Gå til innhold

Ny data eller ny telefon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lenge ønsket meg ny telefon, en iphone 4s. Jeg skulle kjøpe den nå i januar da dataen min ble dårligere og dårligere. Har hatt den i et par år nå og trodde jeg skulle berges med den i noen år til.

Hva tror dere? Skal jeg kjøpe meg telefonen jeg har ønsket meg så lenge? Lurer på om jeg berges med denne dataen ihvertfall et år til, men nå vet jeg ikke om jeg tør å ta sjansen. Klarer meg jo ikke uten data.

Jeg er forresten student, så jeg har ikke råd til å kjøpe begge deler. Hvis jeg eventuelt MÅ kjøpe meg ny data, hvilken anbefaler dere? Den må ha stort minne, type 6 GB og harddisken må være 650-750 GB og vil gjerne at prosessoren skal være intel core. Hva tror dere?

Videoannonse
Annonse
Gjest badeand1
Skrevet

Ville gått for pc. :)

Siden den du har nå er på vei til å bli ødelagt (?) og mobilen du har funker fint.

Skrevet

Hva er egentlig problemet med dataen? Strømplugg og batteri forstår jeg godt kan være frustrerende, om det er det som feiler. Det meste annet kan rettes på.

Skrevet

Dyre telefoner har vanligvis dårlig batteritid og dårlig levetid. Billige telefoner står seg fint på standby i en uke. (Er mange som har hatt smarttelefonene sine ett knapt år og opplever at de ikke får 24 timer standby utav dem en gang!)

Hadde heller gått for en billigtelefon som kan ringe og sende meldinger når du trenger det i kombinasjon med feks en iPad som du kan bruke til å surfe på internett eller som trådløs underholdning.

Eller en bærbat PC til ca 5500-6000 kroner (sweet spot i forhold til pris/holdbarhet og ytelse)

Skrevet

Hva er egentlig problemet med dataen? Strømplugg og batteri forstår jeg godt kan være frustrerende, om det er det som feiler. Det meste annet kan rettes på.

Problemet eller problemene er mange. Windows nekter å starte noen ganger, jeg får ofte bluescreen (må kanskje fjerne noen programmer), dataen er treg selvom jeg har veldig lite programmer installert, batteriet er gåen så må sitte ved en stikkontakt hele tiden (kan kjøpe nytt batteri), kan ikke kjøre flere programmer samtidig uten at dataen stopper opp, den fryser under oppstart i blant etc. Utenom dette så funker den helt ok. Kan bruke den til lekser, surfing o.l. Så jeg berges sikkert med den, men ikke så morsomt hvis den blir helt ødelagt etter at jeg har kjøpt mobilen!

Hadde heller gått for en billigtelefon som kan ringe og sende meldinger når du trenger det i kombinasjon med feks en iPad som du kan bruke til å surfe på internett eller som trådløs underholdning.

Eller en bærbat PC til ca 5500-6000 kroner (sweet spot i forhold til pris/holdbarhet og ytelse)

Nå vil jeg gjerne ha en smartphone, helst en iphone eller samsung, men nå vet jeg ikke hvilken av de som er best. Har du noen telefonen du anbefaler kanskje?

Jeg har forresten ikke råd til å kjøpe en data som koster over 5000, men jeg satser på å finne noe bra til den prisen også. Fant to pc'er på nettet som jeg likte godt;

http://www.dataspesialisten.no/PartDetail.aspx?q=p:4478551;c:36159

https://www.flust.no/elektronikk/pc/baerbar/acer-aspire-156-laptop-as5750/?cid=_kelkoo_cpc

Hva tror dere? Jeg har ikke så veldig mye peiling på data, så hadde vært fint å få hjelp fra en datakyndig :)

Skrevet (endret)

Problemet eller problemene er mange. Windows nekter å starte noen ganger, jeg får ofte bluescreen (må kanskje fjerne noen programmer), dataen er treg selvom jeg har veldig lite programmer installert, batteriet er gåen så må sitte ved en stikkontakt hele tiden (kan kjøpe nytt batteri), kan ikke kjøre flere programmer samtidig uten at dataen stopper opp, den fryser under oppstart i blant etc. Utenom dette så funker den helt ok. Kan bruke den til lekser, surfing o.l. Så jeg berges sikkert med den, men ikke så morsomt hvis den blir helt ødelagt etter at jeg har kjøpt mobilen!

Det høres ut som det kan være problemer med minnet, men det kan også være noe galt med harddisken.

Minnetesteprogrammer eksisterer, f.eks dette, men er du allerede innstilt på å få taki en ny data, dropper du det! :) (Nytt er alltid digg)

Edit: De pcene så ikke så verst ut, spekken kommer litt an på hva du skal bruke den til. Skal du spille grafikkintensive spill, kan det være lurt med ett bra skjermkort. Skal du ikke det, er det mer hipp som happ, og integrert Intel grafikk er som regel mer enn god nok.

Endret av Lutetium 71
Skrevet

Jeg ville kjøpt pcen fra Asus basert på denne artikkelen som sier at Asus er det merket som har færrest feil med pcen etter tre år.

Ville forøvrig kjøpt pc jeg og, så lenge mobilen fungerer fint.

Skrevet

Gå for ny PC. Den trenger du, mobil bare ønsker du.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...