Gå til innhold

Ny svigerdatter

Familiær

Anbefalte innlegg

Hvordan forholde seg til eks. svigerdatter og ny svigerdatter ? Hvor går grensen for for mye besøk fra eks ? Problemene begynner å tårne seg opp. Hjelp oss med noen synspunkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer jo helt an på om det er barn i bildet, om eksen er mor til barnebarna deres feks? Hvor lenge var de gift?

Hvor mye besøk før du må spørre om hva som er mye? Går dette utover forholdet til nåværende svigerdatter?

At min mann har ekser er naturlig og helt greit (og heldigvis) men hvis mine svigerforeldre fortsatt pleide omgang med dem, og overså meg - ja, da hadde jeg blitt grinete. Tar de seg en prat når de møtes, bevares, det er da bare kos.

Men nå har ikke vi barn i bildet da. Regner med det er mer komplisert når dere har ansvar for at barns kal treffe besteforeldre... da må man jo kanskje omgås? Hvis ikke far er tilstede for å sørge for denne omgangen.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er svigerdatteren. Ja det er barn med i bildet. De har en datter på 6 år. Min samboer har ikke lyst til å ta meg med til sine foreldre eller brødre mer, da eksen svært ofte er til stede. Han finner ikke den største gleden i å komme på besøk med datteren sin lenger heller, da hun har vært på besøk der flere ganger siden han var der sist. Avstanden mellom oss og hans familie er en del lenger enn mellom eks og hans familie. Vi har bodd sammen i 4 1/2 år nå, og situasjonen er snart uholbar. Eks lager masse intriger med familien. De virker helt blinde. Sier at de ikke vil ta parti, med det er vel egentlig det de gjør. Min samboer har flere ganger prøvd å snakke med familien om dette. Kom gjerne med flere synspunkter.

Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vil hun kanksje ha ham tilbake da, og smisker seg innpå hans familie så de kan snakke godt om henne til ham etc..

Eller kanskje de rett og slett er veldig gode venner og liker hverandre, og ikke vil gi opp vennskapet.

Samme det egentlig, for de bør respektere sin sønn. Det er illojalt mot ham å ikke forstår og etterfølge hans ønsker om at de ikke skal omgås. Når det blir slitsomt å komme på besøk til foreldrene sine med barnet sitt, da er det ikke greit. Og alle forsøk på å ikke komme, gjør da selvsagt at datteren blir gissel, og det er ikke bra!

Du som ny svigerdatter er jo selvsagt i en veldig utsatt posisjon, siden du kommer etter barnet hans, men ikke finn deg i å komme etter eksen!

Og foreldrene hans burde absolutt innse at de ikke burde sette eksen foran sin egen sønn. Ta parti? Hvilket parti? Hun er da ikke familien deres lenger, selv om hun er mor til deres barnebarn... hm... kanskje hun bruker barnet som gissel...?

Ja, det var lett å si... for meg som heldigvis har svigermor på andre siden av vannskillet og trives umåtelig godt med den situasjonen...

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint å få synspunkter i "mitt favør".

Har aldri snakket med de om dette. Ja eksen har prøvd å få han tilbake. For ett år siden faktisk. Hun lurte på om han hadde tenkt å komme tilbake ??? Vi hadde da vært samboere i 3 1/2 år. Mine (?) svigerforeldre drar på ferie med eksen, og kjøper gaver til henne.

De har sagt til samboeren min at de må jo kjøpe til alle. Gjøre likt. Jeg var den eneste av "svigerdøtrene" som ikke fikk det smme som de andre. Er fryktelig såret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

skjønner veldig godt at det er en frustrerende situasjon. hvis du overhodet kan prate med dem så foreslår jeg følgende:

be dem om å sette seg inn i din situasjon. spør moren hans hva hun ville syntes, når hun var ung, hvis eksen til mannen hennes hadde et slikt forhold til svigerforeldrene hennes. eller hva hun ville syntes hvis eksen din hadde et slikt forhold til dine foreldre. denne argumentasjonen fungerer i alle fall ofte på meg, da jeg klarer å sette meg inn i "motpartens" argumenter lettere når situasjonen blir satt i "min kontekst". det er i alle fall verdt et forsøk.

lykke til!!!

klem fra tingeling 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...