iskaffe Skrevet 27. januar 2012 #1 Skrevet 27. januar 2012 Jeg har vært plaget med huden min lenge, men nå er toppen nådd; jeg har aldri vært værre enn nå, og trenger sårt noen råd. Jeg er 26år - sånn til informasjon. Og er så plaget med at huden min er tørr og fet samtidig. Jeg blir så forvirret over denne tilstanden, og ender alltid opp med å kjøpe det ene produktet etter den andre, som ikke gjør noe bra for huden min. Er så lei. Jeg har rens og peeling fra md. Peeler ca. 1-2 ganger i uken, men det ser ikke ut til å hjelpe. Den siste uken har huden min vært så tørr at den eneste fuktighetskremen som hjelper er A-krem, som er skikkelig fet. Men jeg ender uansett opp med en stiv, fet-glinsende hud som også flasser og er full av småkviser og underjordiske cyste-kviser. Til slutt ble jeg så lei at jeg tok et sløvt barberblad og raspet av alle de tørre hudflakene. Peelingen klarte ikke ta det. Nå er jeg sår, og angrer som en hund. Har sikkert bare gjort det værre. Hva skal jeg gjøre for å få huden min tilbake til en ok tilstand igjen? Produktene jeg bruker nå er MD Formulations rens for sensitiv hud, MD Formulation peeling, og A-Krem. Før brukte jeg også MD Formulations sitt serum og Moisture Defense Antioxidant Creme, men disse funket ikke så veldig godt. Jeg var fremdeles tørr og fet-glinsende. Serumet og fuktighetskremen ble liggende utenpå huden som om den ikke klarte å trekke inn. Følte meg klissete, og pille-gal som jeg er ble jeg etterhvert endende opp med å "rulle" vekk kremrestene som lå utenpå huden og ikke trekte inn. Er ikke dette et tegn på at dette må være feil produkter for min hud? Eller skal det være slik?
Gjest Tirkes Skrevet 27. januar 2012 #2 Skrevet 27. januar 2012 Hei iskaffe. Jeg vet ikke om dette kan hjelpe deg, men jeg sleit endel med fet OG tørr hud i ansiktet for noen år siden og fikk som tips å bruke intimsåpe, vanlig intimsåpe når jeg renset hudet og når jeg dusjet. Hudpleieren min sa at det er fordi intimsåpe fjerner fett, tagl og skitt godt nok, og samtidig tørker ikke ut huden og holder fint PH-nivå. Det hjalp meg, i kombinasjon med en fuktighetskrem jeg hadde gode erfaringer med fra før.
Gjest uAnonymBruker Skrevet 27. januar 2012 #3 Skrevet 27. januar 2012 Hvis du har tørr luft inne så kan det være lurt å sette en bolle med vann på radiatoren eller foran peisen. Da øker du luftfuktigheten litt
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2012 #4 Skrevet 27. januar 2012 1. Slutt med A-creme umiddelbart. 2. Hvordan brukte du MD-serumet siden det ikke trakk ikke. Jeg er ekstrem når det gjelder slike ting, men har aldri opplevd det med dette serumet. Når det er sagt så følte jeg det samme som deg ang. MD-kremen. 3. Har du prøvd balm fra Decleor? Det har virkelig reddet min hud, sammen med rens, skrubb og serum fra MD. Kanskje den Critical care kremen fra MD kan være noe nå som huden din er i en slags krisesituasjon?
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2012 #6 Skrevet 27. januar 2012 A krem er oppskrytt.. huden min blir helt rar av det! Prøv Aderma fra apoteket på de ekstra tørre partiene. Beste kremen ever!
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2012 #7 Skrevet 27. januar 2012 Huden min var for et par måneder siden i en "krise" i følge en hudpleier. Den var rød, stram og flasset uansett hvor mye fuktighetskrem jeg brukte. Så jeg begynte på en kur fra Academie som varte i 5-6 uker, og nå er huden min fantastisk i forhold til hvordan den var før; myk, kvisefri og nesten ikke rød. Produktene er litt dyre, men de inneholder ifølge hudpleieren så mange aktive ingredienser som det er lov å selge uten å måtte ha resept, og huden min begynte å forbedre seg fra første dagen. Du kan jo gå til en hudpleieklinikk og spørre hva slags produkter de ville anbefalt for huden din.
iskaffe Skrevet 27. januar 2012 Forfatter #8 Skrevet 27. januar 2012 Takk for råd. Ja, jeg skal prøve å slutte med den A-kremen. Den var ganske god i begynnelsen, men nå er alt bare værre. Jeg har en krem fra Matis som jeg får bruke some erstatning inntil jeg får tak i noe nytt. 2. Hvordan brukte du MD-serumet siden det ikke trakk ikke. Jeg er ekstrem når det gjelder slike ting, men har aldri opplevd det med dette serumet. Når det er sagt så følte jeg det samme som deg ang. MD-kremen. Prøvde å bruke den på litt forskjellige måter. Dryppet et par små dråper i hendene som jeg deretter klappet lett på ansiktet. Prøvde også å smøre/klappe det på mens huden enda var fuktig etter vask. Hadde serum før fuktighetskrem. Ventet en liten stund til det tørket før jeg tok det på. Prøvde også å blande den inn i fuktighetskremen, eller ikke bruke fuktighetskrem. Uansett hvordan jeg brukte den så ble den bare til en hinne utenpå som jeg ikke kunne legge sminke over. Ganske skuffende, siden jeg har hørt at den skulle være så bra.
Wildy Skrevet 27. januar 2012 #9 Skrevet 27. januar 2012 Som nødhjelp tror jeg at jeg ville begynt med å la huden være helt i fred! Bruk helgen til å la den heles litt på egen hånd, og ikke iriter mer med rens, såpe, kremer og dess like. Høres ut som den har blitt herjet nok med! Så tar du en tur til apoteket eller hudpleier , og får råd der. Hold deg til en ting, og ikke pill! 2
iskaffe Skrevet 27. januar 2012 Forfatter #10 Skrevet 27. januar 2012 Huden min var for et par måneder siden i en "krise" i følge en hudpleier. Den var rød, stram og flasset uansett hvor mye fuktighetskrem jeg brukte. Så jeg begynte på en kur fra Academie som varte i 5-6 uker, og nå er huden min fantastisk i forhold til hvordan den var før; myk, kvisefri og nesten ikke rød. Hvordan finner jeg mer informasjon om denne kuren? Det kommer opp litt forskjellig rart når jeg prøver å google. Som nødhjelp tror jeg at jeg ville begynt med å la huden være helt i fred! Bruk helgen til å la den heles litt på egen hånd, og ikke iriter mer med rens, såpe, kremer og dess like. Høres ut som den har blitt herjet nok med! Så tar du en tur til apoteket eller hudpleier , og får råd der. Hold deg til en ting, og ikke pill! Ja skal la den være i fred. Men er nesten nødt til å bruke en krem. Den er såpass tørr og stiv at det er ubehagelig å bruke ansiktsmusklene. :\
Frittfram Skrevet 27. januar 2012 #11 Skrevet 27. januar 2012 (endret) Jeg så forbedringspotensiale på huden min for noen år tilbake. Prøvde diverse reseptfrie produkter, blant annet ansiktsvask, "skrubbe"-kremer, fuktighetskremer og diverse fra MD Formulations. Det hjalp noe, men jeg merket ikke den helt store effekten. Etterhvert tok jeg en Obagi NuDerm-kur, og den røsket skikkelig. Slitsom de første ukene, men huden ble nesten som ny. Den viktigste komponenten i kuren er ikke isotretinoin (Roaccutan), men tretinoin 0,1% (A-vitamin). Lurt å komme igang med en slik kur nå på vinteren, da du bør beskytte deg mot sollys mens huden fornyes. Også C-vitaminserum har jeg følt en viss fornyende effekt av. Ikke rent billig noe av dette, men det er verdt det. Laser og diverse peeling-kurer har jeg ikke peiling på. Jeg ville hørt med en hudlege for å få en profesjonell vurdering. Han bør kunne si hva som passer best. I Oslo og omegn er det jo flere. Bunæs eller Langeland er et par eksempler. Endret 27. januar 2012 av Frittfram
iskaffe Skrevet 27. januar 2012 Forfatter #12 Skrevet 27. januar 2012 Jeg så forbedringspotensiale på huden min for noen år tilbake. Prøvde diverse reseptfrie produkter, blant annet ansiktsvask, "skrubbe"-kremer, fuktighetskremer og diverse fra MD Formulations. Det hjalp noe, men jeg merket ikke den helt store effekten. Etterhvert tok jeg en Obagi NuDerm-kur, og den røsket skikkelig. Slitsom de første ukene, men huden ble nesten som ny. Den viktigste komponenten i kuren er ikke isotretinoin (Roaccutan), men tretinoin 0,1% (A-vitamin). Lurt å komme igang med en slik kur nå på vinteren, da du bør beskytte deg mot sollys mens huden fornyes. Også C-vitaminserum har jeg følt en viss fornyende effekt av. Ikke rent billig noe av dette, men det er verdt det. Laser og diverse peeling-kurer har jeg ikke peiling på. Jeg ville hørt med en hudlege for å få en profesjonell vurdering. Han bør kunne si hva som passer best. I Oslo og omegn er det jo flere. Bunæs eller Langeland er et par eksempler. Hvor mye måtte du ut med totalt for kuren? Det høres litt drastisk ut, og jeg vet ikke om huden min er SÅ ille. Føler at for å kunne dra til en hudlege så må jeg slite mer enn tørr hud og kviser. :\ De fleste vil nok si at huden min ser ok ut, men jeg føler den er stygg sammenlignet med mine venninner. Den er på en måte blitt "ruglete" (nesten som om den har blitt solskadet uten sol). Har lyst til å gi MD skylda. Arr sitter flere måneder, hudormer og ikke minst milier/whiteheads dukker opp på steder jeg aldri har hatt problemer med før. Huff denne huden, er bare problemer...
Frittfram Skrevet 27. januar 2012 #13 Skrevet 27. januar 2012 Hvor mye måtte du ut med totalt for kuren? Det høres litt drastisk ut, og jeg vet ikke om huden min er SÅ ille. Føler at for å kunne dra til en hudlege så må jeg slite mer enn tørr hud og kviser. :\ De fleste vil nok si at huden min ser ok ut, men jeg føler den er stygg sammenlignet med mine venninner. Den er på en måte blitt "ruglete" (nesten som om den har blitt solskadet uten sol). Har lyst til å gi MD skylda. Arr sitter flere måneder, hudormer og ikke minst milier/whiteheads dukker opp på steder jeg aldri har hatt problemer med før. Huff denne huden, er bare problemer... Skjønner. Huden din trenger ikke være spesielt ille for at du skal ha nytte av dette. Mener å huske at noen hudleger faktisk anbefaler at "alle" begynner allerede i 20-årsalderen med en kur, og deretter "vedlikeholder" den. Vedlikehold betyr at du bruker kremer fra kuren, men med sjeldnere bruk, f.eks hver tredje dag og ikke hver dag. Kostnad, tja kanskje 3-4 tusen for den første 6-ukers runden. Det er den som vil ha størst effekt. Da vil man bli rød og flasse veldig. Men det er vanlig å gjennomføre flere 6-ukers runder for bedre resultat. En runde tilsvarer en hudsyklus, huden vår er slik at den skiftes rett og slett ut i løpet av en slik periode. De neste rundene er rimeligere, fordi du bruker ikke opp alt du kjøper til den første runden i løpet av den. Tre runder er nok det som vil anbefales av hudlegen. Det er ikke sikkert du vil ha behov for alle komponentene i serien og da blir det billigere. Hvorvidt MD kan ha forårsaket dine problemer har jeg ikke forutsetninger for å uttale meg om. Men om man tar en nu-derm kur kutter man ut andre produkter som MD. En brukererfaring med bilder (fra 2001) kan leses her: Hun skrev dagbok, og etter 35 dager er hun godt fornøyd, og skriver: All I have to say is my skin looks damn good. I don't have to wear makeup!! for once in my life, full face foundation!! I am LIBERATED!!! Thirty-three days and no make up!!! I love you Denise!! If I ever would have met Mr. Obagi I would kiss him square on the lips!! Obagi for President!!
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2012 #14 Skrevet 27. januar 2012 Vær så snill, gå til lege. Kvisete hud er også fuktfattig. Du kan gå til lege og få preparater som hjelper deg. Men du må ha tålmodighet. Forsøk denne kremmen: Min lenke Denne gir mye fuktighet uten å være fet. Men gå til lege, det er der hjelpen ligger.
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2012 #15 Skrevet 28. januar 2012 Hvordan finner jeg mer informasjon om denne kuren? Det kommer opp litt forskjellig rart når jeg prøver å google. Her er en del informasjon: Min lenke Jeg kan i alle fall anbefale Academie sterkt ut i fra min erfaring. Lykke til med å få orden på huden din igjen. Vet hvordan det føles å ha en så ille og lite samarbeidsvillig hud.
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2012 #16 Skrevet 28. januar 2012 AB15 igjen. Glemte helt å linke til kuren jeg brukte. Det var denne serien: Min lenke Jeg brukte Micellar Cleansing Water, Daily Exfoliating Cleanser Glycolic acid 6%, serumet og til slutt denne kremen: Min lenke.
Miah Skrevet 28. januar 2012 #17 Skrevet 28. januar 2012 Vær så snill, gå til lege. Kvisete hud er også fuktfattig. Du kan gå til lege og få preparater som hjelper deg. Men du må ha tålmodighet. Forsøk denne kremmen: Min lenke Denne gir mye fuktighet uten å være fet. Men gå til lege, det er der hjelpen ligger. "Kvisete hud er også fuktfattig"? Kvisete hud kan være så mangt! Til TS: Du må nesten velge hvem du vil tro på. Jeg har selv svært lite tro på leger. Har en drøss med venner som har slitt med dårlig hud, og fått ut en hau med forskjellige antibiotika piller fra legen. Huden ble bedre, mye bedre, men når de endelig sluttet på de forskjellige kurene de gikk på, så kom problemet tilbake. Det er en jungel der ute. En jungel av produkter, hva som er bra, hva som ikke er bra. Selv stoler jeg ikke på hverken apotekprodukter eller produkter fra Cubus, Vita osv., men det hjelper liksom ikke å si det til folk. Får alltid tilbake den der "men det funket for meg!", så det at jeg da sitter her og skriver at produktene er stappet full av ingredienser som kun stopper porene og gjør ingenting godt, det hjelper på en måte ikke. Jeg sliter også med uren hud, men nå begynner det å bli bedre. Men de produktene som funker for meg, fungerer kanskje ikke for deg. Er enig med andre her når de sier at du må la huden din være i fred. Ikke pill, ikke knip ikke RØR den i det hele tatt. Hold fingerene dine langt unna! Hvilken Matis krem er det du har? Matis har fantastiske kremer som er gode for huden. Selv bruker jeg Matis Delicate fuktighetskrem. Den er for sensitiv hud, og er som HIMMELEN for huden min. Sammenlignet med andre kremer jeg har brukt lindrer den og gir fuktighet. La huden din roe seg litt ned før du eventuelt begynner med kurer og slikt, ser ikke for meg at en kur med f.eks. glkolsyre kan være noe godt (eller behagelig) akkurat nå ettersom huden din ble raspet med et barberblad. La den roe seg litt ned nå.
iskaffe Skrevet 28. januar 2012 Forfatter #18 Skrevet 28. januar 2012 Jeg har nok ikke økonomi her og nå til å kunne spandere på meg flere tusen kroner med hudprodukter/kurer. Men vurderer å ta en tur til hudpleieren å få en dyprens og noen anbefalinger til produkter. Har vært hos hudpleier en gang før og da ble huden skikkelig deilig og silkemyk i flere dager etterpå. Skulle gjerne visst hva det er for noe hun brukte... Men må bare mote meg opp først. Har lettere angst for å dra til leger og lignende folk. Matis kremen jeg har tatt i bruk nå heter Reponse Vitalite Regeneration creme, og så langt virker den grei. Ellers så ser det ut til at barberblad-raspingen faktisk har gjort godt for huden min. Jeg skal ikke gjøre det igjen og anbefaler det IKKE, men den er mykere og mindre stiv og rynkete. Håper det holder seg en stund...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå