Gå til innhold

Lege ville ikke fjerne føflekker i ansiktet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var til legen i dag for å bestille fjerning av føflekker. Jeg har lyst til å ta bort 2 i ansiktet, men legen frarådet det fordi føflekkene ser fine ut, jeg er såpass ung og han var redd for hvordan arrene blir.

Jeg er klar over risikoen for arr, men jeg vil heller ha det i ansiktet enn to stygge, mørke føflekker.... :grine:

Skal forhøre meg med et par privatklinikker om de er villig til å gjøre det, men er redd for at det kan bli dyrt.

Lurer på om noen har erfaring med å fjerne føflekker i ansiktet og hvordan resultatet ble.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ei venninne av meg fjernet føflekkene hos en ekspert på pivatklinikk, han var spesialisert på å gjøre det estetisk pent med tanke på arr osv. Du skal være glad legen din IKKE tok dem! Jeg har fått fjernet 3 føflekker av legen min, heldigvis er de bak i nakken og under hårfeste, for arra ser ikke ut. Nå 3 år etter er det heldigvis litt bedre, men hadde han laga de arrene i ansiktet mitt, hadde jeg krepert.

• Liker 1
Gjest Penny88
Skrevet

jeg har fjerna to på ryggen, det ble utroli stygge arr.. ikke noe du vil ha i ansiktet. arrene kommer til å bli mer lagt merke til enn føflekkene tror nå jeg:)

Skrevet

TS her.

Jeg har fjernet føflekker før, også på ryggen. Og da fikk jeg hør at det var mye større sjangs for å få stygge arr på ryggen.

Gjest Penny88
Skrevet

ja det kan godt hende:) er jo en vurderingssak om det er en risiko du er villig til å ta:)

Skrevet

Dette avhenger veldig av kompetansen til den som gjør det. Jeg har fjernet mange føflekker, noen på kroppen og noen i ansitket. De i ansiktet fjernet jeg hos en hudspesialist, som skjærte de av med skalpell/kniv, og sydde noen få sting. Disse etterlot seg kun et bittelite mørkt/lyserødt merke. Ble veldig fornøyd. :)

Mens en av de jeg fikk fjernet på kroppen derimot, også med kniv men av en annen lege (ikke hudspesialist), etterlot seg et klumpete, enormt, dritstygt arr, som selv ikke etter over ti år er borte.

Konklusjon: Gå til hudlege/en eller annen form for spesialist.

• Liker 2
Skrevet

Jeg var til legen i dag for å bestille fjerning av føflekker. Jeg har lyst til å ta bort 2 i ansiktet, men legen frarådet det fordi føflekkene ser fine ut, jeg er såpass ung og han var redd for hvordan arrene blir.

Jeg er klar over risikoen for arr, men jeg vil heller ha det i ansiktet enn to stygge, mørke føflekker.... :grine:

Skal forhøre meg med et par privatklinikker om de er villig til å gjøre det, men er redd for at det kan bli dyrt.

Lurer på om noen har erfaring med å fjerne føflekker i ansiktet og hvordan resultatet ble.

Men det er jo det som er så "fint" med føflekker i ansiktet; arrene blir minimale. Fjernet en i tinningen for... kanskje et år siden? Og har ikke et synlig arr i det hele tatt. Hallo, er to-tre sting det er snakk om!

Gå til en annen lege^^,

Skrevet (endret)

jeg fjernet en på halsen, og joda, har et lyst merke der, men et stygt arr ville jeg ikke sagt at det ble! Verken jeg eller andre har lagt merke til det i hverdagen, og jeg ble utrolig fornøyd i alle fall. :)

Men jeg prøvde å unngå å ha "såret" i sola, kunne nok vært enda nøyere, men det hjalp nok på at jeg ikke plukket og beskyttet det for sol og skitt.

Hør med en annen lege, det bør vel ikke være så veldig mye mer anderledes å fjerne en i ansiktet, som en på andre steder på kroppen ville jeg tro.

Endret av Namine
Skrevet

Jeg har og en utstående føflekk i ansiktet som plager meg veldig. Jeg gikk til fastlege og hun sa hun ikke ville ta dem så hun henviste meg til hudlege. Da jeg endelig fikk time hos ham nektet han også å fjerne dem :S Jeg fikk beskjed om at jeg måtte vente til jeg var 18 og det var ikke måte på... :( Aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Jeg nekter å vente til jeg blir 18. Bor forresten i Bergen ;)

Skrevet

Gå iallfall til en som vet hva han/hun gjør!

Skjønner godt at legen din ikke vil fjerne føflekkene dine i ansiktet, for om han ikke er flink, så vil du får det enda værre ...

Ser mange pene jenter som har et par mørke føflekker i ansiktet, og det er bare fint.

Men det spørs jo hvordan de ser ut?

Prøv å se deg i speilet en gang til, og se om det er så ille som du tror!

Om det virkelig er så ille, så må du gå til en person som vet hva han/hun gjør ...

Har en venninne som fjernet føflekker på ryggen og skulderen, og hun har store stygge hvite arr der den dag idag...

Hun er ellers en veldig pen jente, og hun har lært å leve med arrene, men hun skulle ønske hun gikk til en person som visste hva han gjorde, for fastlegen hennes var ikke flink å fjerne eller sy...

Skrevet

Jeg ble sendt til sykehuset da jeg skulle fjerne en føflekk i ansiktet som var ca 5mm, har ingen arr i dag :) De er veldig nøye når de gjør det i ansiktet, gjør de det på kroppen derimot blir det ikke så grundig arbeid.

Skrevet (endret)

Jeg ble sendt til sykehuset da jeg skulle fjerne en føflekk i ansiktet som var ca 5mm, har ingen arr i dag :) De er veldig nøye når de gjør det i ansiktet, gjør de det på kroppen derimot blir det ikke så grundig arbeid.

Kan jeg spørre deg om hvor gammel du var? Min er nemlig rundt samme størrelse.. ;) Sliter selv som folk over her å finne folk som gidder å fjerne.

Endret av Dunkel
Skrevet

Så lenge føflekkene ikke så "farlige" ut, så er det ikke noen offentlige leger som vil fjerne føflekker fra et ansikt kun for morroskyld. Da skal isåfall føflekkene være såpass skjemmende at man har problemer med dem, og da begynner man ofte å snakke om store føflekker. Ergo, så må du til en privat lege.

Skrevet

Eg har fjerna to hos fastlegen. Ein i øyenbrynet (utstikkende) og ein på ryggen. Den ansiktet er kjempefin, og den på ryggen har eg merke etter. Det har med hudtype og slikt. Huden i ansiktet er mykje finere og gror bra. Fekk beskjed om at eg måtte plastre den på ryggen for å forhindre at den drog seg og blei eit styggere arr. Blei anbefalt å plastre i 3-6 måneder.

Er fornøyd med begge to. Det lille arret på ryggen tenker eg ikkje over, og den i ansiktet ser eg ikkje.

Skrevet

Her ble en stor skjemmende fløflekk fjernet på brystet på sykehuset. For å si det pent så ble arret overhode ikke pent og mye større og skjemmende enn fløflekken.

Skrevet

Jeg har fjernet hos hudlege, har ingen arr.

Skrevet

Jeg fikk fjernet to føflekker på nesen. Jeg ble henvist til sykehus av legen min. Dette var ikke "farlige" føflekker.

Jeg fikk bedøvelse, føflekkene ble skåret bort og det ble brent etterpå. Det er litt arr, men jeg synes det er mindre skjemmende enn føflekkene. Legen stilte aldri noen spørsmål ved fjerningen, og det kostet meg ingenting.

Fikk fjernet en på armen også, og da ble det et større arr. Dette fordi legen måtte ta dypere for å sjekke hvorvidt den var ondartet, samt at den ble sydd etterpå.

Skrevet

Jeg fjernet flere føflekker i ansiktet da jeg var 14 år. De ble da brent bort. Dette var kjempevondt, for jeg fikk ikke noen form for bedøvelse. Hadde røde merker lenge, men det forsvant etterhvert. Dette var riktignok i 1987, så mye har nok skjedd siden den gang. Tror ikke lenger de brenner bort føflekker. Jeg har skikkelig stygg arrdannelse på resten av kroppen, men ikke i ansiktet. Jeg har hørt at arr i ansiktet gror penere enn på kroppen, men vet ikke om det faktisk stemmer. Uansett ville jeg nok gått til en profesjonell hudklinikk og få skåret bort føflekkene. Tror neppe du får spesielt stygge arr av et par sting. Lykke til!

Skrevet

Tenk deg godt om :) Da jeg var 15 var jeg hos legen og ville fjerne en i ansiktet. Han sa at han ikke ville gjøre det, og det ble til at jeg ikke gikk videre med det. Den dag i dag er jeg veldig glad for at jeg ikke fjernet den, for den er slettes ikke så stygg som jeg syntes da jeg var ung, pubertal "fjortis" :fnise: Den er en del av mitt utseende, som jeg trives med :)

• Liker 2
Gjest energibånd
Skrevet (endret)

Jeg hadde en liten føflekk i tinningen og bestilte legetime for å fjerne denne. Legen ville ikke fjerne den selv og søkte en time hos en spesialist. Fjernet den hos spesialisten og arret er nesten ikke synlig. Ser det så vidt. Men nå var ikke denne føflekken så stor, så arret er heller ikke så stort. Jeg anbefaler deg likevel til å fjerne føflekken med laser, da vil du ikke få noe arr.

Endret av Netteee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...