tiini Skrevet 27. januar 2012 #1 Skrevet 27. januar 2012 Hva skal man gjøre først? Styrke eller kondisjon?
Leifr Skrevet 27. januar 2012 #2 Skrevet 27. januar 2012 (endret) Det man bryr seg mest om å bli bedre i. Endret 27. januar 2012 av Leifr 3
Grønt blad Skrevet 27. januar 2012 #3 Skrevet 27. januar 2012 Jeg foretrekker å trene styrke før kondisjon. Trener jeg kondisjon først synes jeg det kan være vanskelig å trene styrke ordentlig, og det kan bli vanskeligere å stabilisere ved noen øvelser. Selv om jeg ikke får maks ut av kondisjonen npr jeg har trent styrke først, så synes jeg det er enklere å trene kondisjon ordentlig etter styrketrening enn omvent.
Bachata Skrevet 27. januar 2012 #4 Skrevet 27. januar 2012 Jeg er motsatt, jeg liker å trene kondisjon først og styrke etterpå. Føler at jeg får bedre tak i musklene og kjenner bedre hvilke muskler og hvordan jeg bruker dem, når jeg har løpt eller annet først. Kroppen er varm og musklene er allerede aktive, da får jeg bedre følelse av hvilke jeg altså bruker. Men om det er "det beste" aner jeg ikke.
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2012 #5 Skrevet 27. januar 2012 Jeg og bruker kondisjon først siden jeg føler det er best for meg. Jeg får varmet opp kroppen og er mortivert. Styrke synes jeg er gøy og tar alltid i så godt jeg kan (noe som er lekende lett når kroppen er så varm), i motsetning til kondisjon. Etter styrke er musklene mine alltid utmattet også, og kun klar for senga. 1
1kvinne Skrevet 27. januar 2012 #6 Skrevet 27. januar 2012 Jeg og bruker kondisjon først siden jeg føler det er best for meg. Jeg får varmet opp kroppen og er mortivert. Styrke synes jeg er gøy og tar alltid i så godt jeg kan (noe som er lekende lett når kroppen er så varm), i motsetning til kondisjon. Etter styrke er musklene mine alltid utmattet også, og kun klar for senga. Helt enig
Gjest Tigress Skrevet 27. januar 2012 #7 Skrevet 27. januar 2012 Eg trur det er best å trene styrke først, kondistrening frigjer eit hormon som bryt ned musklane, så ein bør ikkje trene styrke då. Eg skal sjekke med husbonden som veit slik og så skal eg melde attende. Eg prøver å jobbe litt innimellom, så orkar ikkje bruke tid på å leite etter det sjølv...
Sukkerklumpen! Skrevet 27. januar 2012 #8 Skrevet 27. januar 2012 Jeg ville varmt opp litt og kondisjon også trent styrke, og deretter så trene kondis
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2012 #10 Skrevet 27. januar 2012 På RYP-programmet anbefaler de å ta intervalløkten først om man mp trene begge på samme dag.
^littletoomuch Skrevet 27. januar 2012 #11 Skrevet 27. januar 2012 Eg trur det er best å trene styrke først, kondistrening frigjer eit hormon som bryt ned musklane, så ein bør ikkje trene styrke då. Eg skal sjekke med husbonden som veit slik og så skal eg melde attende. Eg prøver å jobbe litt innimellom, så orkar ikkje bruke tid på å leite etter det sjølv... Kan stemme dette. Vi tømmer glykogenlagrene som vi sårt trenger når man skal trene styrke, om jeg ikke husker helt feil. Men jeg gjør det ikke slik selv da jeg og synes at man bør være ganske varm for å trene styrke. En halvtime oppvarming og kondisjonstrening kan jo ikke bryte ned så masse?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå