Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg prøver å vaske håret annenhver dag, men problemet er at jeg trener 4-5 dager i uken, skikkelig cardiotrening, og blir så innmari svett i håret! Jeg har langt, tykt hår, og etter ei treningsøkt er håret gjennomvått av av svette, skikkelig klissvått. Har prøvd å bare la det tørke, men jeg føler meg skikkelig ekkel....

Hva er best for håret, vaske det hver dag (bruker god shampo og balsam fra frisør, marroccon-serien), eller bare la håret tørke etter trening uten å vaske (ser faktisk ikke fett ut, men føles ikke bra).

Har brukt Dust It etter trening, bare for å få et løft..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg trener og er høyt aktiv 6 dager i uka, men vasker likevel bare håret 2-3 ganger. Hvis det ikke lukter stygt, ser stygt ut, har irritert hodebunnen min eller noe, så lar jeg det bare være.

• Liker 1
Skrevet

Jeg pleier å skylle håret med bare vann, men jeg svetter ikke alvorlig mye (er heller sjelden jeg blir våt i håret annet enn litt klam).

Vasker som regel ikke med shampo mer enn hver tredje dag, med mindre det er noe spesielt.

Skrevet

Jeg kan ikke skylle håret med bare vann.... har masse krøller, og hvis jeg bruker bare vann så står hårbørsta fast i håret..

Håret lukter ikke, eller irriterer hodebunnen, men det er bare så utrolig vått og svett!

Jeg svetter masse når jeg trener, skikkelig rød i ansiktet og svetten renner. Type saltfeeling i øyenbrynene....

Skrevet

Skyll med vann og bruk kun balsam.

Gjest badeand1
Skrevet

Skyll med vann og bruk kun balsam.

Ikke bruk balsam i hodebunnen.

Skrevet

Jeg trener som regel 5-7 ganger i uka, og takler ikke å la vær å vaske håret. Mest pga at håret føles ekkelt og lukter skittent på en måte. Kunne nok evt bare skylt det og brukt balsam, men nå er ikke jeg noe plaget med hodebunnen, så ser ikke helt problemet med å vaske med shampoo. Hårtypen min ser ikke ut om jeg ikke har balsam i det, og må ha det satt opp om jeg ikke skulle vaska det etter trening.

Skrevet (endret)

Jeg kunne aldri tenke meg å ikke gjøre noe med håret etter trening. Mest fordi jeg ikke føler jeg blir ordentlig ren i fjeset etter hard kondisjonstrening hvis ikke jeg får skylt godt helt opp i hårfestet og slikt, og da er håret i veien uansett.

Så jeg skyller håret og hodebunnen godt med vann, ingen sjampo, og tar i litt balsam til slutt. Jeg har også krøller.

Endret av Glynis
Skrevet

Jeg føler meg skitten etter å trent så jeg vasker meg hver gang, jeg trener mandag, tirsdag, onsdag og fredag fast, men noen ganger lørdag eller søndag også.

Skrevet

Tror bare jeg går for å vaske håret etter trening jeg.... Trener om morgenen,i 6-tida, og tar morgendusjen etterpå likevel. Når jeg trener mandag, tirsdag, onsdag, fredag og som oftest søndag så må jeg bare vaske håret...

Men, har ikke prøvd å bare skylle med vann og ta balsam i hårlengdene da, det må jeg teste ut!

Gjest Daenerys
Skrevet (endret)

Jeg blir også svett i hårbunnen, og dusjer etter hver trening. Dusjer hver dag uansett :)

Endret av Daenerys
Skrevet

Jeg også vasker håret etter hver treningsøkt, selv om det blir oftere enn jeg egentlig vil. Fordi jeg også blir kjempesvett (oj, føler meg herlig nå...), og ikke føler meg ren uten å vaske håret med shampoo, fordi jeg føler jeg må ha såpe for å vaske bort svetten. Har også en slik lengde på håret at ikke alt kan være i strikk under treningen, så jeg vil ikke ha det håret som har hengt vått ned i ansiktet oppi/langs ansiktet etter treningen.

Men et spørsmål; er grunnen til at man ikke skal vaske håret med shampoo etter hver trening (altså hver dag da) fordi håret ikke har godt av for ofte shampooneringer, eller er det en annen grunn?

Kanskje jeg er "gammeldags", men jeg føler at det må såpe til for å få håret rent av svette... Kanskje jeg tar feil?

Skrevet

Jeg har hørt at det ikke er bra og vaske håret hver dag......aner egentlig ikke hvorfor. Dusjer hver dag uansett, men prøver å ikke ta hårvask hver dag.

Har alltid håret oppe i topp, flette eller hestehale, men jeg blir mildt sagt klissvåt i hele håret.......og da føler jeg meg ikke ren hvis jeg ikke vasker håret med shampo og balsam!

Skikkelig ulekkert, men blir så svett at t.o.m tuppene i fletta blir våt av svette...

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Man trenger absolutt ikke såpe for å få vekk ny svette, det holder lenge med varmt vann, det gjelder forøvrig ikke bare håret men også resten av kroppen :)

Ellers bør man ikke vaske håret for ofte, fordi det gjerne fører til økt talgproduksjon, som igjen fører til at håret blir veldig fort fett. Mulig det er andre grunner også, men det er den jeg sliter med så det er den jeg husker ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...