Sol79 Skrevet 29. januar 2012 #41 Skrevet 29. januar 2012 Jeg bruker alltid lue når det er kaldt eller trekker så vidt jeg ikke glemmer det. Er mange år siden jeg ble moden nok til å innse at det er bedre å gå med lue enn å føle at ørene detter av. Hvis det skulle bli 25+ kuldegrader kan jeg strekke meg til å ha på ørevarmer. Ørevarmere er både ukledelig og ser latterlig dumt ut på de aller fleste. Trodde det var noe som hørte til 80-tallet jeg. Jeg bruker veldig sjelden lue, rett og slett fordi jeg blir for varm. Dette gjelder også vanter/votter. Bruker dog skjerf, jeg blir av en eller annen grunn kald på halsen, men merker lite til det på hodet/hendene. Jeg fryser heller ikke på hodet, men det er ørene som blir problemet når jeg ikke har lue på meg.
otilie Skrevet 29. januar 2012 #42 Skrevet 29. januar 2012 jeg bruker lue hele tida... skjønner heller ikke hvordan noen klarer seg uten i 20 minus jeg får dritvondt i ørene hvis jeg går uten. Og blir forkjøla med en gang... Men folk er vel forskjellige sånn sett. Men jeg trur at det er mer "trend" for gutter å gå med lue enn jenter...
Dunkel Skrevet 29. januar 2012 #43 Skrevet 29. januar 2012 Jeg bruker ikke lue, i den forstand at håret mitt ser helt forferdelig ut når luen blir tatt av. Dersom jeg fryser på ørene, tar jeg bare på meg hetten, den ødelegger ikke håret like mye. Er jo egentlig dumt av meg, men hater å se ut som en tullebukk på håret.
SmallTalk Skrevet 29. januar 2012 #44 Skrevet 29. januar 2012 Jeg bruker kun lue når jeg skal være hjemme hele dagen. Elektrisk luehår med luesveis er lite kledelig.
Gjest Cuntzilla Skrevet 29. januar 2012 #45 Skrevet 29. januar 2012 Jeg ser dust ut i de fleste "vanlige" luer, men passer godt beanies. Sånne store, litt løse ala Lindsey Lohan sin her. Får ikke den berømte luesveisen av dem heller, de redder jo tvert imot en bad hair day når man skal rundt og vase i byen. Elsker luene mine <3 De fleste kan jo finne en lue de kler. Ørevarmere er det ingen over 12 som kler iallefall. Jeg synes også pannebånd fort ser litt barnslig eller 80talls-tantete ut, men jeg har aldri dypdykket i pannebåndenes magiske verden så det finnes vel sikkert noe fint der også. Men folk må slutte å legge seg så utrolig opp i om andre fryser eller ei, hvis noen har et helt utmerket liv uten lue så har de vel det da. Bortsett fra på ørene og i halsen så er jeg ikke en frysepinn, og det verste jeg vet er ikke å fryse men å være for varm. Så jeg er litt lei av at boblejakke-og-to-stilongs-folk skal sette opp et bekymret blikk og si "FRYSER du ikke?" til meg halve vinteren. Nei for faen, jeg har da kledd meg i nøyaktig det jeg synes holder en behagelig kroppstemperatur. Ingenting å bekymre seg for..!
Gjest BettyBoop Skrevet 29. januar 2012 #46 Skrevet 29. januar 2012 Jeg ser dust ut i de fleste "vanlige" luer, men passer godt beanies. Sånne store, litt løse ala Lindsey Lohan sin her. Får ikke den berømte luesveisen av dem heller, de redder jo tvert imot en bad hair day når man skal rundt og vase i byen. Elsker luene mine <3 De fleste kan jo finne en lue de kler. Ørevarmere er det ingen over 12 som kler iallefall. Jeg synes også pannebånd fort ser litt barnslig eller 80talls-tantete ut, men jeg har aldri dypdykket i pannebåndenes magiske verden så det finnes vel sikkert noe fint der også. Men folk må slutte å legge seg så utrolig opp i om andre fryser eller ei, hvis noen har et helt utmerket liv uten lue så har de vel det da. Bortsett fra på ørene og i halsen så er jeg ikke en frysepinn, og det verste jeg vet er ikke å fryse men å være for varm. Så jeg er litt lei av at boblejakke-og-to-stilongs-folk skal sette opp et bekymret blikk og si "FRYSER du ikke?" til meg halve vinteren. Nei for faen, jeg har da kledd meg i nøyaktig det jeg synes holder en behagelig kroppstemperatur. Ingenting å bekymre seg for..! En ting at voksne ikke bruker lue men at barn ikke gjør det...
Gjest BettyBoop Skrevet 29. januar 2012 #47 Skrevet 29. januar 2012 Det er fordi luebruk er ett kulturfenomen, ikke ett praktisk ett. Du får prakke på jentene en hijab, det er skikkelig in. :gjeiper: Klart det er praktisk. Lue varmer ørene. Jeg får vondt i ørene hvis det er kaldt og jeg ikke har lue på 1
Gjest Tigress Skrevet 30. januar 2012 #48 Skrevet 30. januar 2012 (endret) Å seie at folk flest ikkje kler lue er vel litt som å seie at dei ikkje kler bukser, det finst så mange modellar at det skal då la seg gjere å finne ei lue ein er fin i. Men same for meg om folk heller vil sjå fine ut enn å skydde øyra, altså. Fint for meg at eg ikkje slit med luesveis anna enn når eg har trent med lue. Endret 30. januar 2012 av Tigress
blubba Skrevet 30. januar 2012 #49 Skrevet 30. januar 2012 Jeg har alltid hatet lue. Først når jeg ble 18 år eldre jeg begynte å bruke det, mest fordi det var fint, ikke fordi jeg frøs på øra.. Lue er vel en gutteting, hatt mange gutter i klassen som nekter ta den av, og jentene elsker å terge med å "stjele" den.. Rare greier..
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #50 Skrevet 2. februar 2012 Jenter vil vel ikke ødlegge hårsveisen... må inrømme at jeg er en av dem
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2012 #51 Skrevet 4. februar 2012 Jeg brukte aldri lue før, fordi jeg synes de klødde og var ubehagelige... Nå har det imedlertid blitt påkrevd for min del da jeg er MYE ute i kulda, og ble lei av stå å fryse med ørevarmere og ikke høre hva som ble sagt, og fant en fantastisk lue med fuskepels hele veien inni... Så nå er jeg og blitt luebruker
Gjest Katee Skrevet 4. februar 2012 #52 Skrevet 4. februar 2012 Jeg bruker beanies som ikke ødelegger frisyren og holder ørene varme
Fremhevede innlegg