Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

En venninne av meg kom med uttalelsen "Det er jo en grunn til at de fleste jenter ikke bruker mascara på de nedre vippene". Jeg bruker ikke sminke selv, og bare nikket og smilte, fortod ikke noe som helst. Spørsmålet mitt blir derfor. Er det noen grunn til at man ikke skal ha mascara på de nedre vippene?

Hilsen,

uviten jente :):sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor spurte du ikke bare? :klo:

• Liker 1
Skrevet

Vi starter å snakke om noe annet, så det ble helt glemt :) Kom på det nå, så tenkte jeg kunne spørre alle mine kjære her inne :)

Gjest Mahareth
Skrevet

Aldri bruke mascara på vippene nede? Det gjør jeg alltid, ellers ser det ser det ut som jeg ikke har vipper nede.

• Liker 3
Gjest Thessie!
Skrevet

Jeg bruker vanligvis maskara på de nedre vippene også. Jeg skjønner ikke helt hva hun mente. Men det ser lettere unaturlig ut dersom du ikke bruker en bra maskara eller ikke påfører det bra , så kanskje det var det?

Skrevet

Det kommer helt ann på hvor mye sminke, hvor mange og lange vipper du har og hva du er mest komfortabel med. Mange ser trøtte ut med maskara på undervippene, mens andre igjen opplever det motsatte, de må ha litt maskara på de vippene også for å se våken ut. Det viktigste er at man prøver seg frem og finner den man selv er mest komfortabel med.

• Liker 3
Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg kan ikke bruke på de nedre, fordi de er så lange. Irriterende at det er de som har blitt "unormalt" lange, og ikke de øverste. Uansett så ser jeg bare rar ut med mascara på de nedre, men bittelitt eyeliner gjør susen.

Gjest Mahareth
Skrevet

Fordi man visstnok ser 5 år eldre ut med mascara på de nedre vippene. Selv synes jeg det er pent både med og uten, men skal man bruke det må det påføres med lett hånd. Vil jo ikke bli seende slik ut heller: http://www.beautezine.com/wp-content/uploads/2011/09/Spider-Lashes.jpg :fnise:

Oi, det var ikke det beste resultatet jeg har sett...! Jeg bruker aldri så mye, bare nok til at vippene får litt farge. Og, ikke innerst i øyekroken.

Skrevet

Jeg kan ikke bruke på de nedre, fordi de er så lange. Irriterende at det er de som har blitt "unormalt" lange, og ikke de øverste. Uansett så ser jeg bare rar ut med mascara på de nedre, men bittelitt eyeliner gjør susen.

Mine er også lange (men med lyse tupper), så jeg påfører bare litt mascara ved røttene de gangene jeg vil ha en mer sminket look. Drar kosten lett mot ytre øyekrok, fremfor å påføre nedover. Da ser ikke vippene så lange ut :)

Skrevet

Mascara oppe legger jeg tett og mye av. På nedre vipper legger jeg fra ca midt på øyet og til ytre øyekroker. Jeg legger sjelden noen linje eyeliner på innerste del av nedre lokk heller, jeg føler øynene blir så små av det.

• Liker 1
Gjest Raindrops
Skrevet

Mine er også lange (men med lyse tupper), så jeg påfører bare litt mascara ved røttene de gangene jeg vil ha en mer sminket look. Drar kosten lett mot ytre øyekrok, fremfor å påføre nedover. Da ser ikke vippene så lange ut :)

Det er vel omtrent den samme effekten som jeg får av eyeliner :) Jeg har prøvd begge deler, men jeg klarer ikke å håndtere den "store" mascarabørsten skikkelig, så det blir bare kluss.

Skrevet

Det er vel omtrent den samme effekten som jeg får av eyeliner :) Jeg har prøvd begge deler, men jeg klarer ikke å håndtere den "store" mascarabørsten skikkelig, så det blir bare kluss.

Har du prøvd å knipe av sverten? :) Jeg legger iblant mascara på undervippene (hele vippen) men da blir de for lange. Tar bare vippene mellom pekefinger og tommel når mascaraen er fersk og drar av. De er lyse fra naturens side så da kommer det mindre mascara på/se ser kortene ut. :)

Høres mer komplisert ut enn det er.

Gjest Raindrops
Skrevet

Har du prøvd å knipe av sverten? :) Jeg legger iblant mascara på undervippene (hele vippen) men da blir de for lange. Tar bare vippene mellom pekefinger og tommel når mascaraen er fersk og drar av. De er lyse fra naturens side så da kommer det mindre mascara på/se ser kortene ut. :)

Høres mer komplisert ut enn det er.

Skjønner hva du mener, har brukt den meyoden også, men jeg synes altså det er like greit å bruke eyeliner. Fortsatt mindre kluss for meg :gjeiper:

Skrevet

Mine er lyse, så jeg må ha både oppe og nede. Ellers ser det bare veldig rart ut, som om jeg ikke har vipper nede. Får et åpnere blikk av mascara.

Eyeliner synes jeg imidlertid at det er vanskelig å ta på!

• Liker 2
Skrevet

Jeg bruker alltid maskara på de nedre vippene. Og jeg har veldig lange vipper både oppe og nede, men de er lyse på tuppene så det blir MYE penere med maskara på. Da kommer de lange vippene skikkelig fram.

• Liker 1
Skrevet

Det er ingen fasit på det.

Noen kler mascara på de nedre vippene, andre ikke (tydeligvis). Jeg veksler litt, kommer an på dagsformen og hvordan jeg har sminket meg ellers.

Skrevet

Har vært borti flere make up-artister som har tipset meg om å kun ta mascara på de øvre vippene, fordi det åpner øynene mine. Og det har de definitivt rett i..

Bruker kun på de nedre om jeg "lørdags-sminker" meg. Dvs; Hele trynet.

Skrevet

Takk for svar alle sammen :D

Skrevet

Mine øyne ser mye mindre ut dersom jeg ikke har mascara på også de nederste vippene, så det er tydeligvis forskjell på folk... :) Men mine vipper er så lyse at de er helt usynlige når jeg ikke bruker mascara, så det er kanskje derfor.

Synes det fort ser rart ut som øynene kun er sminket på oversiden, uten noen som helst definerende kant på undersiden (det være seg mascara, naturlig mørke øyevipper, eller eyeliner). Øyene går liksom i ett med resten av ansiktet da synes jeg.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...