Gå til innhold

Hvorfor er jeg sulten hele tiden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Siden sommer har jeg gått ned 12 kg. Levde da på knekkebrød og mager mat. Nå skal jeg opp et par kg igjen, har gått ned litt for mye. I begynnelsen når jeg økte matinntaket var det svært vanskelig å få i seg mat. Bare jeg tok en skive ekstra, ble jeg stappmett. Nå har jeg det motsatte problemet; føler meg konstant sulten! Hva bør jeg gjøre? Spise til jeg er mett, eller "sulte" meg når hungeren inntreffer? Prøver å spise variert og sunt, f.eks proteiner fra kylling og cottage cheese, og ellers spiser jeg en del knekkebrød og omeletter. Når det er sagt, ligger jeg på alt ifra 1000 til 1700 kcal, alt ettersom hvor lenge jeg jobber (har jobbet opptil 14 timer den siste perioden). Kan det rett og slett være at jeg trenger mer mat når jeg jobber så mye? Er ikke kontorarbeid, men aktiv gåing og løfting av kasser på ca 15 kg. Prøver å trene 2 ganger i uken, men har ikke trent på 3 uker da jeg har jobbet så utrolig mye den siste perioden. Har dere noen råd å gi meg? Dette går ihvertfall ikke lenger, ikke noe kjekt å gå rundt og føle seg konstant sulten, selv om magen ikke alltid rumler etter mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når det er sagt, ligger jeg på alt ifra 1000 til 1700 kcal, alt ettersom hvor lenge jeg jobber (har jobbet opptil 14 timer den siste perioden).

Du skal ligge over dette samme hvor mange timer du jobber, særlig hvis du skal opp i vekt. Herregud. Det er jo ikke rart du er sulten når du sulter deg.

Endret av Glynis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...