Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som vet om en nettside der man kan finne gode tips til å opprette/skrive en blogg?

Jeg holder på å opprette meg en blogg, men det er noen ting jeg er veldig usikker på som jeg gjerne skulle hatt noen tips om. Det handler stort sett om utførelse av bloggen, ikke så mye teknisk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Utførelsen av bloggen, men ikke teknisk? Nå henger jeg ikke helt med. Hva er det du lurer på?

Gjest Apophis
Skrevet

Du kan vel først og fremst spørre her. Og gjerne være litt meir spesifikk: hva trenger du hjelp med og hvilken bloggplattform bruker du?

Skrevet

Ja jeg kan jo gjerne spørre her :-) Jeg fant noen tips på bloggtips.no, men tar gjerne i mot flere. Det jeg mente med at jeg ikke trengte tekniske tips, var at jeg ikke trenger forklaring på hvordan jeg skal ordne det tekniske på bloggen.

Noen av tingene jeg ønsker tips/råd angående:

- Hva er et pent design? Jeg vil ha det enkelt, men når går enkelt over til å være kjedelig?

- Kategorisering av innlegg, "åpne" eller "vide" kategorier?

- Er det viktigst med et fengende domene, eller er tittelen på bloggen det viktigste? Må disse nødvendigvis ha noe med hverande å gjøre?

- Er det lettere å ta en blogg seriøst om man blogger under fullt navn?

Gjest Apophis
Skrevet

Du må nesten bare prøve deg fram med farger og bakgrunner. Bare ikkje velg farger som kræsjer fullstendig, gå gjerne for litt nøytrale farger som passer sammen. Det kan man jo fikse etterhvert.

???

Litt usikker på hva du meiner..

Viktigst trur eg faktisk at bloggnavnet er, men det er jo også ein positiv ting om man har ei bloggadresse som er lett å huske, ikkje alt for lang og som er litt fengende/passende til tema.

Personlig så syns EG det, men i bunn og grunn spørs det gjerne på temaet. Det er meir greit å være anonym om man blogger om fysiske/psykiske vansker eller problemer, o.l, men eg ser ikkje poenget med det om man er ein hverdagsblogger eller rosablogger.

Skrevet (endret)

Ja jeg kan jo gjerne spørre her :-) Jeg fant noen tips på bloggtips.no, men tar gjerne i mot flere. Det jeg mente med at jeg ikke trengte tekniske tips, var at jeg ikke trenger forklaring på hvordan jeg skal ordne det tekniske på bloggen.

Noen av tingene jeg ønsker tips/råd angående:

- Hva er et pent design? Jeg vil ha det enkelt, men når går enkelt over til å være kjedelig?

- Kategorisering av innlegg, "åpne" eller "vide" kategorier?

- Er det viktigst med et fengende domene, eller er tittelen på bloggen det viktigste? Må disse nødvendigvis ha noe med hverande å gjøre?

- Er det lettere å ta en blogg seriøst om man blogger under fullt navn?

http://artention.ch/resources/26-beautiful-handpicked-color-palettes/

http://www.colorcombos.com/

http://tcmnenglish.blogg.no/1311724371_how_to_make_a_good_bl.html

Du kan også bare google deg fram.

"How to make a good blog" osv osv osv.

Og hold deg unna blogg.no side det er kun fjortisser der. Eller om du vil ha en seriøs blog så styr unna den siden.

Endret av -Leon-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...