Gå til innhold

Løping på tredemølle.. blir man vant til det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag løp jeg på tredemølle for første gang, hadde ikke noen til å vise meg hvordan den fungerte eller noe, men det skjønte jeg fort selv. Det var en veldig rar følelse, følte at jeg løp ikke halvparten så fort som jeg kunne, men stilte den opp på 5 og opp til 6, om det er 5km/t eller 5mile pr hour aner jeg ikke, tredemølla telte i allefall runder i Miles. Jeg var redd for å slippe de derre handtakene, for det var jo rart å løpe på noe som ville hive deg til helvete av :fnise:

Og jeg ville stille den inn på "fjellfunksjon", altså en knapp slik at den kunne helle litt, men uansett hva jeg trykka på så gikk det ikke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I dag løp jeg på tredemølle for første gang, hadde ikke noen til å vise meg hvordan den fungerte eller noe, men det skjønte jeg fort selv. Det var en veldig rar følelse, følte at jeg løp ikke halvparten så fort som jeg kunne, men stilte den opp på 5 og opp til 6, om det er 5km/t eller 5mile pr hour aner jeg ikke, tredemølla telte i allefall runder i Miles. Jeg var redd for å slippe de derre handtakene, for det var jo rart å løpe på noe som ville hive deg til helvete av :fnise:

Og jeg ville stille den inn på "fjellfunksjon", altså en knapp slik at den kunne helle litt, men uansett hva jeg trykka på så gikk det ikke.

Løp du mens du holdt på håndtakene? :hoho:

Gjest badeand1
Skrevet

Jeg har nettopp begynt å løpe på tredemølle og man blir vant til det. :)

Begynte å gå fort uten å hold meg fast og når jeg ble trygg på det så økte jeg farten gradvis.

Gjest Yellow Taxi
Skrevet

Du blir fort vant til det, men det krevet at du slipper håndtakene og tørr og være litt i ubalanse. Alle syns det er en litt merkelig følelse i begynnelsen.

Men hvis du bruker en av de billigste møkka møllene vil jeg tro det kan være et problem. Noen av de har så smale bånd at det er rett og slett ubrukelig for mer enn spasering.

Skrevet

Løp du mens du holdt på håndtakene? :hoho:

Ja, på siden av mølla var det et sånt gelender på en måte, ikke handtak akkurat, men jeg hvilte hendene på det hele tiden nesten :fnise: Var jo rart å springe på noe som beveget seg i ett :fnise:

Skrevet

Du blir fort vant til det, men det krevet at du slipper håndtakene og tørr og være litt i ubalanse. Alle syns det er en litt merkelig følelse i begynnelsen.

Men hvis du bruker en av de billigste møkka møllene vil jeg tro det kan være et problem. Noen av de har så smale bånd at det er rett og slett ubrukelig for mer enn spasering.

Takk :) Det er en diger mølle, egentlig, veldig bred, men jeg var litt uvant og ustøtt likevel. Skal prøve igjen snart, og da skal jeg slippe hehe.

Skrevet

:skratte:

Hvordan klarte du i det hele tatt å løpe uten å slippe taket? Hehe!

Dette kommer du raskt inn i. Begynn heller littegrann roligere til du har funnet rett løpeteknikk på mølla, så kjører du heller på ed mer fart når du føler deg tryggere :jepp:

Skrevet

:skratte:

Hvordan klarte du i det hele tatt å løpe uten å slippe taket? Hehe!

Dette kommer du raskt inn i. Begynn heller littegrann roligere til du har funnet rett løpeteknikk på mølla, så kjører du heller på ed mer fart når du føler deg tryggere :jepp:

Haha, ok, jeg må pressisere at det var ikke de handtakene fremme der med monitoren, dataen, eller hva faen en kaller det, men gelenderet som går på hver side av den rullegardina man løper på.. hahahaha, proffe ord, du! Så jeg bare løp mens jeg hvilte hendene på der da, prøvde litt uten, men det var rar, rar følelse, for meg som er vant til å løpe opp og ned bratt bakker i terrenget. Men nå er det nedsnødd :ler:

Skrevet

Mulig jeg jusker..

Jeg hater å løpe å føler at pupper og lår bare slenger hit å dit..så jeg tar stigningen på mølla på 15% å 6kmt. å holder meg fast mens jeg går fort.. da forbrenner jeg 1 kcal per 4 sekund som er det samme man forbrenner når man løper. For meg er kcaloriene det viktigste,kondisjonen kan jeg heller forbedre senere.

Skrevet

Mulig jeg jusker..

Jeg hater å løpe å føler at pupper og lår bare slenger hit å dit..så jeg tar stigningen på mølla på 15% å 6kmt. å holder meg fast mens jeg går fort.. da forbrenner jeg 1 kcal per 4 sekund som er det samme man forbrenner når man løper. For meg er kcaloriene det viktigste,kondisjonen kan jeg heller forbedre senere.

Jaja, kalorier forbrent er kalorier forbrent :) Skulle ønske jeg fant ut hvordan jeg får til den hellinga. Har fått låne tredemøllen til ei venninne som dro utenlands, jeg bare låser meg inn og løper i kjelleren hennes, bruksanvisninga på 300+ sidern ligger ved siden av, jeg får sette meg ned og lese..

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...