Niennas Skrevet 27. januar 2012 #1 Skrevet 27. januar 2012 (endret) Vi skal ha barnedåp i påska, og vi blir 45 stykker hvis alle takker ja til invitasjoen. Vi har valgt å gå for noe så utradisjonelt som taco til mat! Ønsker jo da å ha mye å velge mellom som tilbehør. Hva spiser dere til taco? Så langt så kan jeg komme på: Kjøtt (kjøttdeig og filetbiter av kylling, storfe og svin) Varme bønner ("Kjøtt" for vegetarianere) Tortillas Skjell tacosaus (mild + sterk kanskje? ) guacamole Cheddarsaus Rømme Salsa Fresca Ost Agurk Tomat Løk Jalapenos mais Salat Sopp (evnt. stekt?) Ananas Paprika Nachochips Refried beans fetaost meksikansk ris eple avokado gulrot pitabrød pære Endret 29. januar 2012 av Niennas
Moscato Skrevet 27. januar 2012 #3 Skrevet 27. januar 2012 Ananas Paprika Sjampinjong (en venninne av meg bruker det)
Niennas Skrevet 27. januar 2012 Forfatter #4 Skrevet 27. januar 2012 Se der ja! Man blir liksom så vant til egne rutiner at man helt glemmer sånne vanlige ting som sopp og ananas (men paprika er en gjenganger her, så jeg skjønner ikke hvordan jeg kunne glemme det? )
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2012 #6 Skrevet 27. januar 2012 Ikke nevnt: Refried beans Salsa/pico de gallo (hjemmelaget) Hjemmelaget tomat/ostesaus Rømme Krydret kylling Krydret svinekjøtt
isbiten. Skrevet 27. januar 2012 #7 Skrevet 27. januar 2012 Rømme Nachochips som man evt kan knuse å ha inne lefsa
Niennas Skrevet 27. januar 2012 Forfatter #9 Skrevet 27. januar 2012 Meksikansk ris er også veldig godt! Hva er det?
Gjest Consensio Skrevet 27. januar 2012 #10 Skrevet 27. januar 2012 Det er også innmari godt med fetaost. Vet ikke hvordan det smaker med kjøttdeig, men det er iallefall godt med kjøttbiter.
isbiten. Skrevet 27. januar 2012 #11 Skrevet 27. januar 2012 (endret) Hva er det? Stefaren min lager det av og til. Han er ikke hjemme nå, så får ikke spurt han om hvordan han gjør det. Men det er ris, løk, hvitløk, hakka tomat og kanskje olje, som jeg kommer på. Blir en oransje litt sterk ris.Veldig godt! Edit: et kjapt google-søk, og jeg fant denne. Den så veldig lik ut Endret 27. januar 2012 av isbiten.
Andrea89 Skrevet 27. januar 2012 #12 Skrevet 27. januar 2012 Åh, det var en god idè! Jeg ville ha brukt litt forskjellige typer kjøtt; kjøttdeig, kylling, svin og storfe, så har gjestene litt å velge i og det blir ikke like "hverdagslig" som når man spiser det hjemme. 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2012 #13 Skrevet 27. januar 2012 Åh, jeg skulle ønske jeg ble invitert til denne dåpen. Taco med omtrent alt tilbehør som er mulig å ha med, det er jo en perfekt middag.
Niennas Skrevet 27. januar 2012 Forfatter #14 Skrevet 27. januar 2012 Stefaren min lager det av og til. Han er ikke hjemme nå, så får ikke spurt han om hvordan han gjør det. Men det er ris, løk, hvitløk, hakka tomat og kanskje olje, som jeg kommer på. Blir en oransje litt sterk ris.Veldig godt! Edit: et kjapt google-søk, og jeg fant denne. Den så veldig lik ut Tusen takk for oppskrift! Må prøves før påsken ^^ Åh, det var en god idè! Jeg ville ha brukt litt forskjellige typer kjøtt; kjøttdeig, kylling, svin og storfe, så har gjestene litt å velge i og det blir ikke like "hverdagslig" som når man spiser det hjemme. Tusen takk! Jeg er glad i hjemmelaget salsa, guacamole og salsa fresca http://eva-wwwamakikino.blogspot.com/2011/09/fredagsnacos.html og http://eva-wwwamakikino.blogspot.com/2011/09/fajitas-tex-mex-style.html Lykke til Takk for oppskrifter! Åh, jeg skulle ønske jeg ble invitert til denne dåpen. Taco med omtrent alt tilbehør som er mulig å ha med, det er jo en perfekt middag. Tusen takk! Det er koselig å få positive tilbakemeldinger fra folk, da jeg har vært litt redd for at gjestene kom til å reagere negativt, spesielt den litt eldre garde. Men det positive er jo at de som ikke liker taco kan jo mikse sin egen salat, eller noe sånt. Vi snakker i tillegg om å kanskje ha en liten gryte med et eller annet til oldeforeldrene, tviler på at oldefar på 78 spiser taco.
Gjest Tekola Skrevet 27. januar 2012 #15 Skrevet 27. januar 2012 Mormor (81) elsker taco Det høres helt knall ut!
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2012 #16 Skrevet 27. januar 2012 Nam så godt!! Dette blir bra TS. Hehe, husket jeg fikk min besta på 80 til å spise taco. Hun ble så sur på meg fordi hun sølte sånn..Vi sølte jo hele gjengen også da..
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2012 #18 Skrevet 27. januar 2012 Dette hørtes knall godt ut! Vil komme i barnedåpen din
Niennas Skrevet 27. januar 2012 Forfatter #19 Skrevet 27. januar 2012 Hehe, får holde to barnedåp, en for familie, og en KG-brukere 1
Momseguri Skrevet 27. januar 2012 #20 Skrevet 27. januar 2012 Jeg syns ulike typer kjøtt var en veldig lurt. Selv er jeg veldig glad i den "crispy chicken" greien, og masse (hjemmelaget for guds skyld!) guacomole
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå