AnonymBruker Skrevet 26. januar 2012 #1 Skrevet 26. januar 2012 hei jeg bor nå sammen med kjæresten min men vil flytte ut å ha egen leilighet. vil nav støtte leilighet til meg? har ikke akuratt råd til leilighet på AAP.
Sulosi Skrevet 26. januar 2012 #2 Skrevet 26. januar 2012 Det kommer helt an på hvor mye du får utbetalt i Aap. Det finnes ikke en egen stønad til boutgifter. Da må du gå VIA Nav sosial og de satsene varierer fra sted til sted.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2012 #3 Skrevet 26. januar 2012 jeg får ca 9000,- utbetalt i måneden. jeg har ikke akuratt råd til en leilighet på dette. de billigste leilighetene er jo på 6-7000,- og jeg kan ikke pga sykdom bo i kolektiv.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2012 #4 Skrevet 26. januar 2012 jeg har aap, søkte om bostøtte på husbanken, og fikk ca 2300 i bostøtte (har husleie på 5500 pluss strøm), har ca samme utbetaling fra nav som deg. 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2012 #5 Skrevet 26. januar 2012 Du kan evt snakke med husbanken om hvorvidt du har rett til bostøtte, om du oppgir en ca pris til det du ønsker å leie. Så hvis du da har leid noe må du gi de leiekontrakt osv, og oversikt over din inntekt. 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2012 #6 Skrevet 26. januar 2012 http://www.husbanken.no/bostotte/hvem-kan-fa-bostotte/ 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2012 #7 Skrevet 27. januar 2012 Du får ikke bostøtte før du har en leilighet du leier. Bostøtte blir beregnet ut i fra inntekt og boutgifter. Ditt eneste alternativ er å søke Nav sosial som kan stille med husleiegaranti i stedet for depositum samt at de dekker deler av husleien opp til et fastsatt beløp i det området du bosetter deg. De regner din inntekt minus penger til livsopphold (rundt 5000 kr avhengig av kommunen du bor i) minus boutgifter som husleie (fastsatt i forhold til kommune og hvor mange personer i husstanden), strøm og innboforsikring. Har du da for liten inntekt i forhold til den beregningen så stiller nav sosial med resten. Når dette er i boks så kan du søke om bostøtte. Bare vær obs på at mange utleiere skyr garanti fra nav og godtar kun depositum. Med rette da garanti fra nav sosial ikke er verdt noe som helst.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå