AnonymBruker Skrevet 27. januar 2012 #1 Del Skrevet 27. januar 2012 Hvor mange kilo tar dere på beinpressmaskinen? Dette gjelder ved 12x3 repitisjoner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2012 #2 Del Skrevet 27. januar 2012 Dype og gode 65 kg akkurat nå. Men jeg tar 8x3. Aner ikke hva jeg tar på 12x3, men sikkert ikke mange kiloene mindre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2012 #3 Del Skrevet 27. januar 2012 Når bør man øke belastningen på en slik maskin? Jeg klarer fint 70 kilo med 12x3, men er usikker på om jeg skal øke til 80 kilo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Røyskatt* Skrevet 27. januar 2012 #4 Del Skrevet 27. januar 2012 Når bør man øke belastningen på en slik maskin? Jeg klarer fint 70 kilo med 12x3, men er usikker på om jeg skal øke til 80 kilo. Jeg fikk beskjed om at man alltid skal øke når man klarer repitisjonene med den vekta man har på. Det skal alltid være litt tungt, liksom. Men om det stemmer eller ikke aner jeg ikke. Får høre forskjellig fra hver gang, syns jeg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
isbiten. Skrevet 27. januar 2012 #5 Del Skrevet 27. januar 2012 Du mener apparatet? Eller den med stang og vektskiver? På apparatet tar jeg 120-30 (7-8 x 3) På den med stang og skiver blir det vel ca 70 kg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
isbiten. Skrevet 27. januar 2012 #6 Del Skrevet 27. januar 2012 Når bør man øke belastningen på en slik maskin? Jeg klarer fint 70 kilo med 12x3, men er usikker på om jeg skal øke til 80 kilo. ØK! Når det er sånn at du "fint klarer det", så er det ikke tungt nok eller utfordrende nok for å utvikle deg videre. Legg på vekt. Om du bare klarer 11x3, så er det egentlig kjempebra! Da har du virkelig pushet deg selv 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2012 #7 Del Skrevet 27. januar 2012 Du mener apparatet? Eller den med stang og vektskiver? På apparatet tar jeg 120-30 (7-8 x 3) På den med stang og skiver blir det vel ca 70 kg. Apparatet, tror jeg. Den man sitter på, og presser med beina slik at stolen man sitter på presses bakover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2012 #8 Del Skrevet 27. januar 2012 Når bør man øke belastningen på en slik maskin? Jeg klarer fint 70 kilo med 12x3, men er usikker på om jeg skal øke til 80 kilo. En grei regel er at når man klarer 12x3 går man opp, mens hvis du klarer 8x3 så fortsetter du på samme vekt til du klarer 12x3 og så går du opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
197 Skrevet 31. januar 2012 #9 Del Skrevet 31. januar 2012 350 kg - 12 rep, 3 sett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
muesli Skrevet 1. februar 2012 #10 Del Skrevet 1. februar 2012 100kg. Har klart 110, men då klarte eg ikkje eit fullt sett, så det er det eg skal prøve meg på i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønt blad Skrevet 1. februar 2012 #11 Del Skrevet 1. februar 2012 Trener mest knebøy nå, men sist jeg brukte den tok jeg 180kg, var en periode innom 200kg. Tok 3x8-10. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fashiondiva Skrevet 1. februar 2012 #12 Del Skrevet 1. februar 2012 Ligger nå rundt 130 kg. 12 repetisjoner, 3 sett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisa-Marie Skrevet 1. februar 2012 #13 Del Skrevet 1. februar 2012 Jeg tar 75kg (8x3) Men jeg har ikke beina parallelt ved siden av hverandre rett opp, jeg "skræver" (froskebein) for å ta skikkelig på rumpe og innerside lår, hvis dere skjønner Noen andre som gjør det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest santus Skrevet 1. februar 2012 #14 Del Skrevet 1. februar 2012 90 kg 3*12. Jeg føler jeg får skikkelig robuste og steinharde lår av den øvelsen. Jeg føler ikke akkurat at den gir meg lange og markerte muskler, hvis dere skjønner. Fler som gjør det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
197 Skrevet 1. februar 2012 #15 Del Skrevet 1. februar 2012 (endret) Ha knærne rett over føttene og føttene i skulderbredde, ellers kommer skadene snikende. Rumpe tar man skikkelig dersom man går hvertfall under 90 grader i kneleddet, eller til paralell som det heter i styrkeløft i øvelsen knebøy. Samtidig kan du bevege føttene lengre opp på platen slik at hamstrings (bakside lår) og gluteus maximus (rumpa) tar over en større del av øvelsen fra quadriceps (forside lår). Og glem dette med å ta mer på innsde, eller ytterside lår. Å trene abd/adduktorene vil ikke gi deg noen resultater i det hele tatt. Mvh PT Endret 1. februar 2012 av 197 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest badeand1 Skrevet 1. februar 2012 #16 Del Skrevet 1. februar 2012 Etter å ha lest denne tråden så vil jeg begynne med beinpress! *planer om å slå fashiondiva * Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest santus Skrevet 1. februar 2012 #17 Del Skrevet 1. februar 2012 Ha knærne rett over føttene og føttene i skulderbredde, ellers kommer skadene snikende. Rumpe tar man skikkelig dersom man går hvertfall under 90 grader i kneleddet, eller til paralell som det heter i styrkeløft i øvelsen knebøy. Samtidig kan du bevege føttene lengre opp på platen slik at hamstrings (bakside lår) og gluteus maximus (rumpa) tar over en større del av øvelsen fra quadriceps (forside lår). Og glem dette med å ta mer på innsde, eller ytterside lår. Å trene abd/adduktorene vil ikke gi deg noen resultater i det hele tatt. Mvh PT Vil det si at jo høyere opp du plasserer fotfeste, jo større er sjansen for skade? Jeg plasserer de så høyt opp som mulig, fordi jeg fikk høre at det tar mer på bakside lår- og rumpe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisa-Marie Skrevet 1. februar 2012 #18 Del Skrevet 1. februar 2012 Ha knærne rett over føttene, ellers kommer skadene snikende. Rumpe tar man skikkelig dersom man går hvertfall under 90 grader i kneleddet, eller til paralell som det heter i styrkeløft i øvelsen knebøy. Samtidig kan du bevege føttene lengre opp på platen slik at hamstrings (bakside lår) og gluteus maximus (rumpa) tar over en større del av øvelsen fra quadriceps (forside lår). Og glem dette med å ta mer på innsde, eller ytterside lår. Å trene abd/adduktorene vil ikke gi deg noen resultater i det hele tatt. Mvh PT Det var en PT som ga meg den øvelsen med at jeg skal ha føttene ca. en hoftelengde fra hverandre og så la tærne peke utover slik at når man går ned med vekta så vil beina være i froskestilling. Dette pga det at jenter er veldig flinke til å trene utsiden lår, men ikke innside lår (inkluder meg selv). Ikke aner jeg, men merker forskjell på bare to ukers effektiv trening. Ikke hatt problemer med knær eller annet. Og øket fra 40 kg til 75kg på to uker. Fikk jeg helt feil info fra PT? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
197 Skrevet 1. februar 2012 #19 Del Skrevet 1. februar 2012 Vil det si at jo høyere opp du plasserer fotfeste, jo større er sjansen for skade? Jeg plasserer de så høyt opp som mulig, fordi jeg fikk høre at det tar mer på bakside lår- og rumpe? Nei, det var ikke det jeg mente. Jeg snakker om å ikke presse i fra med knærne innover (kalvbeint), eller presse i fra med knærne utover (hjulbeint). Viktig å holde de i en rett linje over føttene. Og det stemmer som du sier i den siste setningen, det var det jeg forsøkte å forklare i det forrige innlegget mitt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2012 #20 Del Skrevet 1. februar 2012 kan dere forklare hva dere mener med eks; "90 kg 3*12." hva er 90 kg - og hva er 3 x 12(jeg antar 3 er antall sett og 12 er ganger, men jeg får ikke 90 kg til å stemme i vektskiver på stanga????) * hilsen blondine * Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå