Gjest Mandalas Skrevet 26. januar 2012 #1 Del Skrevet 26. januar 2012 Jeg har begynt å bake en del rundstykker, men jeg syns det er et styr med vaskingen av tingene etterpå. Det blir masse deig i oppvaskkummen og deigen sitter fast på fjøl, boller etc. Hvordan baker og rengjør man lettest mulig egentlig? Hva bør jeg bake på? Benken eller en fjøl? Hjelp meg litt her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Evitas Skrevet 26. januar 2012 #2 Del Skrevet 26. januar 2012 Om det blir masse deig overalt så tror jeg du bruker for lite mel! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 26. januar 2012 #3 Del Skrevet 26. januar 2012 Du bruker nok for lite mel! Et lite tips til bakebollen, der det ofte står igjen endel deig; la den stå noen timer til deigrestene har tørket inn. Da er det bare å koste det ut i bossdunken og vaske bollen som vanlig. Jeg triller ut deigbakst på kjøkkenbordet. Har Kenwoodmaskin, så jeg slipper eltinga på bordet. Elter jeg på bordet så blir det masse kliss som sitter fast. De gangene jeg har gjort det, før Kenwooden, så har jeg skrubbet litt med en grytesvamp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruLuna Skrevet 26. januar 2012 #4 Del Skrevet 26. januar 2012 Kjøp deg en deigskrape slik at du får skrapt deigen skikkelig av bord og bolle. Eller så kan du kjøpe en silikonmatte til å trille ut på. Denne kan også ofte brukes som bakepapir i ovnen, og er lett å rengjøre med varmt vann og såpe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå