Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heihei! Jeg har planer om å ta silikon, og lurer da på hvordan dette vil ordne seg med lån-ordninger... Er klar over at jeg selvfølgelig må snakke med banken, men skulle bare høre litt først på forhånd :-) Er forbrukslån det beste å ta for dette tilfellet? La oss si at jeg skal ta et lån på ca 23 000... Vet at det er ufattelig mye renter, men det får bare være. Hvor mye må man betale i måneden på et slikt lån? Hvordan er betingelsene? Jeg vil betale så lite som mulig hver måned egentlig, mellom 1000 og 2000kr, er det noen sjanse for at jeg får det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her kan du lese hva du bør gjøre: tips

• Liker 3
Skrevet

Det å ta opp forbrukslån er aldri det beste.

Det å ta opp forbrukslån for å ta silikon er så lite best at det er vanskelig å beskrive. Ikke ta unødvendige operasjoner, og i alle fall ikke når du ikke har råd til det!

Det beste er, om du MÅ ta denne operasjonen, å spare. Det tar deg under et år å få råd hvis du er i stand til å legge vekk 2000 per mnd (og det må du jo ha, hvis du har tenkt til å kunne betale ned et lån med den summen per mnd).

• Liker 3
Skrevet

^ Takk for svar :) Jeg har egentlig råd til å betale det aller aller meste til sommeren, så går det ikke ann å ta opp lån nå og ha inntil da, for så å betale ned alt når jeg får råd? :) Da blir det jo ikke allverden med renter, siden lånet ikke har gått så lenge? Du har rett i at det går fint ann å spare, men dette er altså noe jeg vil ha så fort som mulig (uten å høres for umoden ut...)

Skrevet

En investering er noe som gir penger over tid, og jeg regner med at avkastningen på silikon er heller laber. Det er i tillegg anbefalt å ha en økonomisk buffer i tilfellet noe skulle oppstå (som det alltid gjør når man mangler penger)

Det jeg prøver å si er vel at du ikke har råd. Du risikerer fort en unødvendig økonomisk smell. Hva med å vente til sommeren når du har penger?

(husk at forbrukslån har høye renter, med mindre du har sikkerhet i noe annet og god inntekt)

Skrevet
(uten å høres for umoden ut...)

Det toget har gått.

• Liker 6
Skrevet

Gud a meg! (Jeg tror ikke på denne fyren), men ta opp forbrukslån for å pumpe opp brystene?? Er du seriøs??!

• Liker 1
Skrevet

You gotta be kidding me. :sjokkert: Spar deg problemer i framtiden og absolutt ikke ta forbrukslån. Særlig ikke til å kjøpe deg silikonpupper! :haar: Hvis du absolutt må ha dem, spar pengene! Jobb ekstra, bruk fornuftig og spar raskere! Ærlig talt, etter så mange artikler om økt antall selvmord i Norge på grunn av stor kredittgjeld, fraråder jeg alle om å havne i unødvendig gjeld.

• Liker 1
Skrevet

Dere som kommer med krasse kommentarer angående at jeg skal ta silikon : spar dere.

Dere som kommer med fornuftige råd : tusen takk! Jeg har jo lest masse masse her inne om folk som tar lån for å ta silikon ( i silikontråden), trodde ikke det var sååå unormalt? Vet ikke om det er forbrukslån de har tatt da, derfor jeg spurte.

Skrevet

Dere som kommer med krasse kommentarer angående at jeg skal ta silikon : spar dere.

Dere som kommer med fornuftige råd : tusen takk! Jeg har jo lest masse masse her inne om folk som tar lån for å ta silikon ( i silikontråden), trodde ikke det var sååå unormalt? Vet ikke om det er forbrukslån de har tatt da, derfor jeg spurte.

Silkon er såååå 1990-årene! Hvorfor er det så viktig for deg?

• Liker 1
Skrevet

Forbrukslån er jo ett veddemål fra bankene på om man klarer å rævkjøre lånetaker. Det er jo det bankene tjener mest på. Tror jeg trygt ville holdt meg unna av prinsipp. Selv kredittkort er jo livsfarlig om man glemmer noen regninger.

Skrevet

Er ikke vits å prøve å provosere ;)

Skrevet

hmmz: ja, skjønner det... Men jeg er 100 % sikker på at jeg klarer å betale. Finnes det andre typer lån da?

Skrevet

Ja, jeg så den. Hva er problemet deres? Det er ikke sånn at jeg skal ta silikon for å få stor pupper, jeg skal ta det for å få pupper i det hele tatt ! Så svar bare på spørsmålet mitt hvis dere i det hele tatt vil si noe.

Skrevet

Hvis du er 100% sikker på at du kan betale, koster det deg ikke mange måneder med sparing å komme opp i samme sum, uten skyhøye renter.

• Liker 1
Skrevet

^ Det har du rett i :)

Skrevet

Ja, jeg så den. Hva er problemet deres? Det er ikke sånn at jeg skal ta silikon for å få stor pupper, jeg skal ta det for å få pupper i det hele tatt ! Så svar bare på spørsmålet mitt hvis dere i det hele tatt vil si noe.

Well. Forbrukslån er så vidt meg bekjent det absolutt verste lånet du kan ta opp med tanke på vilkår. Så jeg vil anbefale deg å enten se hvor lenge du kan greie å vente (psykisk) og hvor mye du vil kunne greie å spare på denne tiden.

Det er ikke mange ekstravaktene eller småjobbene du må ta for å oppdrive 23 000 kroner, og du må huske at de 23 000 blir til mange fler tusen, selvom du betaler i tide.

En annen mulighet jeg ville gått for er å legge til 23 000 på boliglånet (hvis vilkårene her er gode) eller skaffe halvparten av pengene gjennom et privat lån fra noen som stoler på deg.

Men, jeg vil understreke at jeg ikke synes det er et godt kjøp å gjøre på lånte penger - da det er fint lite avkastning på et par bryster - i økonomisk forstand.

Lykke til :)

Skrevet

Så snill du er. Tusen takk! :)

Skrevet

Dette må være en "troll" tråd av Ts.

Det er ikke mulig å være så potte tett i kula over skuldrene....

og samtidig kunne skrive.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...