Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg vurderer å ta R1 ( og muligens også R2) som privatist, med undervisning på Akademiet eller Bjørknes. Fra før har jeg et halvt år ca med 1T ( måtte avbryte til jul pga sykdom), 1P og 2P. Er intressert i høyre karakterer i R1, ikke bare å stå på eksamen.. Det jeg lurer på er da, er det lurest å ta 1T først, for derretter å ta R1? Tenker å ta fysikk og kjemi etterhvert også, om det skulle ha noe med saken å gjøre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil anbefale deg å ta 1T først, det er nemlig noe av stoffet i R1 og R2 som bygger på 1T.

Skrevet

Hvis du synes 1P og 2P var lett/lite utfordrende, og du generelt er god i matematikk, kan det hende du klarer 1R. Men, som personen over meg sier, bygger 1R på 1T. Du kan jo evt. kjøpe deg en 1T matematikkbok for eget bruk og bare regne deg gjennom den.

Skal du ta eksamen nå til våren eller til høsten?

Skrevet

Har 5 i 2P. Eksamen blir til høsten, da jeg går vg3 nå.

Skrevet

Da kan du jo kjøpe deg en 1 T matematikkbok som du kan regne deg gjennom?

Skrevet

Da kan du jo kjøpe deg en 1 T matematikkbok som du kan regne deg gjennom?

Det kan jeg gjøre :) Har boken fra tidligere. Men har ikke kapasitet til dette før vg3 er over, og om jeg velger 1T først eller går rett på R1 avgjører om jeg bruker 1 eller 1,5 år på realfagene. Bare lurte på tips fra andre som kanskje har vært gjennom det samme :)

ts

Skrevet

Jeg gikk på Bjørknes ifjor, og der var deg en voksen dame som tok 1P, og gikk rett på R1. Hun syns det gikk veldig greit ... så egentlig kan du jo studere 1T selv i sommer, for så å ta R1 til høsten på en privatskole?

Selv tok jeg 1T og R1 på 1 år. Tok på 1T til høsten, og R1 til våren. Det gikk veldig greit.

Itillegg til 1T og R1 tok jeg mange flere fag både høst og vår, men når man er motivert klarer man de beste karakterer :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...