AnonymBruker Skrevet 27. januar 2012 #1 Del Skrevet 27. januar 2012 Her en morgen oppdaget jeg at jeg hadde fått en parkeringsbot, noe som er skikkelig surt, spesielt siden jeg var ganske sikker på at jeg hadde parkert lovlig. På P-skiltet sto det: P 09-17 (09-15) Max 2 timer mot avgift Gjelder ikke beboere klasse C Jeg parkerte der i 20-tiden på kvelden, og fant boten rett før kl 9 på morgenen, den var skrevet ut kl 0630. Dette var midt i uka. Slik jeg tolker skiltet gjelder ikke tidsbestemmelsene for "beboere klasse C", mens alle kan parkere der, enten mot avgift om dagen eller gratis om kvelden/på søndager. Er dette en feiltolking av meg? Er det noen vits i å klage på parkeringsbota? Får man gjennomslag hvis klagen er berettiget? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest badeand1 Skrevet 27. januar 2012 #2 Del Skrevet 27. januar 2012 Jeg tolker det også sånn. oO Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2012 #3 Del Skrevet 27. januar 2012 Hvilken kode/forklaring står det på bota? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest PinkLeaf Skrevet 27. januar 2012 #4 Del Skrevet 27. januar 2012 Jeg hadde tenkt samme som deg. Enig med den over - sjekk hva som står på boten. Kanskje du sto feil i henhold til området skiltet gjaldt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2012 #5 Del Skrevet 27. januar 2012 Jeg var litt rask i morges, hadde ikke noe særlig foran meg og fikk ikke med alle opplysninger (dessuten visste jeg ikke at det sto grunn på bota, jeg tok parkeringsbotjomfrudommen min i forrigårs ), men her kommer en liten tegning av situasjonen: Tegning 1. Parkering forbudt. På vegvesen.no står det "Skiltet gjelder fram til nærmeste vegkryss, eller til nytt skilt 370 «Stans forbudt», 372 «Parkering forbudt», 376 «Parkeringssone», 378 «Slutt på parkeringssone» og 552 «Parkering»." 2. Min bil. 3. Skilt som beskrevet i første innlegg. På bota står det "Skilt 372 - parkering forbudt (m/ evt. tidsangivelse) - Ingen virksomhet, mot kjøreretningen. Gaten det er snakk om har "en utgang" (det er ingen utkjørsel over Skilt 1 på tegningen). Gjelder da Parkering forbudt mellom Parkering forbud-skilt og Parkeringsskilt? Hvis ikke, kan det gjelde både fram til første vegkryss og Parkeringsskilt? Dette lurer jeg sånn generelt på, mtp. fremtidige parkeringer. Da jeg kom hjem om kvelden var det stappfullt over alt, så jeg turte ikke parkere i gata og kjørte til jobben i stedet og tok t-banen hjem. Hvis jeg har parkert feil vil jeg ikke krangle på det, jeg vil bare forstå hvorfor jeg har fått den så jeg ikke gjør samme feil senere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest PinkLeaf Skrevet 27. januar 2012 #6 Del Skrevet 27. januar 2012 Husker du om det sto noen piler på parkering forbudt-skiltet? For meg kan det nesten se ut som du parkerte på feil side av parkeringsskiltet, slik at du havnet i feil område.. :-\ var det oppmerkede plasser på veien? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wonders Skrevet 27. januar 2012 #7 Del Skrevet 27. januar 2012 Send mail til trafikketaten, det koster ikke noe. Betal boten først, du har bare 21 dager på deg samme om du klager eller ikke. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mahareth Skrevet 27. januar 2012 #8 Del Skrevet 27. januar 2012 Hvis jeg forstår det riktig, så parkerte du *før* parkeringssoneskiltet, og *etter* parkering forbudt-skiltet. Da parkerte du i sonen til parkering forbudt-skiltet. Du måtte vært på andre siden av parkeringsskiltet for at det skulle vært lovlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PecanPie Skrevet 27. januar 2012 #9 Del Skrevet 27. januar 2012 (endret) Feil tråd. Endret 27. januar 2012 av PecanPie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2012 #10 Del Skrevet 27. januar 2012 Husker du om det sto noen piler på parkering forbudt-skiltet? For meg kan det nesten se ut som du parkerte på feil side av parkeringsskiltet, slik at du havnet i feil område.. :-\ var det oppmerkede plasser på veien? Det er mye snø på området, slik at jeg bare hadde skiltene å følge. Ingen piler, jeg har skrevet all informasjon her. Send mail til trafikketaten, det koster ikke noe. Betal boten først, du har bare 21 dager på deg samme om du klager eller ikke. Boten må betales uansett, så de pengene er "borte" i alle fall. Hvis jeg forstår det riktig, så parkerte du *før* parkeringssoneskiltet, og *etter* parkering forbudt-skiltet. Da parkerte du i sonen til parkering forbudt-skiltet. Du måtte vært på andre siden av parkeringsskiltet for at det skulle vært lovlig. Ok, takk for svar. Da vil jeg tro at jeg bare lager bry for meg selv om jeg klager. Sur måte å lære på, men da er det fullt og helt min feil. Takk for hjelpa! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Macha Mong Ruad Skrevet 27. januar 2012 #11 Del Skrevet 27. januar 2012 Dersom ikke annet er angitt med piler eller undertekst gjelder skiltene fra skiltet og fremover i kjøreretningen. Skiltet opphører ved nytt skilt eller ved veikryss. Skilttolkning fra trafikketaten: http://www.bymiljoetaten.oslo.kommune.no/parkering/article165530-9349.html I tillegg til skilter bør du også se opp for parkering før fotgjengerfelt, og parkering for nærme kryss. Dersom du parkerer ofte i byen er det lurt å lese gjennom denne: http://www.bymiljoetaten.oslo.kommune.no/parkering/article218689-9349.html Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badabing Skrevet 27. januar 2012 #12 Del Skrevet 27. januar 2012 Jeg får stadig parkeringsbøter, er nok i overkant distré. I alle fall har det hendt at jeg ikke har vært helt enig, og derfor har klaget. Den ene gangen stod jeg på den ene siden av en bakketopp, mens skiltet var på den andre siden. Da klaget jeg, og fikk medhold. Har også klaget en annen gang og fått medhold. Også har jeg klaget et par ganger og ikke fått medhold. Siden jeg tydeligvis er veldig fjern når det gjelder parkeringsbestemmelser, tør jeg ikke si noe om din sak. Men det kan i alle fall noen ganger lønne seg å klage om du føler at du har fått boten på feol grunnlag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå