Gjest Aria. Skrevet 27. januar 2012 #1 Del Skrevet 27. januar 2012 (endret) Vet ikke helt hva som har skjedd, men flasser plutselig veldig mye Spesielt helt i foran i midtskillen og det syntes jo bare fra månen har jeg intrykk av Så; hvordan bli kvitt flass? Det kommer vel fordi hodebunnen av en eller annen grunn er blitt tørr. Har aldri slitt med det før. Har hørt at flass sjampo som head and shoulders fikser det, men man må fortsette å bruke samme sjampoen for å holde det i sjakk. Hjelper det med oliven olje kanskje? Endret 27. januar 2012 av **Nora** Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmallTalk Skrevet 28. januar 2012 #2 Del Skrevet 28. januar 2012 Hvordan er hodebunnen ellers? Fet hodebunn kombinert med flass i større flak fikser kun en flasshampo fra apoteket (Selsun, Selukos, Fungoral) ettersom dette kommer av soppdannelser i hodebunnen. Tørr hodebunn kombinert med flass i små flak fikser kun en shampo beregnet på tørr hodebunn. Her er apotek eller frisør det rette stedet. (Men kjøp da ikke Selsum, Selukos eller Fungoral på apoteket). Head & Shoulders hadde jeg holdt meg unna. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2012 #3 Del Skrevet 28. januar 2012 Jeg hadde akkuratt sånn som deg. Og hadde det også foran ved skillen. Jeg kjøpte dennen etter anbefaling av en vennine Min lenke, og bare etter ett par gangers bruk merket jeg stoor forskjell. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aria. Skrevet 28. januar 2012 #4 Del Skrevet 28. januar 2012 Hvordan er hodebunnen ellers? Fet hodebunn kombinert med flass i større flak fikser kun en flasshampo fra apoteket (Selsun, Selukos, Fungoral) ettersom dette kommer av soppdannelser i hodebunnen. Tørr hodebunn kombinert med flass i små flak fikser kun en shampo beregnet på tørr hodebunn. Her er apotek eller frisør det rette stedet. (Men kjøp da ikke Selsum, Selukos eller Fungoral på apoteket). Head & Shoulders hadde jeg holdt meg unna. Er vel kanskej det som har skjedd her ja. Takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
La Papesse Skrevet 28. januar 2012 #5 Del Skrevet 28. januar 2012 (endret) Vet ikke helt hva som har skjedd, men flasser plutselig veldig mye Spesielt helt i foran i midtskillen og det syntes jo bare fra månen har jeg intrykk av Så; hvordan bli kvitt flass? Det kommer vel fordi hodebunnen av en eller annen grunn er blitt tørr. Har aldri slitt med det før. Har hørt at flass sjampo som head and shoulders fikser det, men man må fortsette å bruke samme sjampoen for å holde det i sjakk. Hjelper det med oliven olje kanskje? Flass og tørr hodebunn er to forskjellige ting. Flass kommer av sopp og syrekappe i ubalanse. Hodebunn blir irritert og "flakete" Når man skraper lett på flakene (de sittet litt fast) er huden rød og hissig. Tørr hodebunn klør og kan føles "et nummer for liten". Det kommer sv -styling, -for sterk shampo, -ikke fått skylt ut all sjampo, -tørr luft, -bruk av hodeplagg, for å nevne noe. Her vil jeg anbefale en mild shampo som er PH nøytral og uten parfyme. Edit: Så SmallTalk hadde svart på akkurat det samme... :gjeiper: Endret 28. januar 2012 av La Papesse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nabie Skrevet 1. februar 2012 #6 Del Skrevet 1. februar 2012 La en frisør se i hodebunnen din, burde ikke koste noe å få en konsultasjon sånn at hun/han ser om det er tørr hodebunn eller flass! Er veldig viktig og ikke bruke flass sjampo på tørr hodebunn og omvendt (da blir man ikke kvitt det!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå