Gå til innhold

politiradio

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

ps.gjest igjen.

Om jeg kjøper meg radio og hører noe om kjente/ukjente så ville jeg aldri verden fortalt det til andre kjente.

Man setter heller ikke på en slik radio med barn til stede. Det er lov og ha to tanker i hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er ikke nødt til å lese min tråd, langt mindre svare på den.  

Jeg er interesert i svar fra folk som kan svare på det jeg spør om.

Legger du ut forespørsel om et så omdiskutert tema som en politiradio på et offentlig nettsted, må du også tåle kritikk. Dette er et diskusjonsforum, ikke et sted hvor folk som er uenige med deg heller holder kjeft for ikke å fornærme noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke radio en gang - Radio Illegal ligger på nettet. :-?

Hadde du bedt om min mening, så ville jeg sagt at det er forkastelig. Lovlig og ikke ulovlig er to forskjellige ting. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Forkastelig? Lovlige greier. Jeg synes røyking er forkastelig selv om det er lovlig. Med radio plager jeg ingen, men røyken til andre plager meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Radioillegal er grei nok, men bor ikke i noen av de byene der.

Til dere som lurer på lovligheten med politiradio, du har lov til å eie, lytte. Du har IKKE lov til og bruke opplysningene til noe. Eks. fly rundt til naboene og fortelle hva du har hørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eks. fly rundt til naboene og fortelle hva du har hørt.

Og da er d jo seff GARANTERT at de IKKE gjør det! Hvorfor kan forresten ikke naboene like godt få greie på det som innehaver'n av politiradioen er informert om???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nicoline
Forkastelig? Lovlige greier. Jeg synes røyking er forkastelig selv om det er lovlig. Med radio plager jeg ingen, men røyken til andre plager meg.

Tullpjatt ... grunnen til at politiradio var forbudt for ikke så lenge siden (jeg trodde det var ulovlig å ha dette enda) var at det var endel mennesker som satt hjemme og hørte på sambandet - disse personene skapte kaos på ulykkes-steder og ved branner fordi de ofte kom til åstedet før hjelpemannskapet...

Men, men, hver sin glede ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

Og da er d jo seff GARANTERT at de IKKE gjør det! Hvorfor kan forresten ikke naboene like godt få greie på det som innehaver'n av politiradioen er informert om???

Nettopp. Kan aldri i livet tenke meg at det er forbudt å videreformidle det man har hørt på radioen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Poirot
reglene sier: Du har lov og eie og lytte, men ikke bruke det til noe.

...ergo kan man fint fortelle om det til naboen, slik jeg ser det. Drive med utpresning er derimot ikke greit (men det er jo ulovlig uansett). En annen form for regel vil være umulig å håndheve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Kan vi si moral i denne sammenheng? Bringe sladder videre er ikke så akseptert?

Moralsk tausetsplikt kaller vi det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot
Kan vi si moral i denne sammenheng? Bringe sladder videre er ikke så akseptert?

Moralsk tausetsplikt kaller vi det.

Ja, helt enig med deg her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå sa ikke jeg at dere ikke har et liv - jeg sa at det må være litt kjedelig når man må ty til slik "underholdning"...

Jeg har selv hatt et alvorlig sykt barn hvor jeg måtte ringe etter ambulanse, hvis du ikke selv har opplevd det så aner du ikke hvilken påkjenning det er - og i hvilken forfatning du er under samtalen på nødnummeret. Det siste jeg kunne tenkt meg var at en nysgjerrig nabo satt og hørte på og hadde dette som "lørdags-underholdning" ... men hver sin lyst.

De hører ikke nødmeldingene. Bare samtaler over sambåndet til de forskjellige tingene. Altså.. Det de sier over radio.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har igrunn ikkeno stor formening om det er forkastelig eller ikke å ha en politiradio, men regner med at de fleste har det pga. nysgjerrighet.

Da lurer jeg på; hvorfor forhindrer moralen deg i å fortelle det videre, dvs. "sladre", men ikke å lytte? Da hører du jo også ting man egentlig ikke skulle hørt? Hvorfor er de moralske grensene forskjellige her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...