Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg er 13 år, og snart skal jeg konfirmeres. Min søster som er 20 år konfirmerte seg ikke, og jeg skal ikke gjøre det jeg heller. Min far sin slekt har vært med på undervisninger, men aldri feiret det. Så da tenkte jeg at jeg skulle følge tradisjonen og bare gå på undervisninger og ikke feire det. Siden min mor er fra utlandet, bor resten av familien i et annet land. Noe som vil si at jeg ikke har en stor familie, og da tenker jeg at jeg ikke trenger å feire uansett.

Koster det noe å dra på slike undervisninger? Vet heller ikke hva jeg skal si hvis vennene mine spør meg om jeg skal konfirmeres.. Jeg skal jo på undervisninger, så da konfirmeres jeg jo? Bare det at jeg ikke skal feire det.. syns det er veldig flaut å ikke feire, samtidig som jeg syns det er litt greit siden jeg slipper så mye stress. Men føler fortsatt at jeg er den eneste som ikke skal feire da..

Men tilbake til det, koster det noe å dra på slike undervisninger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei koster ikke noe!

Skrevet

Du skal ha en borgerlig konfirmasjon da ? :)

Skrevet

Du kan jo konfirmerest, men ikkje ha stor middag etterpå? Berre ei lita markering med nærmaste familien?

Gjest Mahareth
Skrevet

Konfirmasjonsundervisningen er gratis. Skal du følge undervisningen og ta del i seremonien etterpå vil du være konfirmert, uansett om du har en feiring etterpå eller ikke.

Om dine venner spør om hvorfor det ikke skal være noen feiring, så sier du bare som sant er: Det er ikke tradisjon i din familie å feire konfirmasjonen.

• Liker 2
Skrevet

Selve undervisningen koster kanskje ikke noe, men det er ikke helt uvanlig å dra på leir, som i så fall koster penger. Dette gjelder hvis du velger kristelig konfirmasjon, vel å merke.

Jeg går ut fra at du kan sjekke på internett eller ta en telefon til de som styrer konfirmasjonsundervisningen og finne ut om det koster noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...