Gjest Anonymous Skrevet 3. januar 2004 #1 Skrevet 3. januar 2004 En gigantkvise er på vei under huden. Vil ikke ha den! Går det ann å stoppe den?
Veronal Skrevet 3. januar 2004 #2 Skrevet 3. januar 2004 Jeg ville forsøkt følgende, og så krysset fingrene: Rens huden. Ta et dampbad (kok opp 1 liter vann og ha i en bolle, hold hodet under et håndke over det varme vannet så lenge vannet føles varmt - 10 minutter?). Vask hendene. Finn frem en nål. Steriliser denne ved å vaske spissen med sprit evt. brenn spissen i en flamme og vask vekk soten etterpå. Stikk nålen til gigakvisens kjerne. Press kvisen. Hvis du er heldig popper kvisen med minimal hudskade. Avslutt med fuktighetskrem. Hevelsen går forhåpentligvis ned i løpet av natten.
Vimsevips Skrevet 3. januar 2004 #3 Skrevet 3. januar 2004 eller.. Du kan vaske deg, og smøre på tannkrem, en som stivner, ellers blir det så klissete. Solidox mener jeg stivner. Poenget er at kvisa tørker ut, uten å komme frem i dagslys, som regel blir den da borte i løpet av natta.
Samsara Skrevet 4. januar 2004 #4 Skrevet 4. januar 2004 Teatreolje fungerer også bra; smører du på litt ufortynnet olje direkte på kvisen, demper den seg oftest ned igjen over natten!
Grooo Skrevet 4. januar 2004 #5 Skrevet 4. januar 2004 Vimsevips: Kan man bruke hvilken som helst tannkrem (såsant den stivner)?? Mener å ha hørt at man må bruke en uten fluor jeg... Har aldri prøvd noe av dette, er ikke så plaget med kviser...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå