Gå til innhold

Har lært mye av Anders Behring Breivik.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er ikke til å stikke under en stol at mannen sitter på masse kunnskap om bl.a. historie og politikk, både innenriks og utenriks. Har lest det meste jeg kan komme over av artikler/info om ABB, har selvfølgelig også lest store deler av manifestet hans.

Han har hvertfall fått meg til å bli enda mer engasjert i politikk og jeg har lært veldig mye av å lese om hva han har skrevet på diverse nettfora og i manifestet sitt. Har alltid hatt mine bestemte meninger, men nå har alt fått et annet og større perspektiv.

Synd han gjennomførte det grusomme som skjedde 22.7. Han burde heller fortsatt innen politikken, da han tydeligvis kan snakke godt for seg, har mye kunnskap og virker som en god retorikker. Han kunne nok fått mange tilhengere da vi er flere i dette landet med samme oppfatning som ham (utenom det han gjorde den fatale fredagen).

Skulle gjerne ha truffet ham og diskutert politikk!

• Liker 18
Skrevet

OMG!

• Liker 5
Gjest badeand1
Skrevet

Han burde heller fortsatt innen politikken, da han tydeligvis kan snakke godt for seg, har mye kunnskap og virker som en god retorikker.

Enig i den.

• Liker 10
Skrevet

Godt å se at det er flere som tenker det samme.

• Liker 11
Skrevet

Jeg synes derimot at han er en stor copycat da men..

Skrevet

Jeg synes derimot at han er en stor copycat da men..

av? adolf?

• Liker 2
Skrevet

Jeg har også lært noe viktig av ABB. Jeg har lært at ekstremistene på nett som maler fiendebilder ikke bare er en liten, latterlig gruppe - de kan potensielt være livsfarlige hvis de er gale nok til å å gjennomføre det de faktisk prater om. Heldigvis er de fleste bare sofagutter som er store i kjeften, men dette viser noen av konsekvensene av å se slike meninger utfoldes i praksis.

• Liker 39
Gjest juvelia
Skrevet

Du sier du er imot det han gjorde,men samtidig er du taknemlig for at det tross alt lærte deg noe? Å du vil møte han? Tror ikke du har så veldig imot det han gjorde. For det finnes da virkelig andre folk å diskutere saklig med,som har gode meninger men som ikke dreper uskyldige unge mennesker.

• Liker 7
Skrevet

Jeg har lært en ting av Anders Behring Breivik, at man kan gjøre fryktelig stor skade bare ved bruk at litt kunstgjødsel blandet med diesel. Fasinerende!

• Liker 4
Skrevet

TS her.

Er fullstendig klar over at det er mye copy/paste i manifestet hans.

Det jeg sier er at han har satt seg grundig inn i sakene han brenner for og at det han har uttalt på diverse forum både tidligere og tiden før angrepet er hans egne ord. Det kan man lese utfra måten det er skrevet på.

Må huske på at han var politisk engasjert i mange år og har dertil tilegnet seg mye kunnskap underveis.

Som sagt han har vekket min interesse på en annen måte enn det jeg hadde før og jeg er enig med ham i mye.

Igjen, for det om jeg deler hans syn på en del områder, så støtter jeg ikke det han gjorde! Det må jo kunne gå an å uttale seg om sine meninger uten å blir stemplet med at jeg støtter det han gjorde 22/7.....alvorlig talt!

• Liker 7
Skrevet

TS: Hvilke ting av det han skriver er du mest enig i?

Hvor gammel er du, og kjønn?

Hva synes du om de psykiatriske rapportene?

Hvilke meninger hadde du fra før?

Hva ga gjenklang?

Er du innmeldt i et politisk parti?

Tror du han er syk?

Skal du være i rettssaken?

Kunne du tenkt deg å skrive brev til ham for å diskutere politikken, og videre møte ham? Er dette noe du vurderer?

• Liker 1
Skrevet

Er det mulig du føler en slik tilhørighet i hans meninger fordi du finner ham tiltrekkende utseendemessig?

• Liker 1
Skrevet

Jeg er enig med deg, TS. Han har stor intellektuell kompetanse og har kunnskap om så utrolig mange temaer. En helt enestående mann. Send meg gjerne en PM. :)

• Liker 3
Skrevet

Han kunne nok fått mange tilhengere da vi er flere i dette landet med samme oppfatning som ham (utenom det han gjorde den fatale fredagen).

Dere er altså flere i dette landet som ville blitt ansett som strafferettslig utilregnelige dersom dere gjør noe kriminelt.

Ikke overraskende dessverre.

Skrevet

TS: Hvilke ting av det han skriver er du mest enig i?

Hvor gammel er du, og kjønn?

Hva synes du om de psykiatriske rapportene?

Hvilke meninger hadde du fra før?

Hva ga gjenklang?

Er du innmeldt i et politisk parti?

Tror du han er syk?

Skal du være i rettssaken?

Kunne du tenkt deg å skrive brev til ham for å diskutere politikken, og videre møte ham? Er dette noe du vurderer?

Er kvinne og samme alder som ABB.

Politisk hører jeg til på Høyresiden (det sier vel seg selv) er ikke innmeldt, men vurderer det, står mellom 3 partier.

Jeg tror ikke han er syk. Har lest rapportene og sitter igjen med en oppfatning av at bare fordi han har ekstreme meninger om enkelte ting så blir han plassert i den "psyke båsen". At han følte seg overvåket er jo ikke noe rart, de fleste ville jo blitt litt paranoid ved forberedelser til bombelaging og planlegging av terror.

Men nå er ikke jeg hverken psykolog eller sakkyndig, har heller ikke møtt Anders....kanskje jeg hadde sittet igjen med et annet inntrykk hadde jeg møtt ham og snakket med ham.

Blir selvfølgelig å følge rettsaken nøye. De vil vel de fleste regner jeg med!

Har vurdert/vurderer å skrive brev til ham......kunne som sagt tenkt med å diskutert politikk, all den tid vi er enig om en del ting. Og da er det spesielt dette med islamisering av Norge og Europa jeg tenker på....Eurabia-konspirasjonen.

• Liker 3
Skrevet

Fulgte med på den...og ja, jeg synes han er en attraktiv mann!

Er en grunn for at jeg poster som anomym, værre heksejakt og drittslenging er det lenge siden jeg har vært vitne til!

Så all ære til deg og fortsatther som ikke postet som anomym.

• Liker 2
Skrevet

Dere er altså flere i dette landet som ville blitt ansett som strafferettslig utilregnelige dersom dere gjør noe kriminelt.

Ikke overraskende dessverre.

Synd du ser det på denne måten.

• Liker 2
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...