AnonymBruker Skrevet 26. januar 2012 #1 Skrevet 26. januar 2012 Jeg har fått innvilget AAP frem til høsten, grunnet en skade som gjør at jeg ikke klarer arbeidslivet akkurat nå. Jeg mangler 3 fag for å få generell studiekompetanse, resten har jeg tatt fra før av. Jeg kunne tenke meg gjøre ferdig de resterende fagene gjennom voksenopplæringen. Da kan jeg delta på noe undervising og la være de dagene kroppen sier nei. Kan man gjøre dette på AAP? Må jeg informere NAV om det?
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2012 #2 Skrevet 26. januar 2012 Jeg har fått innvilget AAP frem til høsten, grunnet en skade som gjør at jeg ikke klarer arbeidslivet akkurat nå. Jeg mangler 3 fag for å få generell studiekompetanse, resten har jeg tatt fra før av. Jeg kunne tenke meg gjøre ferdig de resterende fagene gjennom voksenopplæringen. Da kan jeg delta på noe undervising og la være de dagene kroppen sier nei. Kan man gjøre dette på AAP? Må jeg informere NAV om det? Dette må du diskutere med saksbehandleren din
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2012 #3 Skrevet 26. januar 2012 Jeg tar 3 fag for generell studiekompetanse og går på AAP. Du må snakke med saksbehandleren din og få de til å registrere det som "aktivitet" (eller noe). Det er jo det de vil, at du skal gjøre ting som bedrer sjansen din til å komme ut i jobb, eller ut av nav-systemet for å si det sånn. 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2012 #4 Skrevet 26. januar 2012 da oppgir du det på meldekortet, så lenge det er avtalt aktivitet skal det ikke ha innvirkning på utbetalingen.
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2012 #5 Skrevet 27. januar 2012 Du MÅ avklare det med nav først. Om de godtar dette som aktivitetsplan for deg. Sier de nei så må de velge. Ta fagene og miste støtten eller la vær og få inntekten fra nav.
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2012 #6 Skrevet 27. januar 2012 Hvilke tre fag er det? Bor du i Oslo eller omegn? Fristen for å melde seg opp til privatisteksamen er 1.februar!!! iallfall i Oslo og omegn, og det er ikke lenge til! Så da må du handle raskt! Husk at fag du ikke har karakter i koster 380 kr per fag, og fag du har karakter i koster 775 kr per fag. Se her på privatistweb.no. Du klarer nok helt fint å ta 3 fag på et halvt år, men viktig å melde seg opp før 1.februar, det spørs hvor du bor da, siden det varierer fra fylke til fylke! Selv har jeg meldt meg opp i 5 fag på privatistweb.no, og jeg er også under AAP. og skal begynne å studere fra høsten av men da må du huske å søke studieplass før 15.april.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå