AnonymBruker Skrevet 26. januar 2012 #1 Del Skrevet 26. januar 2012 I går merka jeg litt ising i fortannen når jeg drakk vann fra glass, men tenkte ikke så mye over det. I dag har det vært helt uutholdelig! Isingen har vært helt forferdelig, og har iset av vann/væske i alle temperaturet (selv romtemperert). Har kun klart å drikke vann fra flaske, og sørget for at det ikke har truffet fortennene.. Å pusse oppå tanna med tannbørtsen har gått helt fint, men når man skal skylle munnen etterpå kommer smertende ilende! Fy F.. så vondt! Jeg har aldri hatt hull i tennene før, men vil jo tro dette er hull? Jeg skal ringe tannlegen i morgen og bestille time, men jeg lurer på om noen har hatt hull i fortanna før? Etter borring, blir det synlig merke etter hvor hullet har vært da? Vil helst ikke ha et merke på fortanna mi resten av livet Håper noen vet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pixtive Skrevet 26. januar 2012 #2 Del Skrevet 26. januar 2012 (endret) Aldri hatt hull i fortenna men har derimot mistet litt av en tann under litt hard fotball :gjeiper: Har hatt hull andre plasser i mine yngre tider og hvor mye det viser spørs på størrelsen. Nå til dags er teknologien såpass bra at du vil nok komme ut derifra med bedre resultat enn forventningen vil eg tro. Endret 26. januar 2012 av Pixtive Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 26. januar 2012 #3 Del Skrevet 26. januar 2012 Jeg har hatt hull i mellom fortennene...var ikke så veldig stort, men uansett, jeg borret og fikk lagt på fylling, og ingenting vises.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bloodflowers Skrevet 26. januar 2012 #4 Del Skrevet 26. januar 2012 Det kan høres ut som hull ja, men er ikke så ofte at man får hull i fortennene. Det kan også være syreskader du har fått, slik at den delen i tanna som ligger under emaljen (dentinet) har kommet fram (i mangel på bedre beskrivelse) da vil du merke ising, men dette er ikke noe jeg kan diagnostisere. Bra at du drar til tannlegen så h*n får sjekket det ut iallefall Du vil nok ikke få noe synlig merke etter det evt. hullet. Tannlegen bruker kompositt (et plastmateriale) der h*n matcher fargen til fargen på tennene dine. H*n vil også pusse kantene slik at det ikke skal være synlige "hakk" etter fyllingsmateriale. KANSKJE du kan se noe om du ser virkelig nøye etter i sterkt lys, men det skal ikke være synlig for andre Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2012 #5 Del Skrevet 27. januar 2012 Takk for svar Dere beroliget meg! Skal ringe til tannlegen i lunsjen i dag, og håper jeg får time fort! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tirkes Skrevet 27. januar 2012 #6 Del Skrevet 27. januar 2012 Tannlegene er kjempeflinke til å skjule jobben de gjør nå for tiden. Men NB: Bedøvelse av fortennene er litt vondere enn bedøvelse lengre bak i munnen pga strammere tannkjøtt. Om du ikke har fått bedøvelse før, så ikke få skrekken av det. Jeg kjenner omtrent ikke at de setter bedøvelse. Bortsett fra forran. Masse lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå