AnonymBruker Skrevet 26. januar 2012 #1 Skrevet 26. januar 2012 Inspirert av en annen tråd. En ting er at foreldre forventer at ting skal sikrers. Har man barn på 2-3 år.så forventer jeg at ungen skal,og har lært at man rører ikke alle ting. Her kom foreldre og fjernet pynteting. Ungene skulle ike legge seg (var i julen) de hadde jo ferie. den eldste 8,den yngste 4. Vi skulle på jobb,så vo måtte legge oss om kvelden. Ikke ro i huset før etter vi la oss. Sto opp på morgenen,så hadde ikke foreldra,ungene ryddet vekk leker om kvelden. kjøkkenet var ikke ryddet. kom hjem 15.15 fra jobb, da satt sistemann med frokost,lunc. Kokte middag,men da var de ikke sultent,så middagen varte til kvelds. Med så mye folk så komer man aldri i mål med noe. enkelte foreldre tror andres hjem er et friområde. tar man ikke hensyn? Vi hadde invitert andre middagsgjester en dag i julen...fikk de ikke til å rydde stuen for leker før gjester kom. Etter å ha plassert gjester ved bordet,så ble alle omplassert en gang, for det passet ikke de andre.....unger grein....Kunne de ikke planlagt tidligere? toppet seg for meg da mor ga en hel cola til fireåringen til kos etter gjestene hadde gått. gjett om det ble mye soving den kvelden.....
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2012 #2 Skrevet 26. januar 2012 Jeg synes det er helt ok at foreldre fjerner noen ting som står utsatt til. Ja, vi lærer ungene våre til ikke å røre, men vi har erfaring også at ikke alt funker. Da er det bedre å fjerne litt spesielle og dyre ting. Kan bli dyrt å erstatte. Ellers så er jeg for at unger går og legger seg, men firer nok litt på kravene i ferietider. Dog hadde jeg nok vært ekstra påpasselig dersom vi var borte og vertskapet skulle på jobb.
Gjest Solsmil Skrevet 26. januar 2012 #3 Skrevet 26. januar 2012 jeg regner ikke med at en 2-3åring kommer å la være å ta på ting, selv om foreldrene har prøvd å lært han det. Ellers trenger man jo ikke være så strenge på leggetider i julen, men de må jo selvfølgelig legge seg likevel. Synes ikke gjestene du hadde i julen hørtes særlig hyggelige ut, men synes du overdrev litt selv også..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå