Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dette må være en "troll" tråd av Ts.

Det er ikke mulig å være så potte tett i kula over skuldrene....

og samtidig kunne skrive.

Det fins mange som ikke har noe peiling på gjeld, lån, renter og hvordan alt dette fungerer i dagens Norge. :fnise: Jeg kan ikke tro at pupper kan være så livsviktige så at man kan risikere å havne i luksusfellen, men for enkelte er det viktigere enn egen økonomi. :fnise: Det er bare å la folk lære av egne feil.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg så den. Hva er problemet deres? Det er ikke sånn at jeg skal ta silikon for å få stor pupper, jeg skal ta det for å få pupper i det hele tatt ! Så svar bare på spørsmålet mitt hvis dere i det hele tatt vil si noe.

Problemet er at du ikke har råd. Jeg kritiserer aldri folk for å ta silikon fordi det er et personlig valg, men jeg vifter med en rettende pekefinger hvis de må sette seg i en usikker gjeldssituasjon for å gjøre det. Du sier du har råd til sommeren, vent til sommeren. Nå er det jo vinter uansett, og ingen får se puppene dine.

• Liker 1
Gjest IngvildSF
Skrevet

Hvorfor må du ta silikon nå? Hva er motivasjonen? Hvorfor kan du ikke vente til du faktisk har nok penger, istedet for å ta opp det dyreste lånet man kan ha? Spesielt når silikonpupper ikke gir noen økonomisk avkastning, her kan du gå på en smell.

Er det en nøye gjennomtenkt beslutning? For min del virker som om det er en forhastet beslutning. Hadde du bestemt deg for lenge siden, hadde du også kunnet spare opp det du trenger. Kanskje det er like greit å spare opp pengene, og så finne ut om du har like lyst på silikon da. Man må tjene før man kan bruke. Penger inn før penger ut.

Skrevet

Vanligvis råder jeg folk til ikke å ta forbrukslån, men jeg skjønner veldig godt at du nok vil at arrene skal gro og at hevelsene skal gå ned FØR sommeren. Hvis du er helt sikker på at pengene kommer, synes jeg du kan gjøre det. Da får du enda en sommer med puppene du ønsker deg, i stedet for å gå rundt med arr og bandasjer under en diger genser i juli. Pass på at du bruker litt av den nyerhvervede selvtilliten til å gjøre en strålende innsats med jobb slik at du kan betale ned på gjelda og kanskje i tillegg sitte igjen med noen kroner når sommeren kommer! :)

• Liker 2
Skrevet

Samme for meg hvem som vil ha silikon eller hvor mye, men det er aldri smart å ta opp kjappe forbrukslån for ting som ikke er livsnødvendig. Forbrukslån er dyre, veldig dyre greier, spar heller pegene, lån de privat, gjør alt du kan for ikke å binde deg opp i et lån av den typen.

Skrevet

På noen klinikker kan du ta det på avbetaling/betalingsutsettelse. Det vil si at de har en avtale med et kredittselskap hvor du betaler deler av summen, og resterende del kan du betale ned gradvis.

Dette er jo egentlig bare forbrukslån, og jeg er usikker på vilkårene, men du kan jo spørre på klinikken. Det er veldig vanlig, og ikke noe å skamme seg over.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...