Gå til innhold

Har dere barna deres nedi handlevogna når dere er i butikken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det hender jo at det spruter litt fra hjulene da.

Men føler ikke at jeg kommer noen vei i denne diskusjonen, så inntil det dukker opp noe nytt så trekker jeg meg ut.

Du kommer ingen vei fordi du nekter å høre på hva folk sier. At det spruter litt fra hjulene er ikke det samme som at ungene dine har kjempesølete sko oppi der. Jeg ba deg ikke slutte å ha barna dine i vognen, det synes jeg er helt greit, jeg spurte bare om du kunne ta av dem skoene på sølete dager. Hvis du ikke er villig til det, er det jo tydelig at du fullstendig mangler respekt om omtanke for andre. Kanskje du vil ha søle i kjøleskapet ditt, jeg vil ikke.

• Liker 4
Skrevet

Nå har jeg ikke rullet datteren i avføring da. Var det det som måtte spesifiseres? Forøvrig finnes det, så vidt jeg vet, ingen lov som forbyr meg å plassere avkommet mitt i vogna.

Nei, jeg regner ikke med det. Det sitter imidlertid en god samling av blant annet avføringsbakterier på skoene til barnet (selv om man ikke ser hundemøkka betyr ikke at den ikke er der) og en rekke annet «snacks» på uteklærne. Sandkasser er f.eks. mye brukt som kattedo.

Det er ingen lov, nei, men jeg vet fra min tid som butikkansatt at dette ikke er noe de fleste butikkeiere synes at er noe særlig, men man sier ikke noe, mange småbarnsmødre er som regel sure nok som det er.

• Liker 4
Skrevet

Den mest møkkete i denne tråden er den kverulerende AB. Kan du ikke ta tvangstankene dine et annet sted og la småbarnsforeldre få handle i fred, med eller uten avkommet i handlevognen?

Jeg har vel aldri bekymret meg en plass for om det tilfeldigvis har sittet/stått en unge med sko på i handlevogna før jeg bruker den - jeg tåler eventuelle bakterier det måtte medføre uten frykt for verken det ene eller det andre! Kanskje du burde øve deg på det samme?

:heks:

• Liker 4
Skrevet

Du kommer ingen vei fordi du nekter å høre på hva folk sier. At det spruter litt fra hjulene er ikke det samme som at ungene dine har kjempesølete sko oppi der. Jeg ba deg ikke slutte å ha barna dine i vognen, det synes jeg er helt greit, jeg spurte bare om du kunne ta av dem skoene på sølete dager. Hvis du ikke er villig til det, er det jo tydelig at du fullstendig mangler respekt om omtanke for andre. Kanskje du vil ha søle i kjøleskapet ditt, jeg vil ikke.

Ja, hva er det egentlig folk sier i denne tråden?

Og jeg har heller aldri sagt noe om hvor jeg har ungene når jeg handler. Skjønner at du synes dette var gøy å diskutere, og at du derfor prøver å irritere folk på deg, men respektpratet ditt kan du dra et annet sted med.

Og du har heller aldri svart meg på en ting. Kan du med hånden på hjertet si at du aldri har tilført en handlevogn mer bakterier enn det som allerede er der?

Har forresten lagt merke til at du har moderert deg fra å nekte unger i vogna til å nekte sko i vogna. Noen spesiell grunn til det?

Skrevet

Den anonyme brukeren som tror hun kommer til å dø av ecoli fra handlevognene har fremdeles ikke forklart hvordan bakteriene skal klare å komme seg gjennom pappen eller plasten på varene hennes(?) og inn til maten som skal spises. Spiser de seg gjennom tro? Isåfall regner jeg med at vi snart står overfor langt større utfordringer enn unger i handlevogner.

Nei - helt seriøst. Hvis du er så forbanna teit at du lar tomatene og eplene dine ligge rett i handlevogna, når du tydeligvis er så hysterisk på dette, får du ta de bakteriene det måtte medføre på egen kappe. Tviler på at de kommer til å ta livet av deg, men du vet jo aldri. Jeg anbefaler å gå til anskaffelse av hundre pakker antibac våtservietter. På den måten kan du desinfisere enhver ting du eller det du skal spise kommer i nærheten av.

Lykke til!

• Liker 1
Skrevet

Når det gjelder E.coli, så finnes det jo mange varianter, de fleste helt harmløse. Synes det er drøyt å gjøre alle E-coli til potensielle mordere. Og stivkrampe: ærlig talt -hvem er det som vandrer rundt med åpne kjøttsår? Og om en nå skulle velge å vandre rundt med et gapende sår, så tror jeg likevel handlevogna må være en av de siste steder en kan klare å pådra seg stivkrampebakterier!¨

Det er noen menneseker som rett og slett bare forakter små barn og småbarnsforeldre, som tror at vi med små barn tar oss til rette og tråkker på barnløse medbrødre og medsøstre som må være med på å finasnsiere barnehager og som må tåle hyling i butikker og snørrete skrikerunger i handlevogner. Stakkars mennesker. Hvem er de egentlige egoistene?

• Liker 3
Skrevet

Ah, nå skjønner jeg at jeg må oppklare en ting her. Jeg burde brukt nick eller hatt en eller annen signatur, for jeg er ikke e.coli-ABen eller den som i utgangspunktet sa at folk ikke skulle ha barn oppi det det hele tatt. Jeg er AB #44, #47 og #61. Jeg tar selvfølgelig misforståelsen på min kappe, siden jeg er AB og følgelig ugjenkjennelig. Problemet tas til etteretning og vil bli forsøkt forhindret i fremtiden.

men respektpratet ditt kan du dra et annet sted med.

Jeg mener altså det handler om respekt når det gjelder søle. Men minner altså om at barn på en "normal" dag gjerne kan sitte oppi vognen for min del, jeg synes bare det bør unngås på søledager. Sand fra sandkassen o.l. bryr meg ikke.

Og du har heller aldri svart meg på en ting. Kan du med hånden på hjertet si at du aldri har tilført en handlevogn mer bakterier enn det som allerede er der?

Ja. Det eneste jeg har hatt i en handlevogn utenom dagligvarer er vesken min.

Har forresten lagt merke til at du har moderert deg fra å nekte unger i vogna til å nekte sko i vogna. Noen spesiell grunn til det?

Det var altså ikke jeg som nektet unger i vognen :)

Skrevet

Bakterier eller ei, hvorfor skal barn sitte nede i handlevognene ?

Det er faktisk beregnet til mat.. og da burde det vel klart for de fleste ?

Sett barna på de setene som er beregnet til barn.

• Liker 2
Skrevet

Sett barna på panseret på bilen og begynn og kjør etter at du har vært på butikken! Panseret er ikke laget for å sitte der (heller ikke handlevogna), men det går jo greitt allikevel for ungene å være i handlevognen. Da må det jo være greitt å plassere barna på bilpanseret også??? Ikke det nei.... :sjenert:

Har forøvrig sett barn som har veltet handlevognen inne i butikken, mens de sto (to stk) i vogna. Tror det ble med det ene forsøket...

Og igjen:

Sittedelen i handlevogna er vel laget for å sitte på? Eller???

Det er vel også vanlig i ethvert hjem at ungene får stå på kjøkkenbenken med uteklær og sko på, direkte brakt fra barnehagen? Eller???

Skrevet

Sett barna på panseret på bilen og begynn og kjør etter at du har vært på butikken! Panseret er ikke laget for å sitte der (heller ikke handlevogna), men det går jo greitt allikevel for ungene å være i handlevognen. Da må det jo være greitt å plassere barna på bilpanseret også??? Ikke det nei.... :sjenert:

Har forøvrig sett barn som har veltet handlevognen inne i butikken, mens de sto (to stk) i vogna. Tror det ble med det ene forsøket...

Og igjen:

Sittedelen i handlevogna er vel laget for å sitte på? Eller???

Det er vel også vanlig i ethvert hjem at ungene får stå på kjøkkenbenken med uteklær og sko på, direkte brakt fra barnehagen? Eller???

Jeg er egentlig enig med deg sånn ift møkkete unger osv. Men det eksempelet der var jo bare dumt. Et bilpanser kan jo virkelig sammenlignes med en handlevogn..

Skrevet

Barna blir veldig fort for store til å sitte i sittedelen. Den er utrolig trang. Derfor er løsningen å sette de i vogna.

Skrevet

Nå har ikke jeg lest alle svarene, men:

Det er ikke alltid barnet vil sitte i sittedelen.....

Barnet mitt sitter ikke oppi handlevogna, men jeg ser ikke noe problem med at andre barn gjør det(hvis alternativet er at de skal springe rundt i butikken). Handlevogner og kurver ER skitne uansett.

Skrevet

:klappe:

Den mest møkkete i denne tråden er den kverulerende AB. Kan du ikke ta tvangstankene dine et annet sted og la småbarnsforeldre få handle i fred, med eller uten avkommet i handlevognen?

Jeg har vel aldri bekymret meg en plass for om det tilfeldigvis har sittet/stått en unge med sko på i handlevogna før jeg bruker den - jeg tåler eventuelle bakterier det måtte medføre uten frykt for verken det ene eller det andre! Kanskje du burde øve deg på det samme?

• Liker 1
Skrevet

Bakterier eller ei, hvorfor skal barn sitte nede i handlevognene ?

Det er faktisk beregnet til mat.. og da burde det vel klart for de fleste ?

Sett barna på de setene som er beregnet til barn.

Barna mine likte å sitte oppi vogna, og jeg likte å ha de oppi vogna.

Skrevet

Unger i vogna gjør vognene mer bakteriefylte? :klo: Jeg anser meg selv som temmelig bakteriofob, men det bryr jeg mer absolutt ikke om. Vognene er jo møkkete fra før, det må man ta med i beregningen, og som nevnt før her er jo maten pakket inn i plast.

Jeg hadde vært mer bekymra for alle bakteriene ungen min kunne fått i seg av å sitte der, siden handlevogner skal være så veldig fulle av bakterier og unger gjerne putter fingre i munn/nese. Men det er kanskje mer på håndtakene det er bakterier.

• Liker 1
Annonse
Skrevet

Når man hører om folk som blir syke av mat, e. coli og lignende, er jo smittekilden alltid i produksjonen og på slakteriene. Jeg skjønner at man ikke vil ha "søle i maten", men å tro at man skal bli smittet av alt mulig fra handlekurvene er jo ganske vilt, med tanke på hva som skjer med maten FØR den blir pakket inn i plast og kommer i butikken. Tror dere liksom maten er steril helt til den havner i smittebombe-handlevognen? Ha Ha!

Hvorfor ikke bare bruke handlekurv, hvis man er så engstelig? Eller ta med egen handleveske.

Eller kjøpe seg en egen handlevogn, f.eks. denne http://www.amazon.co.uk/JACKSONS-LEISURE-SUPPLIES-LTD-Shopping/dp/B0033AZZSQ/ref=sr_1_63?s=kitchen&ie=UTF8&qid=1328097411&sr=1-63

Ellers ville jeg kanskje vurdert å handle på nettet og fått varene levert, om jeg hadde sånne tvangstanker.

PS har aldri hatt barn i handlevognen selv, synes det er ok om andre har det

Skrevet

Kurvene er som regel mer skitne enn vognene. Jeg snakker om synlig gråbrun møkk i bunnen av de. Hvordan kan det ha seg da? Er jo ikke en barnehageunge i verden som får plass i en handlekurv.

Skrevet

Kurvene er som regel mer skitne enn vognene. Jeg snakker om synlig gråbrun møkk i bunnen av de. Hvordan kan det ha seg da? Er jo ikke en barnehageunge i verden som får plass i en handlekurv.

:fnise: :five:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...