AnonymBruker Skrevet 27. januar 2012 #1 Skrevet 27. januar 2012 Hvordan gjør dere det med transport av gjestene? Jeg tenker å betale for taxi fra kirken til lokalet, også får folk ordne med transport hjem selv. Hva gjør dere? Har dere skrevet noe om det på inbydelsen?
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2012 #2 Skrevet 27. januar 2012 jeg var i et bryllup der de hadde leid busser og minibusser til å transportere gjestene hjem. Jeg syns det var utrolig omtenksomt, men ikke absolutt nødvendig. Det kommer selvsagt an på hvor selskapslokalet ligger. Er det feks en time unna sivilisasjonen, blir det fort dyrt å ta taxi.
Evie Skrevet 27. januar 2012 #3 Skrevet 27. januar 2012 Vi ordner ikke transport for gjestene. Har kun vært i bryllup hvor gjestene må ordne seg selv så følger samme eksempel. Lokalet ligger sentralt så det går kollektivt fra kirken til hotellet, evt koster det ikke mye med taxi. Er jo veldig omtenksomt å fikse transport men vi har ikke plass til dette i vårt budsjett og prioriterer liveband istedet.
Amens Skrevet 27. januar 2012 #4 Skrevet 27. januar 2012 Det er gangavstand mellom Tinghuset og hotellet vi skal ha festen på, så jeg tviler på at noen kommer til å kjøre i det hele tatt... Men jeg har enda til gode å være i ett bryllup hvor gjestene har blitt kjørt fra vielsessted til festen. Det trenger vel strengt tatt bare være nødvendig når folk ikke har mulighet til å ta kollektivtransport eller taxi.
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2012 #5 Skrevet 27. januar 2012 Slenger meg litt på denne her. Jeg stusser nemlig på litt av det samme. Vi skal ha en stor bryllupsfest (vielsen vil allerede ha vært i utlandet en stund før), og invitert venner og familie hit hvor vi bor. Disse kommer langveisfra og må derfor bo på div vandrehjem og hoteller i byen. Lokalet festen er er ca 10 - 15 min med bil fra sentrum, og jeg tok det først som en selvfølge at vi skulle stå for transporten å hente gjestene der de bodde. Kalkulerte inn noen tusen til maxitaxier som hentet og kjørte hjem etter festen. Men nå sier flere at dette ikke er nødvendig? Det vil bli en kostand som vi kunne brukt på "bedre" ting som pynting, kaker, litt bedre drikke osv, men samtidig så tenkte jeg automatisk at vi måtte stå for å få gjestene til og fra lokalet. Hvis gjestene derimot tar taxi og betaler selv, vil det bli en 70 kr hver vei pr gjest. Hva mener dere? Er det greit at de kommer seg til og fra på egenhånd eller bør vi ordne og betale dette?
Lyra Skrevet 27. januar 2012 #6 Skrevet 27. januar 2012 Skjønner ikke helt hvorfor man skal ordne transport fra kirka til lokalet for gjestene, de fleste har vel kjørt seg selv til kirka og de kan ikke akkurat la bilen bli ståendes der. Da er det bedre den står ved lokalet så de kan hente den dagen etterpå? 1
jente27 Skrevet 27. januar 2012 #7 Skrevet 27. januar 2012 jeg har vært i ett bryllup hvor det var ordnet med transport fra kirke til selskapslokalet og til sentrum igjen om kvelden. selskapslokalet lå ca 20-25 min kjøring fra sentrum. grunnen til at dette var satt opp var nok at ca 1/2 av gjestene ikke var fra byen og dermed ikke hadde tilgang til bil. kollektivtransport ikke aktuelt pga beliggenhet. synes det var en fin ordning for dem som kom utenbys fra, selv var det ikke noe problem å kjøre
ivorybride Skrevet 27. januar 2012 #8 Skrevet 27. januar 2012 Vi regner med at de fleste gjestene går, siden lokalet er 5 min unna kirken. For de eldre gjestene skaffer vi sikkert skyss, men da sikkert i form av at noen som kjører til kirken kan kjøre de ned til lokalet. Har aldri tenkt på å sette opp noe organisert skyss egentlig
fridr Skrevet 27. januar 2012 #9 Skrevet 27. januar 2012 Skjønner ikke helt hvorfor man skal ordne transport fra kirka til lokalet for gjestene, de fleste har vel kjørt seg selv til kirka og de kan ikke akkurat la bilen bli ståendes der. Da er det bedre den står ved lokalet så de kan hente den dagen etterpå? Signerer denne. Slik har det vært gjort i alle brylluper jeg har vært i Og i de bryllupene det har vært servert alkohol, har en venn/godt bekjent stilt som sjåfør på kvelden/natta
Gjest Doh Skrevet 27. januar 2012 #10 Skrevet 27. januar 2012 Vi holder festen, transport klarer de heldigvis å ordne selv
Gjest Tirkes Skrevet 28. januar 2012 #11 Skrevet 28. januar 2012 Vi stod for fest, fri bar og middag. Mange måtte reise et stykke. Festen var noen km fra kirka og vi oppfordret folk med bil til å ta passasjerer og vi opplyste om overnattingssteder og tlf nr til taxi. Men de måtte ordne den biten selv. Er det jeg er vant til som gjest også. Var bla i stockholm og betalte taxi fra kirken der. Forventet ikke at skyss skulle være inkludert.
Anglofil Skrevet 29. januar 2012 #12 Skrevet 29. januar 2012 Vi hadde bare transport til gjestene etter festen. Da leide vi inn maxitaxier, men det hadde faktisk vært billigere å leie to limoer. Mvh Yvonne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå