fremst sett på som syke og provoserende av alle som er PK!

Har du skrevet til ham?

Skriver jeg til ham, håper jeg selvfølgelig på svar.

Enig. Å være motstander av massemord som middel for å fremme et budskap er såååå PK og teit. Å være motstander av drap generelt egentlig. Fryktelig politisk korrekt.

• Liker 6
Skrevet

vi er flere i dette landet med samme oppfatning som ham

Du synes altså det er en glimrende idé at han skal styre Norge. Og å sperre etnisk norske kvinner inne i fødselsfabrikker og/eller hente ut eggene deres med tvang og bruke surrogatmødre tvangsimportert fra den tredje verden, for å øke andelen etnisk norske borgere. Hvis du er kvinne, så regner jeg med du melder deg frivillig?

Bare spør, for å danne meg et bilde av hvordan det står til med hjernen din.

Eller er det sånn at du ikke har satt deg inn mer enn en brøkdel av ABBs (publiserte) oppfatninger, før du bestemte deg for å erklære deg selv som likesinnet?

• Liker 2
Skrevet

Enig. Å være motstander av massemord som middel for å fremme et budskap er såååå PK og teit. Å være motstander av drap generelt egentlig. Fryktelig politisk korrekt.

Jeg ser du forsatt ikke klarer å skille mellom meninger og handlinger?

• Liker 1
Skrevet

Jeg ser du forsatt ikke klarer å skille mellom meninger og handlinger?

bli ferdig med det. ingen liker breiviks beundrere. få det inn i skallen. bare bli vant med at folk kommer til å ha fordommer mot deg. sånn er det bare. sikkert kjipt, men sant.

• Liker 4
Skrevet

Sebastianen: Hva mener du/dine partifeller egentlig om Breiviks innlegg, manifest og uttalelser? Er det helt uten rot i virkelighetten som noen hevder i debatten her?

Hva mener du om psyken? Er han tilregnelig? Er dette syke meninger? Har du opplevd noe lignende i ditt lokallag, hvis du er aktiv?

Hva mener du/dere om de "desperate kvinnene" som sender brev verden over?

Skrevet

ehm. fortell?

Ikke mye som fungerte den dagen i sommer, politiet sviktet på alle måter. Det som kommer frem er jo at Norge ikke har vært forberedt på krisehåndtering og terroranslag, politiet har jo bare blitt bygget ned, noe som er helt uforståelig med tanke på utviklingen av kriminelle saker de siste årene. Naiviteten lenge leve!

Storberget gikk, at han brukte en annen unnskyldning er jo bare spill for galleriet!

Janne Kristiansen fikk mye pes som til slutt endte opp i at hun tabbet seg ut og gikk.

Alt dette kom jo i kjølvannet av det som skjedde i sommer.

At ingen av instansene eller politikkere tar selvkritikk etter det som skjedde er utrolig.

Jada, jeg vet det bare er en gjerningsmann, men han fikk jo fritt leide til alt han ville. Han er jo selv overrasket over hvor lett operasjonen (som han kaller det) gikk den dagen. Og bare det at han selv ringer politiet 2 ganger (når han til slutt kom igjennom) for å overgi seg sier jo det meste. Han hadde regnet med at han hadde rundt 30 min. på seg før han ville bli pågrepet på Utøya, men neida, ingen politi eller Delta før rundt 70 min. etter massakren begynte. Helt ufattelig!

• Liker 1
Gjest Katten.
Skrevet

Tihi, det er ikke ofte jeg blir beskyldt for å være politisk korrekt.

It makes me tingle in my special places.

• Liker 3
Gjest Katten.
Skrevet

*snip*

Norge var en jomfru som havnet i senga med en meget sadistisk motpart - selvfølgelig var vi ikke beredt på hva som kom til å skje.

Uansett hvor mye en trener på et scenario, så vil det ikke nødvendigvis fungere smertefritt når det virkelig skjer.

Rent sånn sett, så har ABB gjort oss en tjeneste. Vi er blitt betraktelig mer oppvakt på hvilke type trusler vi kan forvente oss, og vi er 'heldige' i den grad at det bare var én mann, og ikke en gruppe.

I tillegg har en handlingene hans vekket så stor avsky forbundet med meningene, at det vil være betraktelig vanskeligere å komme i nærheten av å realisere hans politiske meninger, nettopp pga handlingene.

Men igjen, dette var jo en plan som strekker seg nesten ett århundre fram i tid - så gudene må vite.

• Liker 3
Gjest
Dette emnet er låst og det er derfor ikke mulig å gi flere svar.
  • Opprett ny...